Jump to content
IGNORERAD

Ford Mustang Thailand Europa på 45 dagar.


janne_h

Recommended Posts

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev janne_h:

Det är ju du som för diskussionen.....

Vi kan då utifrån svaret konstatera att du är en wannabe som ej lever som han lär. :)

Om jag jag var tvungen att välja mellan en Echoboost cab  (2,3L med turbo 300 HP) och en vanlig GT coupe 421 HP så skulle jag välja Echobost,en alla dagar i veckan. :) Fast nu behöver jag ju inte välja utan jag har en GT Cab som jag är jätte nöjd med.

Varför skulle du inte välja Ecoboost Cab framför GT Cab?

 

Lever som jag lär....Nja, beror på hur man ser det. Så fort jag får möjlighet att öka på effekten så gör jag det. Möjligheten till det finns inte ännu om jag inte kan få Performance Package eftermonterat, eller annat vettigt alternativ.

T.o.m min gamla SUV från -93 hade jag barnstol i. Givetvis byttes delar ut för att förbättra andningen i spisen.

Det måste ha varit världens fulaste SUV, men jag levde som jag lärde och bytte ut det som var fel från fabrik d.v.s allt med soppaleverans och det konstgjorda andningsorganet och en del elektronik.

Första veckorna innan trim så kändes den pigg, men det gick som sagt över väldigt fort. Samma efter trimmet, dock så gick den bra och man slapp bli tvåa i rödljusen.

Har inte många bilder, men här har du två.

Tyffe.JPG.def18d06c25a244f58111bf23fa80b46.JPG

Turbo.JPG.a1cd91d6c0663b95f7cae62e95bc8181.JPG

 

Denna bil hade jag ingen barnstol i, men det var en bit över 600hk (dock ej bänkad)

Grunden vara en 454 LS6:a med en del utbytta delar som inte var rätt från fabrik. Lite problem med fästet, beroende på vilka däck som satt på.

Så jag lever som jag lär när möjligheten finns, men måste ibland kompromissa.

 

Lemmen.JPG.09e821d9cf2143d8ab890d57d98afe36.JPG

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    24

  • andrejsdenruskige

    20

  • evert 1

    5

  • audirs2

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
28 minuter sedan, skrev evert 1:

Frugan köpte en BEGAGNAD M 3:a cabriolet, tror inte hon har nyttjat axet en ENDA gång. Den står i garaget under huset AVSTÄLLD 10 mån/år - men hon HAR en M 3:a - va f*n hon nu ska med den till.:pudency:

En 60 årig svarthårig (är helgrått om hon inte färgade detta regelbundet) kärring som kör något hundratals mil med sina väninnor.

Då hade hon väl kunnat köpa en 320 cab.

Sälj bilen till någon som förstår att nyttja den.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Då hade hon väl kunnat köpa en 320 cab.

Sälj bilen till någon som förstår att nyttja den.

Som sagt.... Känns ju lite patetiskt att lägga in sina egna värderingar, i vad andra gör fel utifrån ens egen värdering.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 minuter sedan, skrev janne_h:

Hög markfrigång? Mustangen har en markfrigång på 18cm jämfört med en av mina företagsbilar (renault kangoo) som har bara 3cm högre 21cm. Lexus RX450 har typ 25 cm. Så så mycket kan det inte vara som skiljer.

Vad gäller mustang.  Så är detta numera med individuell hjulupphängning numera, en året runt bil.

Med skit bakom spakarna så känns det väl dock bra att ha nånting att skylla på. :)

Nja, nu har det ju kommit fram tidigare att du inte är någon stjärna bakom ratten.

Jag vet inte hur bra det hade funkat för herrn' att köra runt i en bil med mer än 421hk från -68 på vintern.

Fast det är ju klart, en liten uträkning av volymer på rör...med hjälp av omkretsen löser nog sådana problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev janne_h:

Som sagt.... Känns ju lite patetiskt att lägga in sina egna värderingar, i vad andra gör fel utifrån ens egen värdering.

Så du tycker att det absolut räcker med effekten?

