Jump to content
IGNORERAD

Vilken öl är bäst i Thailand.


Farang

Vad dricker ni helst i ölväg när ni är i Thailand?  

281 röster

  1. 1. Vad dricker ni helst i ölväg när ni är i Thailand?

    • Chang
      137
    • Singha
      43
    • Heineken
      15
    • Leo
      57
    • Tiger
      18
    • Nån annan, nämligen...
      11


Recommended Posts

Ni är alltså inte helt utblottad utan bara lite.

[move]Arne - som alltid gör det lätt för sig[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    13

  • Odin

    12

  • thomas001

    9

  • pigge01

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Quote

Ni är alltså inte helt utblottad utan bara lite.

[move]Arne - som alltid gör det lätt för sig[/move]

Haha, touché.

Varför denna taskiga inställning till Chang?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Värmd öl var väl att ta i. Tycker som du att källarkyld öl smakar bäst. Vissa brittiska ölsorter kan man dock dricka fisljummna.  :yes:

Jag håller med om att till exempel en bitter smakar bäst rumstempererad.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Kloster

11734_kloster_jpg5d54f944e8f434d6967e2da

11734_kloster_jpg5d54f944e8f434d6967e2da

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Jag glömde 

Kloster eller Amarit Tack för tippset om Stallhagen Åker till Åland Påskafton Vad påminner den om för öl Us öl=Pissvatten Tjekiskt det bästa öl som finns Finns det i LOS

Boffe :drinks: GLAD PÅSK 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Us öl=Pissvatten

Tror det var Monty Python som gav en rätt målande beskrivning av amerikanskt öl...

It's like makin love in a canoe. f*cking close to water :P

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar en liten alternativt en stor Singha eller Chang i byabutiken? Undrar hur mycket eller om det alls skiljer sig jämte turistorten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Runt 20b för små Chang och Leo.40 för stora.Singa gillar jag inte så den köper jag alldrig.Billigaste ölen jag köpt var nog Archa,380b för en låda med 12st stora.Helt ok öl enligt mig.Gillar Leo mest,Chang är helt ok men lite för stark :crazy::drinks:

Edit.Skulle även vara ett svar till marcapaso.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som druckigt Amarit öl på fat, imitt tycke bästa ölen till thailändsk mat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker mig sett att ölen är något billigare i hembyn. Dock inga dramatiska skillnader. Beror också på var man handlar på turistorten.

Dsssutom var det väl vanligt att man kunde få tre stora flaskor för THB 100? Även i Chiang Mai, fast det kanske är slut med det nu.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang.

Priset för en låda 12*64 cl hos distrubutören för Chang ligger f.n. på 385 bath, så 3 packen för 100 bath är nog lite väl billigt, även om butikerna har löjligt låga påslag.

"Min" butik tar 120 bath för en 3 pack kyld Chang.

Lotus, BigC m.fl stora har direktavtal med Chang och kan faktiskt ibland sälja ölen billigare än den officiella distrubutören.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Om jag inte minns helt galet sa kopte vi en lada chang

forra veckan pa big c i Phitsanulok for omkring 379 baht :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gurkan.

Fullt möjligt att BigC sålde för 379. Lotus här tar 385, samma som grossisten, skillnaden är att grossisten kör ut ölen till vår butik och det kan vara värt några bath.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Gurkan.

Fullt möjligt att BigC sålde för 379. Lotus här tar 385, samma som grossisten, skillnaden är att grossisten kör ut ölen till vår butik och det kan vara värt några bath.

Poffa

Det ar sant,men om jag aker och hamtar dom sjalv

da kommer jag ju ifran byn ett antal timmar,

vilket kan vara vart mycket :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gurkan.

citat

"Det ar sant,men om jag aker och hamtar dom sjalv

da kommer jag ju ifran byn ett antal timmar,"

Intämmer helt . När jag är uppe hos svärmor vägrar jag att göra några inköp i den lokala butiken utan jag måste alltid åka in till stan och handla på Lotus.

Lyckligtvis så råder i normalfallet det omvända förhållandet. Vi bor i stan och vår butik ligger på landet, så mitt intresse av att knäcka ryggen på öllyftningär är ytterst minimalt.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Forumister, min tes om att priset är det viktigaste för di arma Changanhängarna bevisas av att forumisterna här diskuterar var man kan tjäna in en krona på en låda "öl". Tur att T-Röd är dyrt i Thailand.

[move]T-Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Forumister, min tes om att priset är det viktigaste för di arma Changanhängarna bevisas av att forumisterna här diskuterar var man kan tjäna in en krona på en låda "öl". Tur att T-Röd är dyrt i Thailand.

[move]T-Arne[/move]

Arne,

Du kan väl berätta om priset på T-Röd i Sverige och Thailand?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gurkan21,skåla i chang från mig,befinner mig på hemmaplan igen så mitt thain:r tar vi när du är hemma  :drinks: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte bli anklagad för att tillhöra "changmaffian" får jag upplysa om att grossistpriset på en låda Leo är 400 bath. Leo är f.ö. mest sålda öl i vår minimart.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För att inte bli anklagad för att tillhöra "changmaffian" får jag upplysa om att grossistpriset på en låda Leo är 400 bath. Leo är f.ö. mest sålda öl i vår minimart.

Poffa

Vanudå? Skulle det vara besvärande att anses tillhöra changmaffian?

Leo är väl för all del drickbart i brist på Beer Chang.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket öl man dricker i Thailand verkar mer vara en klassfråga än en smakfråga. Mina thailändska vänner är huvudsakligen fabriksarbetare och enligt thailändska statusregler är fabriksarbetare högre än t.ex bönder och byggnadsarbetare så Du kommer aldrig att få se nån av dom med en flaska "fylleöl" i näven.

Själv har jag inget direkt favoritöl utan det beror mer till vad jag dricker ölet. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en flaska Chang till t.ex. en välkryddad thailändsk måltid.

Dock under förutsättning att ingen av mina vänner ser mig. Det gäller att hålla på ettiketten  :yes: .

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, jag är medveten om att Beer Chang inte anses så fint att dricka i Thailand.

Vilket bland annat återspeglas av att den helt enkelt inte finns på menyn på många restauranger.

Inte för att det bekymrar mig speciellt. Jag tycker inte jag har något anseende att upprätthålla vad gäller öl i Thailand. Fru Chang må ha en annan åsikt ;-)

Att jag gillar Beer Chang kan jag inte påminna mig om att jag fått kritik för. Thailändarna tänker säkert att jag inte vet bättre!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

CHANG..

Dricker den för att jag gillar den,,sen om folk inte tycker det är fint nog skiter jag fullständigt i,deras bekymmer..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Bryggarbilen passerar huset 3-4ggr i veckan och han tar 390b för en låda BeerChang,340b för IsaanBeer och 196b för SangSom.

Och då bär han in dem innanför dörren också.

11794_bryggarn_JPGef542022402fb6d2561722

11794_bryggarn_JPGef542022402fb6d2561722

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...