Jump to content
IGNORERAD

Vilken öl är bäst i Thailand.


Farang

Vad dricker ni helst i ölväg när ni är i Thailand?  

281 röster

  1. 1. Vad dricker ni helst i ölväg när ni är i Thailand?

    • Chang
      137
    • Singha
      43
    • Heineken
      15
    • Leo
      57
    • Tiger
      18
    • Nån annan, nämligen...
      11


Recommended Posts

Denna chang du visar är draughten och den är ok men den är ju inte gjord på ris

Kissa o gå o lägg dig<<1

<det är <chang export som är maltökl, draught.Mjaaaääää

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    13

  • Odin

    12

  • thomas001

    9

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena!

Du väljer själv vilken sorts öl du vill ha i Chang-tornet. Classic,draught...du kan även få Leo eller Singha

om du ber snällt. :thumbsup:

Jag har bara beställt Classic...men så är jag en snål och fattig Farang :crazy:

Same same. Fattig som enkyrkråtta men en sak rubbar man inte! En Chang är en Chan och en Leo en Leo! Sådeså

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kissa o gå o lägg dig<<1

<det är <chang export som är maltökl, draught.Mjaaaääää

Draughten min gode Baa är gjord på malt precis som exporten, så läs läxen först he he

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ofta är snören individuellt långa dvs inget snöre är lika långa alltså vi pratar om.snören som ej är identiskt lika långa dvs skål på er :54:

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudsaken man dricker det man njuter av.Smaken är som baken.Det finns alltid en öl åt alla.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudsaken man dricker det man njuter av.Smaken är som baken.Det finns alltid en öl åt alla.

Precis min tanke och åsikt.

Sen kommer det alltid finnas vissa puritaner som ska bjäbbla om att en öl SKA vara tillverkad enligt di gamle tyska renhetslagarna.

Jag har i alla tider druckit med smaklökarna som guide och inte blandat in någon tro/vetenskap/regel.

Nej, en god öl är god i min mun oavsett vilka ingredienser den innehåller.

Så fulöl/finöl? Ähhh, skål på er istället, bröder och systrar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur långt är ett snöre.

Mvh jrk

33:ans snöre e iaf. kortare än 15cm. Å han trodde att det skulle bli längre av Chang, men när det inte blev så ... så - ja resultatet kan ni ju läsa här...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset kanske skiljer mellan olika regioner i Thailand.

I Kanchanaburi är Chang den billigare och starkare, men LEO populärast.

Jag är inte snål, men köper väldigt sällan öl. Vatten är min favorit.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

33:ans snöre e iaf. kortare än 15cm. Å han trodde att det skulle bli längre av Chang, men när det inte blev så ... så - ja resultatet kan ni ju läsa här...

Ja inte vet jag vad elefantpiss och snören har gemensamt , vet du :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avstår från kommentar, men tar den gärna eye to eye Kompis, hehe

(ta mitt svammel för vad det e...svammel)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man riktigt ölsugen kvittar det vilken öl jag dricker - allt smakar bra.

Är jag inte ölsugen så dricker jag tiger/heineken.

Men viktigast är att ölen är kall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Archa...

archa_beer.jpg

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Dessa utmärkelser har Chang Beer fått. Talar sitt tydliga språk :thumbsup:

Awards

The Chang beer brand remarkably, within only four years became the number one selling beer brand in Thailand, achieving a market share of more than 50%. Today, Chang has an increasing presence throughout Asia and the rest of the world.

Hot off the success of winning two gold medals in 2008 at the USA World Beer Championships and Monde Selection in 2009, Chang has just been awarded another gold medal from the 2010 World Beers and Drinks Selection. In addition to these recent wins, Chang has also been awarded Australian International Beer Award medals, proving its international appeal. :14::17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej thomas01 :)

Och här ser du utmärkelser för den bästa ölen.. :wink:

post-4239-0-09226600-1322445545_thumb.jp

Certainly, Singha Beer has received numerous awards and distinctions from prestigious institutions around the world, including:

- Belgium’s Gold Medal Award of Quality,

- The Production Quality Award from the International Trophy for Quality from Spain

- The Gold Award from the World Brew Association granted by the Doemens Institute

- The Gold Award from the AIBA (Australia)

- The Gold Taste Award from the American Tasting Institute, which named Singha Beer the “Best Asian Beer”.

PS! Tänkte först lägga till alla utmärkelser, men det blir alldeles för mycket text och svårt att läsa.. Men det måste vara milliontals utmärkelser över hela Världen för Leo ölen..