Hur är det egentligen? Hade det skadat med 100hk extra?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nja, nu har det ju kommit fram tidigare att du inte är någon stjärna bakom ratten.

Jag vet inte hur bra det hade funkat för herrn' att köra runt i en bil med mer än 421hk från -68 på vintern.

Fast det är ju klart, en liten uträkning av volymer på rör...med hjälp av omkretsen löser nog sådana problem.

Kör man runt med en bil från 68 med 421 hästar så skulle man väl eventuellt kunna få epitetet ärthjärna ;) 

Är bilen från 2017 så är det väl lite skillnad .....

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Så du tycker att det absolut räcker med effekten?

Hur är det egentligen? Hade det skadat med 100hk extra?

Lägger inga värderingar på det, eftersom jag inte har 100 hästar extra.

Kan dock konstatera att du verkar tycka att det är viktigt om jag har 100 hästar extra eller inte.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev janne_h:

Kör man runt med en bil från 68 med 421 hästar så skulle man väl eventuellt kunna få epitetet ärthjärna ;) 

Är bilen från 2017 så är det väl lite skillnad .....

Nja, ärthjärnor är väl dom som kanske räknar på ärtor i en burk, då man saknar förstånd att se att det är omöjligt att göra en uträkning på det.

Sedan var det mer än 421hk.......redan på den tiden.

Att man inte har stel bakaxel och ram spelar inte så stor roll när man ändå bara lullar runt med bilen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev janne_h:

Lägger inga värderingar på det, eftersom jag inte har 100 hästar extra.

Kan dock konstatera att du verkar tycka att det är viktigt om jag har 100 hästar extra eller inte.

Jag tycker inte att det är viktigt att du har det, men det är fan så mycket roligare, vilket du knappast kan neka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Jag tycker inte att det är viktigt att du har det, men det är fan så mycket roligare, vilket du knappast kan neka.

Kan bara konstater att du och jag har olika perspektiv om vad som är roligt. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nja, ärthjärnor är väl dom som kanske räknar på ärtor i en burk, då man saknar förstånd att se att det är omöjligt att göra en uträkning på det.

Ha ha… det var därför du smet ut genom bakdörren i den tråden när jag motbevisade dig genom att komma så nära som en diff på 23 ärtor......

Vilket du angav skulle vara helt omöjligt. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev janne_h:

Kan bara konstater att du och jag har olika perspektiv om vad som är roligt. :)

Nja, jag medger att det är roligare och du medger inte det.

Om jag skulle rycka bort en tändkablel från din bil så skulle du nog bli lite missnöjd när den går på 7cyl. och säkert 100hk mindre. 

200hk mer eller 200hk mindre. 200hk med gör bilen lite roligare och 200hk mindre gör det jävligt mycket tråkigare.

Som du själv sa,så är det kul att ha hästarna där när du använder dom. Det hade varit roligare om det var fler oavsett om du inte vill medge det.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev janne_h:

Ha ha… det var därför du smet ut genom bakdörren i den tråden när jag motbevisade dig genom att komma så nära som en diff på 23 ärtor......

Vilket du angav skulle vara helt omöjligt. :)

Som sagt....

Att räkna ut rätt eller att gissa sig nära antalet är två helt olika saker, där det krävs förstånd att inse att man inte klarar av att räkna ut antalet ärtor mer än ganska grovt. Resten är tur.

Du visar/visade därmed din matematiska okunskap åter igen och inte bara i "rörtråden" där du fan ut att omkretsen var viktig vid uträkning av volym.

 

Nåja, 200hk mer eller 200hk mindre. Vad hade du valt?

Säg som det är, det hade inte skadat med mer kusar under huven och 200 kusar mindre hade däremot gjort "skada"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Som sagt....

Att räkna ut rätt eller att gissa sig nära antalet är två helt olika saker, där det krävs förstånd att inse att man inte klarar av att räkna ut antalet ärtor mer än ganska grovt. Resten är tur.

