Jump to content

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

• Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Kötthandlarn

341

• audirs2

260

• rolba

204

• Enis

188

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Efter maten blev det till att åka hem till Manny Pacquiao och kolla in hans 2 palats sen boxnings gymmet. Blir kanske tåkiga bilder för den som inte vet vem han är. Som vanligt satt man trångt.

Det är ett gäng år sen men för mig känns det som igår, 32 år tillsammans med dig... Jäklar så fort tiden går! ❤️     Vi hade nåt fira och det gjorde vi i uterummet...  

Idag tog jag farväl av min mamma som somnade in strax efter kl. 10 idag....... Tyvärr hann jag inte upp i tid efter det att pappa ringde men det hann ingen annan heller, förutom min moster som va

Posted Images

Fantomen

Hemskt tråkigt att höra och jag beklagar djupt. Lät som ni hade en riktigt fin sista dag tillsammans trots allt med tanke på omständigheterna.

Ta hand om dig och dina nära.

Mvh.

• Ge karma 5
Kötthandlarn
25 minuter sedan, skrev Fantomen:

Hemskt tråkigt att höra och jag beklagar djupt. Lät som ni hade en riktigt fin sista dag tillsammans trots allt med tanke på omständigheterna.

Ta hand om dig och dina nära.

Mvh.

Tack så mycket.......

Ja, det en riktigt fin dag tillsammans igår.........

Mamma var helt otrolig trots att hon knappt kunde prata men hon gjorde tummen upp på kvällen och fick fram ett par ord.......

"Nu spurtar jag mot mållinjen" sade hon med ett stort leende.............

Hur fan man kan vara så cool när man är på väg mot det oundvikliga, går bortanför min förståelse............

• Ge karma 2

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Kötthandlarn
18 minuter sedan, skrev Kingen:

Lider med dig. Gick igenom samma resa för två år sen. Riktigt jobbigt! Har haft tur med frugan som jobbade på samma ställe som mamma hamnade i när hon inte klarade av att bo själv. Frugan var en klippa tills det att mamma gick bort och mamma älskade frugan och var så tacksam för frugan. Men sista natten på sjukhuset var ingen höjdare även att mamma gick bort utan smärta och det gick fridfullt till så var det jävligt jobbigt att inse att man aldrig mer kan ringa och prata med henne eller åka hem och käka middag... men jag gläds när jag tänker på henne och framförallt mamma och frugan som alltid tryckte ner mig i skorna och alltid taggade ihop sig mot mig! Fan vad skit jag fick! :) När mamma blev sjuk och behövde all medicin som hon behövde så sket hon oftast i det... den enda hon lyssnade på och löd var frugan, hon hade en enorm respekt för frugan och verkligen tydde sig till frugan. 

KRAM    💖

Fantomen

Ja du.. vet egentligen inte vad jag ska säga men det låter ju riktigt avspänt från din mamma.

Måste ha känts rätt bra för henne att ha den inställningen och det är ju en förhoppningsvis en liiiiten tröst för dig i eländet att hon kände sig redo att lämna in.

• Ge karma 2
ellim63
58 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Idag tog jag farväl av min mamma som somnade in strax efter kl. 10 idag.......

Tyvärr hann jag inte upp i tid efter det att pappa ringde men det hann ingen annan heller, förutom min moster som vakat över henne i en vecka.....

Igår var jag uppe på hospicet som hon låg på och då var hon riktigt dålig.......

Som den oerhört engagerade sjuksköterska som hon alltid varit, så hade hon givetvis analyserat hennes eget hälsostatus in i minsta detalj......

När jag kramade om henne ville hon inte släppa taget och hon sa att det är bara max en dag till men det var ok för nu hade hon frid......

Givetvis har enmamma alltid rätt men kanske man inte skulle önskat det denna gång.......

Vi hade ett bra snack och hon fick träffa alla hon älskade under gårdagen......

Det var full ruljangs och mamma var inte jättepigg, så hon somnade då och då men sa hela tiden till oss att inte sluta prata.......

Gamla minnen diskuterades med både skratt och gråt.......

Ett kort tag piggnade hon till efter att jag hämtat en ny isglass, för vilken gång i ordningen minns jag inte, för det var det enda hon fick i sig.........

"Ta kort på det här" tvingade hon mig, för "det här smakade bättre än en Nobelmiddag"........😉

Trots alla slangar, såg hon för ett kort tag ut som min gamla vanliga mamma med glimten i ögat, dock mycket gammal i utseendet......

IMG_20190919_162951.thumb.jpg.35b75d1019e80e6843cd3f4e071087a2.jpg

Sedan gick det fort under natten och 09: 45 idag ringde de från hospice och bad oss komma upp......

Hann tyvärr inte innan hon somnade in men det gick så fort att ingen annan hann heller.....

Dock somnade hon in fridfullt och utan ångest eller smärtor och det var väl en tröst i sig.......💗

Fint att ha fått träffa alla som kom och tog adjö men nu är jag helt slut i kropp och själ.....

Sorry om jag tvingar på er detta men jag måste skriva av mig lite igen.............

23 minuter sedan, skrev Kingen:

Lider med dig. Gick igenom samma resa för två år sen. Riktigt jobbigt! Har haft tur med frugan som jobbade på samma ställe som mamma hamnade i när hon inte klarade av att bo själv. Frugan var en klippa tills det att mamma gick bort och mamma älskade frugan och var så tacksam för frugan. Men sista natten på sjukhuset var ingen höjdare även att mamma gick bort utan smärta och det gick fridfullt till så var det jävligt jobbigt att inse att man aldrig mer kan ringa och prata med henne eller åka hem och käka middag... men jag gläds när jag tänker på henne och framförallt mamma och frugan som alltid tryckte ner mig i skorna och alltid taggade ihop sig mot mig! Fan vad skit jag fick! :) När mamma blev sjuk och behövde all medicin som hon behövde så sket hon oftast i det... den enda hon lyssnade på och löd var frugan, hon hade en enorm respekt för frugan och verkligen tydde sig till frugan. 

