Jump to content
IGNORERAD

Vilken öl är bäst i Thailand.


Farang

Vad dricker ni helst i ölväg när ni är i Thailand?  

281 röster

  1. 1. Vad dricker ni helst i ölväg när ni är i Thailand?

    • Chang
      137
    • Singha
      43
    • Heineken
      15
    • Leo
      57
    • Tiger
      18
    • Nån annan, nämligen...
      11


Recommended Posts

En fråga som har gnagt i skallen ganska länge är, hur tusan håller sig ölen fräch när den står lagrad i 35 gradig värme i veckor?

Konserveringsmedel eller?

Nån som vet

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    13

  • Odin

    12

  • thomas001

    9

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Plätt

Quote

En fråga som har gnagt i skallen ganska länge är, hur tusan håller sig ölen fräch när den står lagrad i 35 gradig värme i veckor?

Konserveringsmedel eller?

Nån som vet

Gäller väl även maten oxå typ bröd som nästan blir mögligt innan man kommer hem från affären i Sverige och i Thailand kan den vara framme i värmen utan att bli förstöd, mycket som är konstigt i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gäller väl även maten oxå typ bröd som nästan blir mögligt innan man kommer hem från affären i Sverige och i Thailand kan den vara framme i värmen utan att bli förstöd, mycket som är konstigt i Thailand

Mest konstiga var under fågelinfluensan och dom slaktade ut alla fjäderfän, fanns varken höna eller kyckling att köpa då under en tid. Men där var aldrig någon brist på ägg, var kom äggen ifrån?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstade Chang. första gången jag var i Thailand kunde jag inte dricka Chang. Avskydde smaken och föredrog Singha. De senaste gångerna jag var där har det blivit tvärtom. Nu klarar jag inte av att dricka Singha men Chang smakar helt plötsligt gott. Mysko!!

Däremot är min asiatiska favorit helt klart Lao Beer :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Däremot är min asiatiska favorit helt klart Lao Beer :)

Denna? Tyckte den var vidrig  :beurk:

11796_IMG_1209_jpg78aeec2056dbfe4c65df99

11796_IMG_1209_jpg78aeec2056dbfe4c65df99

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Där är vi överens farrang, den ölen va bland det vidrigaste jag inmundigat

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Beer Chang, alla dagar i veckan! Billig eller ofint att dricka, det skiter jag fullständigt i!

6.4% FTW!

Link to comment
Dela på andra sajter

håller med om att beer lao är en av de uslaste öl som finns.

föredrar leo numera och har under de senaste åren helt övergått till att precis som thaiarna köra med mycket is i glasset. en för mig helt otänkbar tanke för några år sedan men det är gött när det är varmt.

chang är också god men försöker dra ner på procenten då jag lätt blir för full. :bag:

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Ere ingen som gillar Tiger? den e ju rätt ok, tycker iaf jag.

Vem tillverkar Tiger, är det ngn av jättarna?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

håller med om att beer lao är en av de uslaste öl som finns.

föredrar leo numera och har under de senaste åren helt övergått till att precis som thaiarna köra med mycket is i glasset. en för mig helt otänkbar tanke för några år sedan men det är gött när det är varmt.

chang är också god men försöker dra ner på procenten då jag lätt blir för full. :bag:

ha det

Neil

Hej Neil,

Procenten går ner om du har is i ölen ;-)

Jag får väl bekänna att jag också tar is i ölen hellre än att dricka den ljummen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ölen är väl en av de svagare punkterna i Thailand, dvs om man gillar god öl.

Jag anser att det inte finns någon riktigt god öl i Thailand. Gå in på Systembolaget i Sverige och Thailands utbud passeras omedelbart till utvisningsbåset.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken öl som är bäst vet jag inte men Chang är godast vid de flesta tillfällen. Jag är däremot inte så avogt inställd så att jag inte någon gång skulle kunna dricka något annat öl. Tror att jag skall försöka mig på några av de andra sorter som har nämts t.ex. Leo, fast det är tveksamt att jag ändrar mig angående placering.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv röstade jag naturligtvis på Isaan Beer, 4st för 100 baht.

Ljus och lättdrucken öl på 4,7%.

url]isaanbeer02.jpg

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Själv röstade jag naturligtvis på Isaan Beer, 4st för 100 baht.

Ljus och lättdrucken öl på 4,7%.

Den skall jag prova en gång när jag ser den, finns ju faktiskt gott ljust öl med.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändarna kan inte göra drycker som innehåller alkohol, det finns ingenting

som är värt att dricka i Thailand utom det importerade

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Thailändarna kan inte göra drycker som innehåller alkohol, det finns ingenting

som är värt att dricka i Thailand utom det importerade

korrekt helt riktigt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Hej :wink:

Äntligen efter två års sökande har jag fått ett riktigt glas att dricka Världens bästa öl ur.. När det gäller Leo öl, så skall den drickas med värdighet, och ur ett riktigt glas.

post-4239-0-69791900-1322221349_thumb.jp

Leo öl till utseendet är den gnistrande ljus och smakmässigt erbjuder Leo en maltig sötma, citrusaktiga humletoner och en mjuk avslutande aromatisk beska.

