Jump to content
IGNORERAD

Ford Mustang Thailand Europa på 45 dagar.


janne_h

Recommended Posts

Då jag kör mustang så är jag medlem i den Thailändska mustang klubbens grupp på Facebook.

I gruppen är det en medlem som kört från Thailand till Europa, och nu är på väg tillbaka till Thailand.

Klart imponerande bedrift. Här kan man följa hans resa på Facebook.

Nånting för BTT att studera kanske? :)

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=597826353929427&id=583364345375628

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    24

  • andrejsdenruskige

    20

  • evert 1

    5

  • audirs2

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

14 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Då jag kör mustang så är jag medlem i den Thailändska mustang klubbens grupp på Facebook.

I gruppen är det en medlem som kört från Thailand till Europa, och nu är på väg tillbaka till Thailand.

Klart imponerande bedrift. Här kan man följa hans resa på Facebook.

Nånting för BTT att studera kanske? :)

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=597826353929427&id=583364345375628

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

Har han en rik pappa?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev audirs2:

Har han en rik pappa?

Nä han är rörmokare 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev audirs2:

Har han en rik pappa?

Risken är väl stor för det? Då han förutom Mustang kör även en lambo i Thailand.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar fan inte scrolla till första delen, mest intresserad av hur han tog sej ut ur Thailand, alltså vilken väg?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar fan inte scrolla till första delen, mest intresserad av hur han tog sej ut ur Thailand, alltså vilken väg?
 
MVH
Om du kollar på inlägget från Lettlands gräns. Så är det en massa flaggor i texten. Det torde ge svaret om färdvägen.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, janne_h said:

Om du kollar på inlägget från Lettlands gräns. Så är det en massa flaggor i texten. Det torde ge svaret om färdvägen.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Tommy vill veta vilken riksväg i Thailand. 

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Juha:

Tommy vill veta vilken riksväg i Thailand. 

Nja, mer intresserad av vilka länder som han passerade på vägen till Kazakstan, sen är de väl rätt enkelt?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
3 timmar sedan, skrev janne_h:

Om du kollar på inlägget från Lettlands gräns. Så är det en massa flaggor i texten. Det torde ge svaret om färdvägen.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Lettland?

Samma väg som BTT bruka ta! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Då jag kör mustang så är jag medlem i den Thailändska mustang klubbens grupp på Facebook.

I gruppen är det en medlem som kört från Thailand till Europa, och nu är på väg tillbaka till Thailand.

Klart imponerande bedrift. Här kan man följa hans resa på Facebook.

Nånting för BTT att studera kanske? :)

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=597826353929427&id=583364345375628

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

11 timmar sedan, skrev GreenValley:

Lettland?

Samma väg som BTT bruka ta! :crazy:

Jo det var av den anledningen jag skrev det. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2018-05-26 12.32.41.jpg

2018-05-26 11.01.38.jpg

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
59 minuter sedan, skrev janne_h:

2018-05-26 12.32.41.jpg

2018-05-26 11.01.38.jpg

En kompressor på den där så blir det bra

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

En kompressor på den där så blir det bra

Tror nog att jag klarar mig med 421 hästar utan Kompressor.

0-100 på 4,7 sekunder är tillräckligt för mig. :)

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Tror nog att jag klarar mig med 421 hästar utan Kompressor.
0-100 på 4,7 sekunder är tillräckligt för mig. [emoji4]


Du klarar nog dig utan Mustangen också.
Det är ju bara typ dom 4 första gångerna man trycker på gasen som det känns kul. Efter det så är det inte så upphetsande.
Jag saknar alltid typ 150hk. Får jag 150hk extra så saknar jag fortfarande en hel del hk efter en vecka.
När jag inte vågar ge full gas så är jag nöjd.
Finns nog inte allt för många vardagsbilar som har tillräckligt under huven utan att det sticker iväg en bra bit över 2mille å andra sidan.
Fast å andra sidan känns det tråkigt när man blir frånkörd av familjebilar eller någon liten MB A-klass eller BMW.

