Jump to content
IGNORED

Andrejs vardagliga reflektioner

andrejsdenruskige

Recommended Posts

On 2018-06-21 at 04:44, skrev andrejsdenruskige:

Phuket bjuder på finväder idag. Inte dåligt.
En klassisk tåbild

668e296d19ba9a4e82fa46a4cc2f61e8.heic

Polfilter fungerar bra med pool och gör vädret lite snyggare.

2bdeeedfcc555ae79414d558546d0aea.heic

Bose och blöja, så man slipper kineserna

32cafd9ed13e9722c00f5279d56601ce.heic

Så härligt med intressant folk. Men skippa era personliga föttershots för  helvete. Ok din hustrus eller bästa vän  Go for it!. Glad Midsommardag på er önskar Nakhon. 

3 hours ago, andrejsdenruskige said:

Jag tog mig tiden att illustrera gårdagen vid stranden.
Låt er inte luras och tro att det är ett foto. Jag har faktiskt ritat detta helt själv.

55d13635436fd0f11b4c51ba042888e3.heic

Bättre skärpa än Swampens foto!

• Ge karma 1
  • Haha 3
On 2018-06-19 at 16:22, skrev andrejsdenruskige:

Jag är skitdålig på ringar.
Vad är detta för storlek och varför sitter det en människa fast i den?

268618fa32a10023b18bc7cb1550536a.heic

Beror på om det är en O-ring eller weddingring

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Förlåt Andrej. Men endast bara, för att du tillhör grabbarna G på Mpr. Hade loggat ut för längesen om inte du funnits.  Skippa dina fötter tills nästa gång. Bra tips 😉

• Ge karma 1
4 timmar sedan, skrev Nakhon:

Förlåt Andrej. Men endast bara, för att du tillhör grabbarna G på Mpr. Hade loggat ut för längesen om inte du funnits.  Skippa dina fötter tills nästa gång. Bra tips 😉

Hur mår du Nakhon?

• Ge karma 6

Sju år i folkskola, det du! Fucks ADHD!:heat:

Förlåt Andrej. Men endast bara, för att du tillhör grabbarna G på Mpr. Hade loggat ut för längesen om inte du funnits.  Skippa dina fötter tills nästa gång. Bra tips [emoji6]

Jag ska försöka att bara få med mina tår nästa gång [emoji6]
Just nu är jag i fiskebyn och då händer ingenting. Hoppas på Bkk snart och då blir det nog bilder på BTS, bensinmackar och tegeltak eller något i den stilen.
Har vi tur så kanske jag orkar med några bilder här i Pattis
  • Ge karma 5
  • Fint 1
2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag ska försöka att bara få med mina tår nästa gång emoji6.png
Just nu är jag i fiskebyn och då händer ingenting. Hoppas på Bkk snart och då blir det nog bilder på BTS, bensinmackar och tegeltak eller något i den stilen.

Ta bilder på tummen!

Den som sitter mitt i handen😁😂

• Ge karma 1
Ta bilder på tummen!
Den som sitter mitt i handen[emoji16][emoji23]

Knepigt att ta kort då det är svårt att hålla i telefonen.
Jag kanske kan rita en bild?
  • Ge karma 1
  • Haha 3
1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Knepigt att ta kort då det är svårt att hålla i telefonen.
Jag kanske kan rita en bild?

Bara den inte blir spegelvänd!

För då fattar Boa Nada! 😎

• Haha 2
3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, den är ju på baksidan av handen. En lite speciell åkomma är det. 

Kan man då säga k.ken mitt emot tummen i handen!😎

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nu är det att studera tapeter på BKK hospital.
Roligare kan man ha det i fiskebyn. I en yxby är nog detta att föredra.

7b2e6c9b7ce0a17c884d73933685a1d5.heic

Kanske du kan snygga till tapeterna lite, du är ju en mästare på att rita.

Jag tror det skulle uppskattas av personalen.

• Ge karma 2
  • Haha 2
2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Hoppsan!
Man undrar genast vad ens 11 månaders dotter har gjort på semestern då det man läst om denna medicin på detta forum oftast får intas efter för många turer på Soi6.

7234cb10be14c4ececb9dac5b25cdc84.heic

Får se om vi använder denna. Är inte direkt någon anhängare av antibiotika.

300px-Isolator-metall.svg.png

Jämförelse av elektronband i metall, halvledare och isolator

Halvledare är material som inte leder elektrisk ström lika bra som en ledare, men inte heller utesluter strömledning som en isolator. De grundläggande materialen i de flesta moderna elektroniska apparater är halvledare.

Ett rent halvledarmaterial som till exempel kisel leder ström genom termiskt exciterade elektroner. Det gör att ledningsförmågan i ett halvledarmaterial ökar dramatiskt med temperaturen, då antalet tillgängliga exciterade elektroner ökar exponentiellt med temperaturen. För vanliga ledare sjunker däremot den elektriska ledningsförmågan eftersom spridning mot kristallgittrets rörelser, fononer, ökar.

Kisel som används i halvledartekniken har oftast tillsatts mycket små mängder av andra element i en process som kallas dopning, varvid ledningsförmågan ökar markant. Kisel finns i IUPAC grupp 14 i det periodiska systemet (även kallad kolgruppen, tidigare omnämnd grupp IV). De element som tillsätts befinner sig i angränsande grupper, alltså i grupp 13 (borgruppen, tidigare omnämnd grupp III) eller grupp 15 (kvävegruppen, tidigare omnämnd grupp V). Tillsats av en atom ur grupp 15 (oftast arsenik eller fosfor), som har en elektron mer i valensbandet än de omgivande kiselatomerna, gör att denna elektron hamnar i halvledarens ledningsband. På motsvarande vis ger tillsats av ett ämne ur grupp 13 (oftast aluminium eller bor) en elektron mindre för de omgivande atomerna. Det resulterande hålet är en så kallad kvasipartikel, och fungerar i praktiken som en positiv laddningsbärare

Testa detta så blir hon pigg!

Sju år i folkskola, det du! Fucks ADHD!:heat:

300px-Isolator-metall.svg.png&key=f74734259ee94d79e0226679413f5092157b43b935d22ef5cc96f6046e9cdb0b   Jämförelse av elektronband i metall, halvledare och isolator

Halvledare är material som inte leder elektrisk ström lika bra som en ledare, men inte heller utesluter strömledning som en isolator. De grundläggande materialen i de flesta moderna elektroniska apparater är halvledare.

Ett rent halvledarmaterial som till exempel kisel leder ström genom termiskt exciterade elektroner. Det gör att ledningsförmågan i ett halvledarmaterial ökar dramatiskt med temperaturen, då antalet tillgängliga exciterade elektroner ökar exponentiellt med temperaturen. För vanliga ledare sjunker däremot den elektriska ledningsförmågan eftersom spridning mot kristallgittrets rörelser, fononer, ökar.

Kisel som används i halvledartekniken har oftast tillsatts mycket små mängder av andra element i en process som kallas dopning, varvid ledningsförmågan ökar markant. Kisel finns i IUPAC grupp 14 i det periodiska systemet (även kallad kolgruppen, tidigare omnämnd grupp IV). De element som tillsätts befinner sig i angränsande grupper, alltså i grupp 13 (borgruppen, tidigare omnämnd grupp III) eller grupp 15 (kvävegruppen, tidigare omnämnd grupp V). Tillsats av en atom ur grupp 15 (oftast arsenik eller fosfor), som har en elektron mer i valensbandet än de omgivande kiselatomerna, gör att denna elektron hamnar i halvledarens ledningsband. På motsvarande vis ger tillsats av ett ämne ur grupp 13 (oftast aluminium eller bor) en elektron mindre för de omgivande atomerna. Det resulterande hålet är en så kallad kvasipartikel, och fungerar i praktiken som en positiv laddningsbärare

Testa detta så blir hon pigg!

Ja, hennes valenselektroner har ju spårat ur.
Pnp doping är vad som gäller.
  • Ge karma 1
  • Haha 1
On 2018-06-24 at 13:34, skrev andrejsdenruskige:

Jag ska försöka att bara få med mina tår nästa gång emoji6.png

Förlåt. Kör på som vanligt bara. Det ser jag framemot! 

• Ge karma 1
1 timme sedan, skrev Nakhon:

Förlåt. Kör på som vanligt bara. Det ser jag framemot! 

Behövs inte bes om ursäkt för något. 

• Fint 1
Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Här går man på salong för att bli tisdagsfin, som sig bör.
Funderar om jag ska koppla in allmänna reklamationsnämnden och kräva tillbaka några Thb.
Så här får det inte gå till. Sverker Olofsson skulle mest troligt kasta hela salongen i soptunnan.

Klara bevis på ett dåligt utfört arbete där jag ringat in dom största missarna.
29e1daff375184c0cda9eab786a7513f.heic

Pröjsat?