B747 Inlagd Juni 18, 2020 Dela Inlagd Juni 18, 2020 4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag har glömt att rapportera och dokumentera både golv och benutrymmen. Internationell flight idag och nya tag efter midsommarhelgen. Saknar även din magnifika matlagningsskola 2 4 PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 18, 2020 45 minuter sedan, skrev B747: Saknar även din magnifika matlagningsskola Jag har faktiskt lagat riktigt bra mat den senaste tiden. Det har varit mycket avancerad mat och jag kanske tar upp skolan på måndag eller tisdag. Så stäng inte av modemet då matlagningslektion lär dyka upp inom snar framtid. 2 1 1 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juni 18, 2020 Dela Inlagd Juni 18, 2020 3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag har faktiskt lagat riktigt bra mat den senaste tiden. Det har varit mycket avancerad mat och jag kanske tar upp skolan på måndag eller tisdag. Så stäng inte av modemet då matlagningslektion lär dyka upp inom snar framtid. Underbart att höra PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... andrejsdenruskige Inlagd Juni 22, 2020 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 22, 2020 Sådär! Greta kommer att jubla i sitt sommarpratsprogram 8 4 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Juni 22, 2020 Dela Inlagd Juni 22, 2020 On 2020-06-18 at 17:19, skrev andrejsdenruskige: Jag har glömt att rapportera och dokumentera både golv och benutrymmen. Internationell flight idag och nya tag efter midsommarhelgen. Men va fan inte nu igen 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... andrejsdenruskige Inlagd Juni 22, 2020 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 22, 2020 1 timme sedan, skrev Nakhon: Men va fan inte nu igen Fly For Greta! Nu ökar vi! 12 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... andrejsdenruskige Inlagd Juni 27, 2020 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27, 2020 Nu har jag varit tyst en stund och orsaken till det är att jag har jobbat fram en tallrik med perfektion. Resultatet ser ut som följande och kurs kommer kanske senare idag. 7 2 3 2 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Juni 27, 2020 Dela Inlagd Juni 27, 2020 2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Nu har jag varit tyst en stund och orsaken till det är att jag har jobbat fram en tallrik med perfektion. Resultatet ser ut som följande och kurs kommer kanske senare idag. Med lite spritsad ketchup på tallriken hade det varit Michelin kvalning 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 27, 2020 47 minuter sedan, skrev LTD: Med lite spritsad ketchup på tallriken hade det varit Michelin kvalning Helvete! Du avslöjade överaskningsmomentet som jag hade tänkt komma med. Nåja, ska se till att göra en liten ”how to” ikväll. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Juni 27, 2020 Dela Inlagd Juni 27, 2020 4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Nu har jag varit tyst en stund och orsaken till det är att jag har jobbat fram en tallrik med perfektion. Resultatet ser ut som följande och kurs kommer kanske senare idag. Makkara!!!!! ❤❤❤❤❤❤ 1 Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 27, 2020 2 minuter sedan, skrev IsaanWarrior: Makkara!!!!! ❤❤❤❤❤❤ Nästan Det är pølse som används som substitut. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... andrejsdenruskige Inlagd Juni 27, 2020 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27, 2020 (ändrad) Såja! Nu är middagen avklarad. En snabb inledningsrecension: -Fullständig eufori och glädjehopp av smaklökarna. Det tar en stund innan smaklökarna kommer ikapp verkligheten efter att ha blivit chockerade och vilsna i denna nya smakexplosion. När smaklökarna väl kommit till sans uppstår skönsång och munnen sprudlar av lyckorus. Lite småruttet internet, så jag delar nog upp matlagningen i typ 2 eller 3 inlägg. Detta är således inte en liveuppdatering som jag annars brukar göra, då det fort kan bli 5-6 inlägg innan maten är färdig. Let the matlagning börja. Ingredienser. Här kom det med två jokrar (nåja, ketchupen känner ni till vid detta lag) Tomater, gurka och körv. Tomaterna vet jag inte hur dom växer. Gurkor vet jag däremot att dom lever i saltvatten. Denna modell har dock avsaltats och smakar inte som naturellgurka som man kan köpa på burk (Typ Felix). Gurkan har även två lager med skinn. Både det genomskinliga hudlagret och det gröna hudlagret tar jag bort. Dessa ruccolapåsar växer i grottor på Italiens sydliga kust. Påsarna skördas under fullmåne och får således namnet Ruccula, vilket betyder ”nattens blomster” på italienska (jodå, jag är djupt bevandrad i det italienska språket). Och nu den spännande bilden på nyinfångad ketchup. Ändrades Juni 27, 2020 av andrejsdenruskige 13 1 2 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... andrejsdenruskige Inlagd Juni 27, 2020 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27, 2020 (ändrad) Till den andra överraskningen behövs detta. Till korven behövs denna utrustning. Ni som varit med förr vet att smakvredet ska vara så högt som möjligt. Man vill ju ha mycket smak på maten. Här kommer den stora överraskningen. Makaroner! En exotisk vara som eventuellt kan köpas i någon specialbutik för importvaror. Det kostar en hel del, men det är värt