Jump to content
IGNORERAD

En typisk farang


Cavemannen

Recommended Posts

51 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Är detta den typiska farangen som besöker Thailand?

 

 

 

Jepp, spot on. Deja vu-känsla, trodde först det var jag men jag heter inte David :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, frugan såg videon och undrar nu varför hon bara fick fem baht så nu är jag skyldig henne 6 till snarast :-)

 

Nä hon sa 1 plus 1 blir ju 2 inte 11, har förresten aldrig hört talas om att just 11 baht är någon slags tradition. Vill tjejen ha pengar, ut o jobba med dig :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

"You 48, but you still dont have anything"  Hon vill att han skall köpa guld för över 200 tusen bath, undra hur många år hon hade behövt spara för att få ihop den struntsumman.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
2 minuter sedan, skrev Bananen:

"You 48, but you still dont have anything"  Hon vill att han skall köpa guld för över 200 tusen bath, undra hur många år hon hade behövt spara för att få ihop den struntsumman.

Med lite tur och rätt gubbe, så tjänar hon ihop det på 1 dag :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Med lite tur och rätt gubbe, så tjänar hon ihop det på 1 dag :-) 

Visst är det så, men det var ju inte riktigt det jag menade men jag kanske var lite otydlig. :haha:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Bananen said:

"You 48, but you still dont have anything"  Hon vill att han skall köpa guld för över 200 tusen bath, undra hur många år hon hade behövt spara för att få ihop den struntsumman.

Nu får man ju utgå från att just det här klippet är ganska regisserat så just vad de säger ska man nog inta ta på så stort allvar.

 

Om det vore på riktigt, och det finns givetvis tusentals liknande fall varje år, så förstår jag tjejens förundran och besvikelse totalt. En 24-årig tjej som är beredd att gifta sig med en 48-åring utlänning som hon knappt ens verkar känna, gör det nog i minst 99.9% av fallen huvudsakligen av ekonomiska skäl. En total sinsod av 250,000 Baht är ju nästan vad vilken urfattig Isaangrabb som helst skulle förväntas hosta upp så varför skulle inte en gammal gubbe (i hennes ögon) från världens rikaste land (i gemene thailändares ögon) kunna plocka fram det på ett ögonblick utan att ens blicka? Fattiga thailändare vet att det inte finns mycket till socialt skyddsnät och minimala chanser att få ett banklån så även de som hankar sig runt på ris med fisksås har ofta 100-200,000 Baht undangömda för något speciellt ändamål, typ giftemål eller begravning. Jag tycker det är helt självklart att de bara inte kan tro att en 48-årig amerikan inte skulle ha ett gäng miljoner att plocka fram när det behövs. 

 

Jag har berättat det här tidigare men vi tog med en av frugans kusiner till Sverige för 10 år sedan när dottern var riktigt liten. Kusinen var då 20, hyfsat utbildad, en morsa som lärarinna, boendes bara en dryg timme från Bangkok och känt samt pratat med mig sedan hon var 10. Hon hade dessutom årligen träffat mina föräldrar samt många av mina släktingar och det är allt igenom "bönner från Schlätta" med fake-Crocs och Singha-linnen så hon borde anat oråd....

 

När hon kom till Sverige blev hon dock helt chockad och har aldrig frågat om att åka igen. Att svenskar kunde vara så fattiga att de kallade korv-i-bröd för kvällsmat eller att en av mina kompisar, som då var 37, inte ens hade en bil kunde hon bara inte förstå; de flesta 22-åringar hemma i byn hade ju åtminstone en begagnad pick-up.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen är ute efter pengar inget annat. Det är jag säkert på.

Att Farangen har inte så mycket pengar som hon önskar sig att han hade tyder på de fördomar som många har att en västerlänning 

måste vara gjord av pengar. 

Kan ej svara på frågan om det är typisk farang eller ej. Men några jag känner motsvarar gubben på film några gör inte det.

Först och främst 11 bath guld? bara det ger mig skrattanfall. De knappt känner varandra.

Men det finns många gold diggers och säkert många faranger som går på deras söta prat.

Angående ålderskillnad har jag ingen åsikt, så länge båda vill och det är lagligt så varsågod.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske har målat in sig i ett hörn innan det blev dags att handla ringar. De första kvällarna med ute middagar, andra nöjen och lite köp av kläder. Blivit betuttad och lovat lite för mycket i solnedgången. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...