Jump to content
IGNORERAD

Driftig tant


AnTove

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev Wangthong:

Det har hon gjort sig förtjänt av verkar det som!

Verkligen! Kan inte ha varit lätt att komma dit som kvinna och utlänning. Och bygga upp en sådan verksamhet, imponerande minst sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste varit en bra verksamhet hon sålde som hon fick en skaplig säck med pengar för.... eller så lever hon snålt

 

Fascinerande tant och liv.

 

 

/Micke 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Orma Kitkusonsong 😁

Nej,,,,Irma Gustavsson!:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev audirs2:

Nej,,,,Irma Gustavsson!:big_smile:

Same same but different ..............

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev AnTove:

Verkligen! Kan inte ha varit lätt att komma dit som kvinna och utlänning. Och bygga upp en sådan verksamhet, imponerande minst sagt.

Svenskarna som var nere den tiden och hjälpte till att bygga upp Thai hade ett bra rykte och kom upp i socialställning. Nu ska inte det förringa det hon gjort men det öppnade upp en hel del dörrar. Även med den fördelen är det strongt av henne att göra det hon gjort. Har pratat mycket med en av de som var med och byggde upp Thai och blev kvar där nere och jobbade för Thai till sin pensionering. Alla som var där och byggde upp THAI var erfarna yrkesmän från SAS.  

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Wangthong:

Svenskarna som var nere den tiden och hjälpte till att bygga upp Thai hade ett bra rykte och kom upp i socialställning. Nu ska inte det förringa det hon gjort men det öppnade upp en hel del dörrar. Även med den fördelen är det strongt av henne att göra det hon gjort. Har pratat mycket med en av de som var med och byggde upp Thai och blev kvar där nere och jobbade för Thai till sin pensionering. Alla som var där och byggde upp THAI var erfarna yrkesmän från SAS.  

Håller med lite grann här.

 

Det är inte lätt att vara driftig i Thailand, när de gör det så svårt idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul när de skriver "gick till polisstationen och blev medborgare" men ok, det var väl en liten förenkling, men var med all säkerhet enklare på den tiden.

Hon verkar gjort det bra iaf, driftig gumma, har nog ett och annat roligt att berätta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket imponerande, respekt!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Wangthong:

Svenskarna som var nere den tiden och hjälpte till att bygga upp Thai hade ett bra rykte och kom upp i socialställning. Nu ska inte det förringa det hon gjort men det öppnade upp en hel del dörrar. Även med den fördelen är det strongt av henne att göra det hon gjort. Har pratat mycket med en av de som var med och byggde upp Thai och blev kvar där nere och jobbade för Thai till sin pensionering. Alla som var där och byggde upp THAI var erfarna yrkesmän från SAS.  

Du har helt rätt. Jag jobbade på SAS på 80-talet och hade flera arbetskamrater som var nere på 2års kontrakt för att bygga upp Thais tekniska avdelning.

Thailändarna var väldigt tacksamma på den tiden för det var en helt ny värld för dom från att skruva och svetsa på golvet flyttades arbetet upp på riktiga

arbetsbänkar, en del hade lite svårt med övergången och satt då på arbetsbänkarna och utförde jobben för det var för jobbigt att stå ;)

Sen all dokumentation som krävs för att få driva ett flygbolag var ju lite annat än thailändare var vana vid. 

 

För att återgå till damen ifråga är det skoj att läsa hennes story och hur mycket lättare det var med en del saker. Mycket starkt av henne att bli kvar i LOS.

Ett exempel på lättheten var ju att ville man bjuda med en vän till sverige så räckte det med en ToR biljett, det var ju både bra och dåligt.

Bra pga att man kunde se om sverige var nåt för sin ev framtida partner innan den tunga processen med MIG sen fanns ju baksidan och

det var ju en del som fick med sig en "vän" som inte var så genomtänkt på fyllan även att en del blev utnyttjade tyvärr.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Broskan:

det var ju en del som fick med sig en "vän" som inte var så genomtänkt på fyllan

Detta påminner mig lite om en släkting som en lördagseftermiddag vaknade upp i sitt blåställ på ett okänt golv.

Det låg tydligen lite bekanta kompisar lite här och där i rummen bredvid, också i liknande blåställ.

 

Det sista han kom ihåg var drickandet på pub i Stockholm, så han var aningens förvånad över att golvet satt fast i ett hotell i Bangkok.

 

På tal om bra idéer på fyllan, alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Detta påminner mig lite om en släkting som en lördagseftermiddag vaknade upp i sitt blåställ på ett okänt golv.

Det låg tydligen lite bekanta kompisar lite här och där i rummen bredvid, också i liknande blåställ.

 

Det sista han kom ihåg var drickandet på pub i Stockholm, så han var aningens förvånad över att golvet satt fast i ett hotell i Bangkok.

 

På tal om bra idéer på fyllan, alltså.

Det e fan i Stockholm det händer saker!!😋

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...