Du visar/visade därmed din matematiska okunskap åter igen och inte bara i "rörtråden" där du fan ut att omkretsen var viktig vid uträkning av volym.

 

Nåja, 200hk mer eller 200hk mindre. Vad hade du valt?

Säg som det är, det hade inte skadat med mer kusar under huven och 200 kusar mindre hade däremot gjort "skada"

Det var ett evinnerligt tjat på dig. Jag har ju redan valt. Ser du inte det på bilden?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Att räkna ut rätt eller att gissa sig nära antalet är två helt olika saker, där det krävs förstånd att inse att man inte klarar av att räkna ut antalet ärtor mer än ganska grovt. Resten är tur.

Du visar/visade därmed din matematiska okunskap åter igen och inte bara i "rörtråden" där du fan ut att omkretsen var viktig vid uträkning av volym.

Känns väl mera som att du har ett hävdelsebehov som hela tiden försöker bevisa att jag har fel eller gjort fel val, i tråd ut och tråd in. Vilket brukar vara tecken på sjuklig avundsjuka.

Och innan du kommer med dina förnekelser, så ska du veta att handling säger mer än ord. Om du vill ha en bil på 600 hästar (eller mer)så står det dig fritt att köpa en sådan bil. Intresseklubben noterar. :)

Det luktar dock ganska illa när du gnäller över att andra inte gör som du tycker är viktigt i livet. Ungefär som att dina preferencer är normgivande för vad andra människor borde göra eller inte göra.

Vad gäller ärtor så angav jag att det gick att göra en ganska rimlig uppskattning utan att gissa exakt på antalet, vilket du nu med en dåres envishet fortsätter att hävda är omöjligt trots att jag redan bevisat att du har fel.

Men fortsätt du och slåss med väderkvarnar. Det är om inte annat underhållande för den lilla skara som finns kvar på MPR. :)

Att vissa har mera tur än andra när dom tänker är nog en av livets största gåtor för vissa som inte har lika mycket tur. :)

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
20 minuter sedan, skrev janne_h:

Känns väl mera som att du har ett hävdelsebehov som hela tiden försöker bevisa att jag har fel eller gjort fel val, i tråd ut och tråd in. Vilket brukar vara tecken på sjuklig avundsjuka.

Och innan du kommer med dina förnekelser, så ska du veta att handling säger mer än ord. Om du vill ha en bil på 600 hästar (eller mer)så står det dig fritt att köpa en sådan bil. Intresseklubben noterar. :)

Det luktar dock ganska illa när du gnäller över att andra inte gör som du tycker är viktigt i livet. Ungefär som att dina preferencer är normgivande för vad andra människor borde göra eller inte göra.

Vad gäller ärtor så angav jag att det gick att göra en ganska rimlig uppskattning utan att gissa exakt på antalet, vilket du nu med en dåres envishet fortsätter att hävda är omöjligt trots att jag redan bevisat att du har fel.

Men fortsätt du och slåss med väderkvarnar. Det är om inte annat underhållande för den lilla skara som finns kvar på MPR. :)

Att vissa har mera tur än andra när dom tänker är nog en av livets största gåtor för vissa som inte har lika mycket tur. :)

 

Klart jag vill ha en bil med 600hk eller mer, fast det råkar inte finnas så många i min prisklass med övriga kriterier som ska uppfyllas.

Visst fan du vill ha mer hk i bilen, det är är inget du behöver skämmas över. Hade det råkat vara 600hk i Mussen så hade du nog inte blivit så bedrövad som du ger uttryck för.

 

Jag vet inte om jag gnäller så mycket över andras val, det är mest dina val i så fall....av en eller annan outgrundlig orsak.

 

Så åter till matematiken och ärtor.

En rimlig uppskattning kan man göra, men det den tråden handlade om var det hans polare som räknade ut exakt hur många ärtor som fick plats.

 

Får jag se uträkningen på rörvolym igen så kan jag slå av datorn och gå hem.

 

Vad gör man inte för lite nöje och underhållning åt både några få MPR medlemmar och sig själv.