Och Leo är numera den mest sålda ölen i Thailand, 67 000 000 Thailändare kan inte ha fel :wink:

Se även citat från en gourmet:

It (Leo) is much tastier than Singha and Chang. Much cheaper than Heineken and other brands. They even have a cool logo. How could you go wrong with it?

post-4239-0-98614400-1322446775.jpgpost-4239-0-29194800-1322446779.jpgpost-4239-0-13007400-1322446781.jpg

Ha en kanonbra dag!

:wai:

post-4239-0-09226600-1322445545_thumb.jp

post-4239-0-98614400-1322446775.jpg

post-4239-0-29194800-1322446779.jpg

post-4239-0-13007400-1322446781.jpg

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur långt är ett snöre.

Mvh jrk

3,2 m.

Det jag såg var mycket längre ! Jättelångt !

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej thomas01 :)

Och här ser du utmärkelser för den bästa ölen.. :wink:

post-4239-0-09226600-1322445545_thumb.jp

Certainly, Singha Beer has received numerous awards and distinctions from prestigious institutions around the world, including:

- Belgium’s Gold Medal Award of Quality,

- The Production Quality Award from the International Trophy for Quality from Spain

- The Gold Award from the World Brew Association granted by the Doemens Institute

- The Gold Award from the AIBA (Australia)

- The Gold Taste Award from the American Tasting Institute, which named Singha Beer the “Best Asian Beer”.

PS! Tänkte först lägga till alla utmärkelser, men det blir alldeles för mycket text och svårt att läsa.. Men det måste vara milliontals utmärkelser över hela Världen för Leo ölen..

Och Leo är numera den mest sålda ölen i Thailand, 67 000 000 Thailändare kan inte ha fel :wink:

Se även citat från en gourmet:

It (Leo) is much tastier than Singha and Chang. Much cheaper than Heineken and other brands. They even have a cool logo. How could you go wrong with it?

post-4239-0-98614400-1322446775.jpgpost-4239-0-29194800-1322446779.jpgpost-4239-0-13007400-1322446781.jpg

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Tjena!

F-n STJP.Där knäckte du mig och mitt självförtroende. Kommer att ta månader av hjälp

från psyk-doktor, för att kunna komma tbx till ett normalt liv :6:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej thomas01 :)

Och här ser du utmärkelser för den bästa ölen.. :wink:

post-4239-0-09226600-1322445545_thumb.jp

Certainly, Singha Beer has received numerous awards and distinctions from prestigious institutions around the world, including:

- Belgium’s Gold Medal Award of Quality,

- The Production Quality Award from the International Trophy for Quality from Spain

- The Gold Award from the World Brew Association granted by the Doemens Institute

- The Gold Award from the AIBA (Australia)

- The Gold Taste Award from the American Tasting Institute, which named Singha Beer the “Best Asian Beer”.

PS! Tänkte först lägga till alla utmärkelser, men det blir alldeles för mycket text och svårt att läsa.. Men det måste vara milliontals utmärkelser över hela Världen för Leo ölen..

Och Leo är numera den mest sålda ölen i Thailand, 67 000 000 Thailändare kan inte ha fel :wink:

Se även citat från en gourmet:

It (Leo) is much tastier than Singha and Chang. Much cheaper than Heineken and other brands. They even have a cool logo. How could you go wrong with it?

post-4239-0-98614400-1322446775.jpgpost-4239-0-29194800-1322446779.jpgpost-4239-0-13007400-1322446781.jpg

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Tjena!

Läste detta nyss. Stärker mitt självförtroende lite.

Thailand’s number one selling beer is Beer Chang, which you can spot by its distinctive green label adorned with two elephants. In Thai, Chang means elephant and that’s a good name for this beer since Chang Classic really packs a punch at 6.4%, especially when served in the common 630 milliliter size. That’s about double the size and double the strength of a typical light beer in the US, so four times the alcohol per bottle! Beer Chang is also a lager, though the malt flavor is a little more intense than Singha’s. Beer Chang is very popular, but often it's not available in nicer restaurants.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Dessa utmärkelser har Chang Beer fått. Talar sitt tydliga språk :thumbsup:

Awards

The Chang beer brand remarkably, within only four years became the number one selling beer brand in Thailand, achieving a market share of more than 50%. Today, Chang has an increasing presence throughout Asia and the rest of the world.

Hot off the success of winning two gold medals in 2008 at the USA World Beer Championships and Monde Selection in 2009, Chang has just been awarded another gold medal from the 2010 World Beers and Drinks Selection. In addition to these recent wins, Chang has also been awarded Australian International Beer Award medals, proving its international appeal. :14::17:

Jo då dom har ju vunnit priser även i australien men som sagt det är exportvarianten och icke det in(hemska) elefatnpisset

var det nu säger att vinna priser i usa och australien där ölen smakar vatten he he

God morgon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...