Så fint ni skrivit om era mammors sista tid, nu är det ju fortfarande en chock för dig Köttis (tårarna rinner på mig)...Vet inte vad jag mer ska skriva förutom Vila i Frid! :wai: ❤️

• Ge karma 4
  • Fint 1
Kötthandlarn
22 minuter sedan, skrev ellim63:

Så fint ni skrivit om era mammors sista tid, nu är det ju fortfarande en chock för dig Köttis (tårarna rinner på mig)...Vet inte vad jag mer ska skriva förutom Vila i Frid! :wai: ❤️

Det betyder väldigt mycket min vän och jag uppskattar det enormt..........💖

Det är ju som det är och det kommer skrikas, gråtas, sväras, slå knogarna i väggarna ett bra tag men det kommer ju inte att förändra vad som hänt men jag kommer ändå uppskatta de fina ord som kommer från människor som bryr sig och det konstigt fina jag fått uppleva de senast dagarna..........💖

• Fint 1

11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Tyvärr hann jag inte upp i tid efter det att pappa ringde men det hann ingen annan heller, förutom min moster som vakat över henne i en vecka.....

Igår var jag uppe på hospicet som hon låg på och då var hon riktigt dålig.......

Som den oerhört engagerade sjuksköterska som hon alltid varit, så hade hon givetvis analyserat hennes eget hälsostatus in i minsta detalj......

När jag kramade om henne ville hon inte släppa taget och hon sa att det är bara max en dag till men det var ok för nu hade hon frid......

Givetvis har enmamma alltid rätt men kanske man inte skulle önskat det denna gång.......

Det var full ruljangs och mamma var inte jättepigg, så hon somnade då och då men sa hela tiden till oss att inte sluta prata.......

Ett kort tag piggnade hon till efter att jag hämtat en ny isglass, för vilken gång i ordningen minns jag inte, för det var det enda hon fick i sig.........

"Ta kort på det här" tvingade hon mig, för "det här smakade bättre än en Nobelmiddag"........😉

Trots alla slangar, såg hon för ett kort tag ut som min gamla vanliga mamma med glimten i ögat, dock mycket gammal i utseendet......

Sedan gick det fort under natten och 09: 45 idag ringde de från hospice och bad oss komma upp......

Hann tyvärr inte innan hon somnade in men det gick så fort att ingen annan hann heller.....

Dock somnade hon in fridfullt och utan ångest eller smärtor och det var väl en tröst i sig.......💗

Fint att ha fått träffa alla som kom och tog adjö men nu är jag helt slut i kropp och själ.....

Sorry om jag tvingar på er detta men jag måste skriva av mig lite igen.............

Beklagar så mycket. Ta hand om din far

• Ge karma 3
Arnold Layne
11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Beklagar verkligen mannen ... min mamma gick bort för tre månader sedan .... och visst var det med stor sorg men samtidig med en viss lättnad då man visste att det aldrig skulle bli bättre igen.

Ta det bara lugnt nu och tänk tillbaka till dom fina stunder du hade med din kära mamma 💕

• Ge karma 5

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Kötthandlarn
21 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Beklagar verkligen mannen ... min mamma gick bort för tre månader sedan .... och visst var det med stor sorg men samtidig med en viss lättnad då man visste att det aldrig skulle bli bättre igen.

Ta det bara lugnt nu och tänk tillbaka till dom fina stunder du hade med din kära mamma 💕

Tack

• Ge karma 1

Är ju morgon pigg Var nere i tvättstugan och kolade  det fanns en perfekt tid 06.00 09.00 den tog jag och körde 2 maskiner sen torkskåpet och tumlaren

Efter det var det fönster pustning sen Dammsugaren mm     

Och sen blev det 3 kung och fosterland hoppar mellan MPR och musik från sparade låtar på Yutube  en av dem här

ö  möcke Han tjötar lite för  möcke  bara scrolla lite

Edited by clion
  • Ge karma 3
  • Skål 2
  • Fint 1
Kötthandlarn

.

Edited by Kötthandlarn

1 timme sedan, skrev rolba:

Hade ju EB poäng som höll på att gå ut så jag löste in dem mot trisslotter.

Inga storvinster men räcker väl till en öl på Arlanda 

20190922_132752.thumb.jpg.0ff1bd95cb5ad34f63224aa8624cfc2e.jpg

Plötsligt händer det, inte så mycket...

MVH

• Ojojoj 1
  • Haha 2

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

On 2019-09-22 at 13:04, skrev wavis:

Äntligen fått nya kallröken klar.Nu slipper man våldgästa jaktkompisarna när det skall kallrökas.

Första test laxsida saltad sockrad i 48 timmar , torkad i kyl tio timmar o nu kallrökas i tio timmar resultat kommer i morgon..🍽️20190922_103441.thumb.jpg.40c8bb80cc45a62098b2324e9b3913b6.jpg20190922_125142.thumb.jpg.3286bdbe59197fc59fac7c8c878bffe0.jpg

Glömde o ge info ...Kanonresultat både på rök o Laxen  .. Nu blir det till o fixa till en go kallrökt korv gärna med en studs av grönpeppar ...

• Ge karma 7
  • Fint 2
Scandinaviancorner
29 minuter sedan, skrev wavis:

Glömde o ge info ...Kanonresultat både på rök o Laxen  .. Nu blir det till o fixa till en go kallrökt korv gärna med en studs av grönpeppar ...

Det kan du komma hit och lära mig i Khao Lak

• Ge karma 2