Man kan alltid få mer. Amerikanska bilar är ju tacksamma att få upp effekten med rena bolt-on prylar. Du bör ju med lätthet få över 600hk.
Var inte så prydlig

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Du klarar nog dig utan Mustangen också.
Det är ju bara typ dom 4 första gångerna man trycker på gasen som det känns kul. Efter det så är det inte så upphetsande.
Jag saknar alltid typ 150hk. Får jag 150hk extra så saknar jag fortfarande en hel del hk efter en vecka.
När jag inte vågar ge full gas så är jag nöjd.
Finns nog inte allt för många vardagsbilar som har tillräckligt under huven utan att det sticker iväg en bra bit över 2mille å andra sidan.
Fast å andra sidan känns det tråkigt när man blir frånkörd av familjebilar eller någon liten MB A-klass eller BMW.

Man kan alltid få mer. Amerikanska bilar är ju tacksamma att få upp effekten med rena bolt-on prylar. Du bör ju med lätthet få över 600hk.
Var inte så prydlig
 

 

Ok vad åker du själv då? Känns ganska skönt att ha hästarna när dom behövs. Men i övrigt så är det i första hand känslan att cabba ner som är viktig. Och då spelar ju diskussionen som du vill föra om hästar och kraft ganska meningslös. Om det nu var viktigt med så mycket kraft som möjligt så är det ju en ren bil som bara körs på bana som gäller. Och det intresserar inte mig!

Dock vore det intressant utifrån vad du skriver se om du är en wannabe? Eller om du lever som du lär?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl ingen mening med en massa hästar i en cabbe. Tjusningen med att åka cabbe är att lugnt g l i d a fram i farter bra bit UNDER 100 km/tim.

Å andra sidan kan jag förstå de som behöver en penisförlängare = många onödiga hästar - är INTE längden som är avgörande utan TEKNIKEN - den satt va..................:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev janne_h:

Ok vad åker du själv då? Känns ganska skönt att ha hästarna när dom behövs. Men i övrigt så är det i första hand känslan att cabba ner som är viktig. Och då spelar ju diskussionen som du vill föra om hästar och kraft ganska meningslös. Om det nu var viktigt med så mycket kraft som möjligt så är det ju en ren bil som bara körs på bana som gäller. Och det intresserar inte mig!

Dock vore det intressant utifrån vad du skriver se om du är en wannabe? Eller om du lever som du lär?

 

Nja, om det nu inte var så intressant med hk så är det väl onödigt att föra den diskusionen eftersom det är nedcabbat som är det primära för dig.

Jag vet inte om man direkt behöver en banbil för att få lite pulver under huven och som du säger så är nog inte en banbil någon vidare dröm så länge man använder bilen till vardags.

Per idag har jag väl inte någon bil som har mer pulver än din Mustang, men så fort det kommer något vettigt trim så kastar jag nog i ett sådant.

Har däremot haft bil med en bit över 600hk, vilket ledsamt nog inte funkade som vinterbil eller familjebil, men jag vet att effekten bara gör mig nöjd i någon vecka.

 

Du är väl typ 0,1 sekunder snabbare än mig till 100, så jag får skylla på barnstolen och den höga markfrigången.

Oavsett så hävdar jag att det bara är dom första gångerna man trycker på gasen som det känns som att man har något under huven och en typ BMW 540 får man det svettigt mot och en 550 så ger man nog bäst att inte ens försöka. En BMW 540 är inget annat än en rask familjebil, en 550 är väl lite mer extrem. Sedan finns Audi RS6, BMW M5, MB AMG, men det är lite mer familjebilsextremism.

Dodge Challenger har ju annars trevliga saker rätt från fabriken och så även Corvette, fast då utan baksäte.

