Jump to content
IGNORERAD

Fiske i närheten av Pattaya


frogfish

Recommended Posts

Är det nån som har tips på bra ställen för fiske i närheten (eller i) Pattaya? Helst på fastlandet (fuskgöl), men till sjöss är också av intresse.

 

Ibland är det skönt att komma ifrån lite och ladda batterierna. Fiskar en hel del i Buriramtrakten, men i Pattaya har det inte blivit av än.

 

Så är det nån som har nåt tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev frogfish:

Är det nån som har tips på bra ställen för fiske i närheten (eller i) Pattaya? Helst på fastlandet (fuskgöl), men till sjöss är också av intresse.

 

Ibland är det skönt att komma ifrån lite och ladda batterierna. Fiskar en hel del i Buriramtrakten, men i Pattaya har det inte blivit av än.

 

Så är det nån som har nåt tips?

 

Fastlandsfiske är en av de trevligaste upplevelserna man kan ha. Fast då helst där det inte finns vatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev frogfish:

Är det nån som har tips på bra ställen för fiske i närheten (eller i) Pattaya? Helst på fastlandet (fuskgöl), men till sjöss är också av intresse.

 

Ibland är det skönt att komma ifrån lite och ladda batterierna. Fiskar en hel del i Buriramtrakten, men i Pattaya har det inte blivit av än.

 

Så är det nån som har nåt tips?

Jomtien fishing park.

Bekvämt och riktigt roligt.

 

20171207_153833.jpg

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev frogfish:

Är det nån som har tips på bra ställen för fiske i närheten (eller i) Pattaya? Helst på fastlandet (fuskgöl), men till sjöss är också av intresse.

 

Ibland är det skönt att komma ifrån lite och ladda batterierna. Fiskar en hel del i Buriramtrakten, men i Pattaya har det inte blivit av än.

 

Så är det nån som har nåt tips?

Har nog varit runt på de flesta ställena i Pattaya med omnejd, gillar egentligen inte dammar med inplanterad fisk men när man kommer ut i bushen till någon sjö och ingen som finns i närheten så börjar man plötsligt få en enorm ormskräck, så det har blivit mest dammar i miljö med folk i närheten, hade mycket  bra koll på dessa "pölar" för några år sen men har fiskat i långt från alla.

 

Jomtien fishing park som nämns ovan är som sagt bekvämt men det verkar som det inte finns så mycket mer än just mekong catfish och det är ju roligt med lite variation.

 

"Castaway fishing park" har jag inte besökt ännu men har fått bra omdöme och verkar bra så där hamnar man nog nästa resa skulle jag tro.

http://www.castawaypattaya.com/

https://www.tripadvisor.co.za/ShowUserReviews-g293919-d9755894-r368894333-Castaway_Fishing_Park_and_Restaurant-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

Men som sagt det finns massor att välja mellan, nedan några länkar med några av dom som finns...

 

http://www.pattayafishing.net/fishing-parks/

https://www.pattayaunlimited.com/fishing-parks-and-lakes-in-Pattaya/

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1oUalbsiKHaWXvn8snZRFCUuyvTM&msa=0&ll=12.88627800000003%2C100.93500100000006&z=12

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev scorpio63:

Jomtien fishing park.

Bekvämt och riktigt roligt.

 

20171207_153833.jpg

Är det samma pöl som man tidigare kom åt från Jomtien beach road? Har isf varit där. Men fick för mig att de flyttade den. Men de kanske bara flyttade vägen till andra sidan?

 

Den var annars enkel att ta sig till och ofta bra fiske. Är det samma nu så är det ju ett bra alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

På eastside har du sjön Map Phrachan, där är det jämt många Thaiare som bottenmetar.

Det är gratis men du måste ha egna fiskegrejjor, räka som bete köper du i någon av matställena som finns runt hela sjön.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Är det samma pöl som man tidigare kom åt från Jomtien beach road? Har isf varit där. Men fick för mig att de flyttade den. Men de kanske bara flyttade vägen till andra sidan?

 

Den var annars enkel att ta sig till och ofta bra fiske. Är det samma nu så är det ju ett bra alternativ.

Jomtien fishing park finns med på kartan som jag postade innan...

 

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1oUalbsiKHaWXvn8snZRFCUuyvTM&msa=0&ll=12.877618107663414%2C100.88916741235357&z=14

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Fiskade i Pattaya eller troligen Jomtien för två år sedan och hade ett vansinigt bra fiske. Kommer dock ej ihåg vad stället hette men ska försöka få lite tid ikväll för att kolla på bilder från ställerna. Det är nog den enda anledningen som jag har för att åka tillbaka till den delen av Thailand.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

En gång var vi iväg bort förbi vingården och fiska sötvattensräkor, vi hade ett nät till det som vi drog längst botten.

Sen grillade vi och käringarna friterade räkorna, det var gott som fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev frogfish:

Är det nån som har tips på bra ställen för fiske i närheten (eller i) Pattaya? Helst på fastlandet (fuskgöl), men till sjöss är också av intresse.

 

Ibland är det skönt att komma ifrån lite och ladda batterierna. Fiskar en hel del i Buriramtrakten, men i Pattaya har det inte blivit av än.

 

Så är det nån som har nåt tips?

Ja inplant har Du ju Jomt Fishing Park !

Annars upp mot/ner beror på var Du bor men ett par km förbi U Tapao fanns en liten pöl med ett par bäckar angränsande det var väl typ 15 år sen Vi var där men trevligt inte inpla fluga funkar o dessa Bäckar !

Goggla !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade litegrann nu och är säker på att jag besökte Amazon Fishing Park!! Jag fick fiska med ett spö men hade två beten att välja mellan. När jag valde deg eller brödliknande bete så nappade det mest hela tiden och det var mycket RedTail. Hade man tur så fick man en RedTail Tiger och de var vansinnigt stridbara. Fick även en fruktätande fisk som var mycket ovanlig fisk att få 😉

 

Var även en del Arapaima uppe och visade sig varav en blev krokad av en engelsman. Själv så fick jag avsluta fisket med en Alligator Gar och den fisken är jag fortfarande nöjd med. Jag kommer definitivt att besöka stället igen om jag är i närheten av Jomtien igen. Stället i sig ser kanske inte så mycket ut för värden men fisket var mycket bra och var du oförsiktig när du skulle skölja av händerna så satt det en RedTail i fingrarna. Stoppade man ner något finger i vattnet så var fiskarna där direkt och kollade läget. Kan inte minnas att jag fick någon mekongmal men det fanns även sådana...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-06-07 at 07:59, skrev frogfish:

Är det nån som har tips på bra ställen för fiske i närheten (eller i) Pattaya? Helst på fastlandet (fuskgöl), men till sjöss är också av intresse.

 

Ibland är det skönt att komma ifrån lite och ladda batterierna. Fiskar en hel del i Buriramtrakten, men i Pattaya har det inte blivit av än.

 

Så är det nån som har nåt tips?

 

On 2018-06-07 at 08:05, skrev andrejsdenruskige:

 

Fastlandsfiske är en av de trevligaste upplevelserna man kan ha. Fast då helst där det inte finns vatten.

Ja, pimpla i lårviken är inte det sämsta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...