Fast hur underhållande MPR medlemmarna finner detta, vet jag inte. För mig är det ett underhållande tidsfördriv när jobbet blir tråkigt.

Det finns få som är lika underhållande som du, då du alltid har något svar på mina inlägg.

Nu blev det ett lite sent svar från mig då jag fick lite att göra. Men det är tur att vi är i samma tidszon åtminstone just nu, annars blir det en jävla väntan på inläggen.

 

Så, här har du en länk med kompressorkit att glo på och planera framtiden.

https://www.procharger.com/automotive-superchargers/ford/mustang-gt/2015-16-mustang-gt-50-4v 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag vill ha en bil med 600hk eller mer, fast det råkar inte finnas så många i min prisklass med övriga kriterier som ska uppfyllas. Visst fan du vill ha mer hk i bilen, det är är inget du behöver skämmas över. Hade det råkat vara 600hk i Mussen så hade du nog inte blivit så bedrövad som du ger uttryck för.

 

Jag vet inte om jag gnäller så mycket över andras val, det är mest dina val i så fall....av en eller annan outgrundlig orsak.

 

Så åter till matematiken och ärtor.

En rimlig uppskattning kan man göra, men det den tråden handlade om var det hans polare som räknade ut exakt hur många ärtor som fick plats.

 

Får jag se uträkningen på rörvolym igen så kan jag slå av datorn och gå hem.

 

Vad gör man inte för lite nöje och underhållning åt både några få MPR medlemmar och sig själv.

Fast hur underhållande MPR medlemmarna finner detta, vet jag inte. För mig är det ett underhållande tidsfördriv när jobbet blir tråkigt.

Det finns få som är lika underhållande som du, då du alltid har något svar på mina inlägg.

Nu blev det ett lite sent svar från mig då jag fick lite att göra. Men det är tur att vi är i samma tidszon åtminstone just nu, annars blir det en jävla väntan på inläggen.

 

Så, här har du en länk med kompressorkit att glo på och planera framtiden.

https://www.procharger.com/automotive-superchargers/ford/mustang-gt/2015-16-mustang-gt-50-4v 

 

 

 

Som sagt vi har olika preferenser av vad vi vill ha ut av livet. Första helgen jag ägde bilen hade det regnat så jag fick backhjuls släpp i en kurva. Tanten som satt bredvid höll på att skita på sig. Jag uppskattar faktiskt mer att åka i maklig takt nercabbat en fin dag än att vrida ur max ur motorn. Inte minst för min frus skull som jag upplever som en väldigt trevlig passagerare. 

 

Jag har en cbr650f i Bangkok som jag kör ifrån din 600 hp bil utan problem med. Känns då lite overkill att lägga väldigt stora pengar på att bevisa nånting som redan är vedertaget.

Att du fortsätter att tjata om att jag ska erkänna något jag inte står för. Tyder väl mer på att du tror dig ha lättare att ta dig ur hörnet du målat in dig i genom att starta denna meningslösa diskussion om hästkrafter,genom att få mig att erkänna att jag känner som dig i detta.

Min åsikt är att klarar man inte av att äga en muskelbil utan att ha blyfot. Bör man helst som mest ha en svenne bil eller åka tåg buss eller tunnelbana.

 

Kan för övrigt informera om att moderna Mustang har en line lock burnout funktion. Som jag inte testat en enda gång över huvudtaget.

 

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte LITE overkill med en V 8 på 420 hk och 7 växlad automat när körsträckan är så liten + att det tydligen fladdrar lite för mycket i pälsen (håret) när det går över 80km/tim kan man tydligen stå ut med.

Årlig service, skatt o besiktning kostar betydligt mer än det förbrukade bränslet, dessutom skall den vartannat år in för polering.

Typiskt thaikäringar, de ska till varje pris tydligen visa sig bäst (minsann visa att de har råd)

Att nypriset var ÖVER 700 tkr lär alla få reda på om de sig vill eller inte.

