Jump to content
IGNORERAD

Bangkoks nya tågstation


Cavemannen

Recommended Posts

Cavemannen

Det är ett stort reportage idag på thaivisa om Bangkoks nya tågstation "Bang Sue Central Station" som beräknas vara klar 2020, de har kommit ca halvvägs på bygget nu.

 

1265792585_BangSueCentralStation-2.jpg.2

 

Det kommer att ligga ute vid Morchit/Chatuchak och binda samman flygtågen från U-tapao,Don Muang och Suvarnaphumi.

De nya snabbtågen till Nong Khai och Chiang Mai kommer att starta härifrån.

Den befintliga stationen vid Hua Lamphong  kommer att flytta hit.

Och även MRT(Tunnelbanan) kommer att ha en station.

Det blir 4våningar och 26st plattformer.

Detta blir nog bra när det blir klart och det kommer att ta under 1h till Pattaya med tåget.

 

https://www.thaivisa.com/forum/topic/1040992-largest-train-station-in-southeast-asia-to-open-in-Bangkok/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Bang sue sedan många år då det är smidigt att åka dit med tunnelbanan från min lägenhet. Den är ju lite torftig idag med ett par perronger och några bodar där biljetter säljes och resgods tas emot så att man nu bygger en rejäl station och transportnav där blir bra.

 

Ska se om jaghittar några bilder från Bang Sue som det ser ut idag

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
6 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jag använder Bang sue sedan många år då det är smidigt att åka dit med tunnelbanan från min lägenhet. Den är ju lite torftig idag med ett par perronger och några bodar där biljetter säljes och resgods tas emot så att man nu bygger en rejäl station och transportnav där blir bra.

 

Ska se om jaghittar några bilder från Bang Sue som det ser ut idag

Det finns en nytagen video från bygget i länken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte förbi bygget i höstas på väg till Hua Hin och jag tror aldrig jag sett då mycket betong på en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Blir säkert jättefint men nog kommer jag att sakna den gamla omoderna tågstationen där jag flera gånger efter en svettig dags turistande med tung packning fått en 10baths dusch i ett bås vid toaletterna innan jag äntrat det omoderna natt tåget till Chiang Mai. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Ser bygget från balkongen, blir stort. Själva järnvägsbygget upp mot Rangsit börjar bli klart, saknas en bit nära Bang Sue junction som återstår. De håller även på att bygga norrut och har passerat Saraburi. Samman kopplingen med Airport Link inte påbörjad med bygget söderut Samut Songkran är under byggnation.

Jag hade en Condo i Bang Sue, Wongsawang ett antal år och tog alltid MRT Bang Sue när jag skulle in till stan. Nya station ligger bredvid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...