 

Dess värre så är det mer svårtrimmat för min del än för din, då Mustangen bör ha en hel del eftermarknadskit.

Så upp till bevis blir väl svårt då familjeomständigheterna inte gör att jag kan välja så fritt som du. Men hade jag haft en Mustang så hade jag med stor säkerhet kastat in någon bolt-on kompressor.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
15 minuter sedan, skrev evert 1:

Finns väl ingen mening med en massa hästar i en cabbe. Tjusningen med att åka cabbe är att lugnt g l i d a fram i farter bra bit UNDER 100 km/tim.

Å andra sidan kan jag förstå de som behöver en penisförlängare = många onödiga hästar - är INTE längden som är avgörande utan TEKNIKEN - den satt va..................:big_smile:

Då kan man ju köpa en SAAB eller en C70 eller komma billigare undan med en T-23:a (som samtidigt kör ifrån det mesta)
Det är väl inte segelbåtar du pratar om?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan köpte en BEGAGNAD M 3:a cabriolet, tror inte hon har nyttjat axet en ENDA gång. Den står i garaget under huset AVSTÄLLD 10 mån/år - men hon HAR en M 3:a - va f*n hon nu ska med den till.:pudency:

En 60 årig svarthårig (är helgrått om hon inte färgade detta regelbundet) kärring som kör något hundratals mil med sina väninnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nja, om det nu inte var så intressant med hk så är det väl onödigt att föra den diskusionen eftersom det är nedcabbat som är det primära för dig.

Det är ju du som för diskussionen.....

Vi kan då utifrån svaret konstatera att du är en wannabe som ej lever som han lär. :)

Om jag jag var tvungen att välja mellan en Echoboost cab  (2,3L med turbo 300 HP) och en vanlig GT coupe 421 HP så skulle jag välja Echobost,en alla dagar i veckan. :) Fast nu behöver jag ju inte välja utan jag har en GT Cab som jag är jätte nöjd med.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Vad rekommenderar ni för trimkitt till dessa racerklenoder, kompressor eller turbo kanske?

Hittade dessa parkerade i Nice.

20170519_133622.thumb.jpg.4b3eb82e82224e560e2660ded750a36d.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev evert 1:

Frugan köpte en BEGAGNAD M 3:a cabriolet, tror inte hon har nyttjat axet en ENDA gång. Den står i garaget under huset AVSTÄLLD 10 mån/år - men hon HAR en M 3:a - va f*n hon nu ska med den till.:pudency:

En 60 årig svarthårig (är helgrått om hon inte färgade detta regelbundet) kärring som kör något hundratals mil med sina väninnor.

Fast om hon trivs med det så är det väl nånting bra. Blir ofta ganska patetiskt när man lägger in sina egna värderingar för att konstatera att någon annan köpt något onödigt. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Vad rekommenderar ni för trimkitt till dessa racerklenoder, kompressor eller turbo kanske?

Hittade dessa parkerade i Nice.

20170519_133622.thumb.jpg.4b3eb82e82224e560e2660ded750a36d.jpg

Har sett i James Bond att dom rullar väldigt bra nedför backar. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

M3:waaaht:.   Jag som trodde det var M8 som gällde på MPR

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Har däremot haft bil med en bit över 600hk, vilket ledsamt nog inte funkade som vinterbil eller familjebil, men jag vet att effekten bara gör mig nöjd i någon vecka.

 

Du är väl typ 0,1 sekunder snabbare än mig till 100, så jag får skylla på barnstolen och den höga markfrigången.

Hög markfrigång? Mustangen har en markfrigång på 18cm jämfört med en av mina företagsbilar (renault kangoo) som har bara 3cm högre 21cm. Lexus RX450 har typ 25 cm. Så så mycket kan det inte vara som skiljer.

Vad gäller mustang.  Så är detta numera med individuell hjulupphängning numera, en året runt bil.

Med skit bakom spakarna så känns det väl dock bra att ha nånting att skylla på. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...