I mitt tycke RENA idi*tIN 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Som sagt vi har olika preferenser av vad vi vill ha ut av livet. Första helgen jag ägde bilen hade det regnat så jag fick backhjuls släpp i en kurva. Tanten som satt bredvid höll på att skita på sig. Jag uppskattar faktiskt mer att åka i maklig takt nercabbat en fin dag än att vrida ur max ur motorn. Inte minst för min frus skull som jag upplever som en väldigt trevlig passagerare.  
Jag har en cbr650f i Bangkok som jag kör ifrån din 600 hp bil utan problem med. Känns då lite overkill att lägga väldigt stora pengar på att bevisa nånting som redan är vedertaget.
Att du fortsätter att tjata om att jag ska erkänna något jag inte står för. Tyder väl mer på att du tror dig ha lättare att ta dig ur hörnet du målat in dig i genom att starta denna meningslösa diskussion om hästkrafter,genom att få mig att erkänna att jag känner som dig i detta.
Min åsikt är att klarar man inte av att äga en muskelbil utan att ha blyfot. Bör man helst som mest ha en svenne bil eller åka tåg buss eller tunnelbana.
 
Kan för övrigt informera om att moderna Mustang har en line lock burnout funktion. Som jag inte testat en enda gång över huvudtaget.
 

 
 
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 
 
 
 
 


Nu är jag inte på jobb, så jag fattar mig kort.

1. Du skriver att du inte kan hantera bilen om det är blött ute.
2. Hade jag haft 600hk i bilen så hade du inte kört ifrån mig med din Honda. Din Honda är inte så mycket snabbare än din bil på något sätt. Speciellt inte med dig bakom spakarna.
3. Ja, du bör åka tunnelbana eller plocka bort en eller två tändkablar.

Mer om detta vid 05:30
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte LITE overkill med en V 8 på 420 hk och 7 växlad automat när körsträckan är så liten + att det tydligen fladdrar lite för mycket i pälsen (håret) när det går över 80km/tim kan man tydligen stå ut med.
Årlig service, skatt o besiktning kostar betydligt mer än det förbrukade bränslet, dessutom skall den vartannat år in för polering.
Typiskt thaikäringar, de ska till varje pris tydligen visa sig bäst (minsann visa att de har råd)
Att nypriset var ÖVER 700 tkr lär alla få reda på om de sig vill eller inte.
I mitt tycke RENA idi*tIN 
Om hon nu har råd och uppskattar detta så är det väl inte fel.
Finns väl gubbar som lägger betydligt högre summor på sprit och horor.
Det är naturligtvis svårt för en svensk som växt upp i det socialdemokratiska Sverige. Där det är fult att vara rik att förstå Thailändska prioriteringar som präntar in att man är värdelös på livets rangskala. Om man inte kan visa att man är rik.
Jag får anta att hon köpt bilen för egna pengar?


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter





Nu är jag inte på jobb, så jag fattar mig kort.

1. Du skriver att du inte kan hantera bilen om det är blött ute.
2. Hade jag haft 600hk i bilen så hade du inte kört ifrån mig med din Honda. Din Honda är inte så mycket snabbare än din bil på något sätt. Speciellt inte med dig bakom spakarna.
3. Ja, du bör åka tunnelbana eller plocka bort en eller två tändkablar.

Mer om detta vid 05:30


När du hela tiden talar om för mig vad jag bör göra eller kan är. Så ger du ordet stalker ett ansikte på MPR.
Du kanske borde bry dig mer om dina egna färdigheter, än att påtala mig vad jag är kan och bör hela tiden.
Sjukligt manisk är väl är väl symptomatiskt för ditt beteende. 🤣

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige





När du hela tiden talar om för mig vad jag bör göra eller kan är. Så ger du ordet stalker ett ansikte på MPR.
Du kanske borde bry dig mer om dina egna färdigheter, än att påtala mig vad jag är kan och bör hela tiden.
Sjukligt manisk är väl är väl symptomatiskt för ditt beteende. 🤣

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk



Jag tyckte mig se att det var du som poängterade att du inte kunde köra bil och bör således åka kollektivt.
Självklart guidar jag dig mer än gärna genom livet då dina problem med människorna och sakerna runt omkring dig, så som grannar t.ex ofta ställer till problem eller kanske en jordkabel till ett batteri.