Ha en kanonbra helg!

:wai:

post-4239-0-69791900-1322221349_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :wink:

Äntligen efter två års sökande har jag fått ett riktigt glas att dricka Världens bästa öl ur.. När det gäller Leo öl, så skall den drickas med värdighet, och ur ett riktigt glas.

post-4239-0-69791900-1322221349_thumb.jp

Leo öl till utseendet är den gnistrande ljus och smakmässigt erbjuder Leo en maltig sötma, citrusaktiga humletoner och en mjuk avslutande aromatisk beska.

Ha en kanonbra helg!

:wai:

Gött Stjp att du har fått tag i glaset..men jag har haft mitt länge :thumbsup::nyam: Mvh Maitan.

post-3491-0-65310900-1322222859.jpg

post-3491-0-47305700-1322222883.jpg

post-3491-0-65310900-1322222859.jpg

post-3491-0-47305700-1322222883.jpg

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta öl smakar bättre i det varma soliga Thailand än i det mörka höstruskiga Sverige.

:8:

Skön helg på er alla

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :wink:

Äntligen efter två års sökande har jag fått ett riktigt glas att dricka Världens bästa öl ur.. När det gäller Leo öl, så skall den drickas med värdighet, och ur ett riktigt glas.

post-4239-0-69791900-1322221349_thumb.jp

Leo öl till utseendet är den gnistrande ljus och smakmässigt erbjuder Leo en maltig sötma, citrusaktiga humletoner och en mjuk avslutande aromatisk beska.

Ha en kanonbra helg!

:wai:

Tjena!

Hej STJP!

Anar en poet bakom dina ord.

Här har du mitt bidrag till det litterärt älskande av öl.(tidigare visat hos Maitens tråd)

Kul att tjata. Men fortfarande.en iskall Chang 60cl. procent 6.4%

Nytagen från kylskåpet. Immig,kall,sval. Smeker flaskan försiktigt utanpå,gör cirklar och figurer i den tunna frosten. Närmar mej sakta med öppnaren. Låter den äntligen få kontakt med undersidan av kapsylen. Bryter till hårt men ödmjukt.

hör hur det sakta pyser. Äntligen!! Min vän du har öppnat alla nektar för mej och vill bara dela med dej. Lutar sakta flask-öppningen mot mitt glas...låter Changen sakta men fridfullt fylla mitt glas. Ser skummet lägga sej till ro. Smakar lite försiktigt.

Vad mer kan man begära av livet?? :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Hej STJP!

Anar en poet bakom dina ord.

Här har du mitt bidrag till det litterärt älskande av öl.(tidigare visat hos Maitens tråd)

Kul att tjata. Men fortfarande.en iskall Chang 60cl. procent 6.4%

Nytagen från kylskåpet. Immig,kall,sval. Smeker flaskan försiktigt utanpå,gör cirklar och figurer i den tunna frosten. Närmar mej sakta med öppnaren. Låter den äntligen få kontakt med undersidan av kapsylen. Bryter till hårt men ödmjukt.

hör hur det sakta pyser. Äntligen!! Min vän du har öppnat alla nektar för mej och vill bara dela med dej. Lutar sakta flask-öppningen mot mitt glas...låter Changen sakta men fridfullt fylla mitt glas. Ser skummet lägga sej till ro. Smakar lite försiktigt.

Vad mer kan man begära av livet?? :17:

Oj Thomas vad vackert du skriver, sitter här och dreglar och längtar efter :ele: Mvh Maitan. :nyam:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :wink:

Äntligen efter två års sökande har jag fått ett riktigt glas att dricka Världens bästa öl ur.. När det gäller Leo öl, så skall den drickas med värdighet, och ur ett riktigt glas.

post-4239-0-69791900-1322221349_thumb.jp

Leo öl till utseendet är den gnistrande ljus och smakmässigt erbjuder Leo en maltig sötma, citrusaktiga humletoner och en mjuk avslutande aromatisk beska.

Ha en kanonbra helg!

:wai:

Kan inte sägas bättre!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara instämma i alla lovsånger som hyllar denna gudomliga dryck

Sen vilka smaknyanser eller märken man föredrar är ju upp till var och en.

Underbart att det finns så att alla kan bli tillfreds med tillvaron trots att det regnar, blåser och är +5 grader... :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara instämma i alla lovsånger som hyllar denna gudomliga dryck

Sen vilka smaknyanser eller märken man föredrar är ju upp till var och en.

Underbart att det finns så att alla kan bli tillfreds med tillvaron trots att det regnar, blåser och är +5 grader... :drinks:

Tjena!

Här är vindstilla,mörkt,ett gäng med myggor,kall Chang,ca 28 grader just nu. :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...