varenda krona. Jag betalade runt 10kr för en påse. Påsen får ni dock inte se då jag vill bevara lite hemligheter. Ni får dock en bild på makaronerna när dom ligger i vattnet och guppar runt. En bild på körven i stekpannan får ni också. Nu går vi till förberedelserna av upplägget. Se och lär! Bild två så saltar jag dessa nyttigheter för att inte chocka kroppen för mycket. Straks innan korven håller på att bli förkolnad så skruvar man av plattan. Makaronerna som håller på att omvandlas till någon form av puré ska ut ur det kokande vattnet. Makaroner först, sedan körven och till sist a touch of ketchup. Passa er för att förgifta korven med vidrig ketchup. Smaklig måltid! Vi får hoppas att ni klarar er från dessa otäcka matförgiftningar som jag brukar få. Nu ska jag glömma bort mina glasögon, så om jag råkar skriva något konstigt inlägg så vet ni varför. Bild på glasögonbortslarvarverktyget Ändrades Juni 27, 2020 av andrejsdenruskige 14 2 1 1 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 27, 2020 Dela Inlagd Juni 27, 2020 20 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: köpa på burk (Typ Felix) Ajajaja, där får du forumpolisen på dig, inte Felix!!! 2 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 27, 2020 1 minut sedan, skrev Soengsang: Ajajaja, där får du forumpolisen på dig, inte Felix!!! Jag själv skulle aldrig köra med Felix. Men då jag vet hur bortkomna de flesta forummedlemmar är i den kulinariska världen, så drog jag till med det. Jag kör bara med nyfiskad gurka från sötvattensdrag. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... andrejsdenruskige Inlagd Juni 27, 2020 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27, 2020 Jag måste avslöja en annan hemlighet. Det är faktiskt inte gurka jag använder... 5 2 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 27, 2020 Dela Inlagd Juni 27, 2020 (ändrad) 4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag måste avslöja en annan hemlighet. Det är faktiskt inte gurka jag använder... Det där är ju för fasen Halalgurka Ändrades Juni 27, 2020 av Kenneth4618 3 Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 27, 2020 12 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Det där är ju för fasen Halalgurka Den gurkan är så mycket haram som det bara kan bli. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 27, 2020 Dela Inlagd Juni 27, 2020 2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Till den andra överraskningen behövs detta. Till korven behövs denna utrustning. Ni som varit med förr vet att smakvredet ska vara så högt som möjligt. Man vill ju ha mycket smak på maten. Här kommer den stora överraskningen. Makaroner! En exotisk vara som eventuellt kan köpas i någon specialbutik för importvaror. Det kostar en hel del, men det är värt varenda krona. Jag betalade runt 10kr för en påse. Påsen får ni dock inte se då jag vill bevara lite hemligheter. Ni får dock en bild på makaronerna när dom ligger i vattnet och guppar runt. En bild på körven i stekpannan får ni också. Nu går vi till förberedelserna av upplägget. Se och lär! Bild två så saltar jag dessa nyttigheter för att inte chocka kroppen för mycket. Straks innan korven håller på att bli förkolnad så skruvar man av plattan. Makaronerna som håller på att omvandlas till någon form av puré ska ut ur det kokande vattnet. Makaroner först, sedan körven och till sist a touch of ketchup. Passa er för att förgifta korven med vidrig ketchup. Smaklig måltid! Vi får hoppas att ni klarar er från dessa otäcka matförgiftningar som jag brukar få. Nu ska jag glömma bort mina glasögon, så om jag råkar skriva något konstigt inlägg så vet ni varför. Bild på glasögonbortslarvarverktyget En blommig tallrik så hade det varit hundra poäng 1 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd Juni 28, 2020 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 28, 2020 Har du börjat lägga ut recept på FB också? 13 Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... andrejsdenruskige Inlagd Juli 1, 2020 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juli 1, 2020 Två flyg hittills För tillfället så sitter jag och väntar på sista flyget för idag och det känns ganska speciellt då det är Gate 17. Här har man väntat på trevligare flyg än det som jag kliver på denna gång. 11 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... andrejsdenruskige Inlagd Juli 2, 2020 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juli 2, 2020 (ändrad) @B747 En smygbild på ett av världens kändaste byggnader. Seskarö sågverk Ändrades Juli 2, 2020 av andrejsdenruskige 10 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 2, 2020 Dela Inlagd Juli 2, 2020 3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: @B747 En smygbild på ett av världens kändaste byggnader. Seskarö sågverk ÄNTLIGEN!!!! 1 PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juli 2, 2020 7 minuter sedan, skrev B747: ÄNTLIGEN!!!! Det kan komma fler bilder. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... andrejsdenruskige Inlagd Juli 6, 2020 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juli 6, 2020 On 2018-05-28 at 06:47, skrev andrejsdenruskige: En skräckbild. Jag glädjer mig över att slippa detta bolag. I dessa Covid-tider så får man stå ut med det mesta. 3 2 2 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu