Jump to content
IGNORERAD

Drömmer du om Thailand i Sverige?


Herr Chang

Drömmer du om Thailand i Sverige? Bokstavligt talat...  

68 röster

  1. 1. Drömmer du om Thailand i Sverige? Bokstavligt talat...

    • Nej
      11
    • Ja, men sällan
      8
    • Ja, det händer
      16
    • Ja, ganska ofta
      29
    • Vet ej, minns inte vad jag drömmer om!
      4


Recommended Posts

Jag satt just och begrundade några av mina ganska märkliga drömmar. Det slog mig att dom oftast utspelas i en odefinierbar västerländsk miljö, inte nödvändigtvis Sverige.

Däremot kan jag inte påminna mig ha drömt något som utspelar sig i Thailand. I vart fall inte när jag i vistas i Sverige. Det ska sägas att jag har ganska dåligt minne vad gäller drömmar, till skillnad från fru Chang som minns allt in i minsta detalj... och bara måste kolla sin drömbok på morgonen för betydelsen ;-)

Själv har jag oftast glömt det mesta fem sekunder efter att jag vaknat, Dessutom får jag pinsamt nog bekänna att jag sällan drömmer om fru Chang. Är det någon jag känner igen så är det i regel min far, mor eller syskon.

Jag tycker ju att det borde bli en och annan dröm om Thailand, så mycket jag intresserar mig för landet. Kanske inatt...

Vad är era erfarenheter?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om du har läst det redan men jag hade faktiskt en dröm om Thailand idag där även du spelade en biroll  :mdr:

För övrigt tror jag inte att olika platser spelar så stor roll i mina drömmar. Det tog en ganska lång tid innan fru Joints började medverka men nu figurerar hon ofta i mina drömmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Joints, det måste ha varit en mardröm om jag drack Kloster ;-)

Rent generellt sätt undrar man ju ibland vad det är för budskap det undermedvetna försöker sända via drömmarna. En annan intressant aspekt är ju hur noggrann simuleringen som en dröm utgör är. Mycket av det konstiga i drömmar lär bero på att hjärnan helt enkelt inte är kapabel att simulera en helt realistisk upplevelse.

Kan ju jämföras med datorspel. Det finns fina grafikkort som gör spelet mycket bättre...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ofta!

Spesielt på vinteren vid gråväder!! 

Vintertid i Thailand.

Vår och Sommar här.

Nu har jag fått dyrara boende kostnad här i radhuset då min far lämna oss

förra året. Han hadde sin vinterbostad på bottervåningen.

Pappa lamna oss i Juli förra året efter en lång tids sjukdom.

Så jag fick en mindre kostndsökning.

En resa mindre per år.

pigge01 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ofta jag kommer ihåg vad jag drömmer om, och tur är nog det. Drömmarna brukar vara helknäppa, och i väldigt olika miljöer. Men Thailand är där också ibland dom gångerna jag kommer ihåg nått när jag vaknat. Fast det Thailand jag drömmer om när jag sover är inte samma Thailand jag "drömmer" om när jag är vaken.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagdrömmer..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det var många år sedan jag hade någon mardröm...räcker det inte med att lyssna på fru Rospigg när hon kommer hem från jobbet.. :whistle:

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte påminna mig just nu att jag vid sömn i Sverige har drömt om Thailand men kommer ihåg en

dröm jag hade när jag befann mig i Lamai under resa nummer två. Hade då den första längre historien

med en thailändsk tjej och med henne följde en massa bryderier, språkliga, kulturella, ekonomiska...

Är inte riktigt säker på hur drömmen förflöt, men att det hon sade eller snarare skrattade fram precis

innan jag vaknade upp ur den, fick mig att bli rejält paff. "Jao haur lurat daj hela tiden" på bredaste skånska.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Påminns om hur jag efter min allra första thailandsresa låg och sov där hemma när dom ringde från jobbet mitt i natten. Jag hade glömt att stämpla ut och dom kunde inte släppa av den planerade dynamitsalvan innan dom försäkrat sig om var jag var. Yrvaken och väldigt sömndrucken svarade jag på alla frågor helt korrekt... men på engelska. ha ha. Gubben i andra ändan lät lite smått överraskad men utbrast - Jaja, du är ju hemma i alla fall, vilket var vad dom ville ta reda på. :)

Hör till saken att jag även hade en tjej sovande hos mig i sängen (svensk) och hon låg, till min stora irritation och skrattade. Fattade i mitt förvirrade tillstånd just då inte vad det var som var så jävla roligt. ;)

Kommer inte ihåg vad jag drömde vid tillfället men hjärnan var med stor sannolikhet i Thailand just när det ringde. Så Ja, det händer att jag drömmer om Thailand.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Hej,

När jag flyttade till Bangkok så vaknade jag mitt i natten vid flera tillfällen.

Jag drömde hela tiden att jag var hemma i Sverige!!!

Ibland var drömmarna väldigt känsliga...Jag vaknade upp yrvaket och såg mig omkring...VAR ÄR JAG?

Hmmm, ok jag är i Thailand. Vilken tur då jag som precis flygit hit :yes:

Ångest att vara i Sverige?

Ja, när jag flyttade hem till Sverige så kunde jag inte sova de första 2-3 nätterna. Det var för tyst!

Inga moppar eller en susande motorväg..Bara för tyst!

Att landa i Stockholm och köra från Arlanda in till Stockholm var som att köra i landsorten. HALLÅ! Var är alla människor?

Mvh

Martin :pleasantry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej forsnow2

Det är inte alla som blir insläppta i paradiset. Det är därför som det är ganska tyst  :whistle:

Skönt att slippa småskrika eller använda teckenspråk för att kommunicera. HALLÅ! Var är alla människor? Saknar du redan demonstranterna så kan du ansöka om att få ställa upp en valstuga på Sergelstorg i Stockholm med lämplig paroll. Började du hosta också när du fick känna frisk luft i lungorna?

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
:yes: Drömde i morse  att jag befann mig i en dubbelsäng med ett okänt thai fruntimmer flytandes i en klong  :great: vad hon gjorde med mig får ni ente veta  :D
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:yes: Drömde i morse  att jag befann mig i en dubbelsäng med ett okänt thai fruntimmer flytandes i en klong  :great: vad hon gjorde med mig får ni ente veta  :D

Eftersom det är just dig det gäller vill vi nog inte veta  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...