Nu verkar ju även Stockholmsregnet väldigt halt. Det kan inte vara så att du glömde titta på termometern? Blir det kallt så fryser regnet till is.
Annars kanske du har blyfot och bör åka kollektivt, precis som du skrev tidigare.
Link to comment
Dela på andra sajter



Nu är jag inte på jobb, så jag fattar mig kort.

1. Du skriver att du inte kan hantera bilen om det är blött ute.
2. Hade jag haft 600hk i bilen så hade du inte kört ifrån mig med din Honda. Din Honda är inte så mycket snabbare än din bil på något sätt. Speciellt inte med dig bakom spakarna.
3. Ja, du bör åka tunnelbana eller plocka bort en eller två tändkablar.

Mer om detta vid 05:30
Nej gudbevars att du skulle bli frånåkt. Med tanke på hur du jagat mig tråd ut och tråd in så verkar hävdelsebehovet att inte bli frånåkt eller ha fel vara extra stort i ditt fall.
Hade vi tävlat hade jag nog låtit dig vinna bara för att slippa se dig stalka mig för att bevisa något för dig själv.

Tänkte för övrigt redan när jag la upp bilderna på min musse. Hur länge det skulle ta innan du kom med någon avundsjuk invändning om att den inte räckte till eller var fel.
Du kan ta din svennebil och komma förbi. Så kan du efter det få skryta för dina låsas polare att du kört ifrån en musse. Personligen skiter jag i vilket.
Måste ju kännas både macho och bra att vara en så duktig bilförare som du är eller tror dig vara. Och jag ska berätta en hemlighet. Jag anser mig inte vara speciellt duktig att framföra min bil mer än någon annan. Det är det som gett mig en lång historia av att inte råka ut för olyckor eller incidenter. Du är säkert duktigare förare än mig. En sak är i alla fall säker. Du uttrycker dig i skrift som att du själv tror att du är det i alla fall.
Du kan köpa en dodge challenger hellcat som exempel. Där får du 707 hästar för runt 800k. Finns säkert nått ballt trim du kan hitta som får upp den ytterligare så du blir nöjd.
Det är väl bättre att du följer dina drömmar istället för att sitta på ett internetforum och vara bitter och hävda din egen förträfflighet och racka ner på andra.

Hadde jag brytt mig om dessa extra hästar hade jag nog köpt en hellcat. Nu tyckte jag att cab var viktigt. Så jag köpte en musse istället. Att den Sen kostar mindre än en Volvo är ju inte helt fel det heller.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 timmar sedan, skrev evert 1:

Är inte LITE overkill med en V 8 på 420 hk och 7 växlad automat när körsträckan är så liten + att det tydligen fladdrar lite för mycket i pälsen (håret) när det går över 80km/tim kan man tydligen stå ut med.

Årlig service, skatt o besiktning kostar betydligt mer än det förbrukade bränslet, dessutom skall den vartannat år in för polering.

Typiskt thaikäringar, de ska till varje pris tydligen visa sig bäst (minsann visa att de har råd)

Att nypriset var ÖVER 700 tkr lär alla få reda på om de sig vill eller inte.

I mitt tycke RENA idi*tIN 

Overkill? Varför?

 

Om nu kärsträckan är så liten så tycker jag att man kan unna sig att ha lite roligt.

Självklart köper man det man vill ha och då speciellt om man är Thail och äntligen kan köpa en vettig bil utan att ruinera sig totalt.

I Thailand så hade hon väl fått en BMW 320d för dom pengarna.

 

Tyckte att 700k lät billigt, gissar att nypriset borde ligga runt 900000kr. Strax över 700k utan någon utrustning läste jag att dom kostade.

 

Det hade nog varit tråkigare om man köpt en bil för några 100k och inte varit nöjd.

 

Sedan så måste den inte in på polering, det är nog ett fritt val.

Damen din gillar bilen, var glad för det. Det hade kunnat stå en gammal Corolla i garaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...