Jump to content
IGNORERAD

En käck liten kärra!


thomas001

Recommended Posts

Idag har vi bytt bort frugans Ford Fiesta. Så här såg det ut for 6 år sedan när vi hämtade den.

ab10.thumb.jpg.ceffc49c979911f788de0ff8ba3b1083.jpg

 

Denna gång var det dax for en Toyota. Här gors affären upp.

ab2.jpg.0e23d049585fa701653bcd6d26ece3e7.jpg

 

Det bidde en Toyota Silenta.  7-sitsig. (men man får inte vara for stor)

ab3.jpg.3005bc48d8874aabe85135783f88bfa5.jpg

 

ab1.jpg.b36c362680b7fa4add77facdc7bce711.jpg

 

 Fjärrmanovererade elektriska  bakdorrar.

ab4.thumb.jpg.9d03831bfc65c2fc538603d211897844.jpg

 

Skinnklädsel.

ab7.jpg.5f4c4ffbfa84fec1745918f65d7e3632.jpg

 

Frugan får lära sig allt. Helautomatisk Air-con m.m 7-stegs automat.

ab6.jpg.9b4bde8e534018e66f24d20c1dc55fa1.jpg

 

TV i taket.

ab5.jpg.b5b8fe686387dda4de23df52be20f84a.jpg

 

En kul grej. 

ab8.jpg.81e41550ced841245f06c9bd3fd5515a.jpg

 

Allt klart. Och fotas ska det ju alltid. 

ab9.thumb.jpg.f89999a2104c64339c913fbc16a0b094.jpg

 

Verkar vara en kul och trevlig kärra. Fullproppad med latjjo utrustning. Plus for skivor runt om, ABS,antisladdsystem m.m m.m

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thomas001

    10

  • Soengsang

    4

  • born41

    3

  • Dolemon

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så praktiskt - nu kan ni ta med hela kompisgänget på festutflykt och det behövs bara en nykter förare😂.

Denna modell av Toyota har jag inte sett i sverige.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, born41 said:

Så praktiskt - nu kan ni ta med hela kompisgänget på festutflykt och det behövs bara en nykter förare😂.

Denna modell av Toyota har jag inte sett i sverige.

Born41

Finns än så länge bara i Asien. Är en rätt så ny modell...om jag fattat rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, thomas001 said:

Finns än så länge bara i Asien. Är en rätt så ny modell...om jag fattat rätt.

Jag tror att Sientan lanserades i Thailand 2016 men jag har för mig att jag såg den i Japan för närmare 10 år sedan, om än i en äldre version. Jag vet två personer som köpt en Sienta nyligen och båda är väldigt nöjda, konstigt att den inte fått större genomslag i Thailand då priset också verkar klart överkomligt för en så pass stor bil.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som en vettig liten kärra!

 

En HELT ovidkommande fråga: Har det blivit vanligare med Diesel motorer i vanliga personbilar i Thailand?

När vi bodde där var det nästan uteslutet, om man inte köpte en SUV.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Atom said:

Jag tror att Sientan lanserades i Thailand 2016 men jag har för mig att jag såg den i Japan för närmare 10 år sedan, om än i en äldre version. Jag vet två personer som köpt en Sienta nyligen och båda är väldigt nöjda, konstigt att den inte fått större genomslag i Thailand då priset också verkar klart överkomligt för en så pass stor bil.

Billigaste versionen av Sientan startar på 750.000 Baht. For 750.000 Baht får Thaiarna en bra pickup....... Kan nog bero på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut att vara en praktiskt bil men designen av bakdelen ser ut att ha en del att önska. Då menar jag inte dina shorts som hör hemma på en Valborgsbrasa.....

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, M33 said:

Ser ut att vara en praktiskt bil men designen av bakdelen ser ut att ha en del att önska. Då menar jag inte dina shorts som hör hemma på en Valborgsbrasa.....

Fan...detta par var ju helt nya. Snygga som fan. Dyra var dom....160 Baht. Tog ju dessa enbart for din skull!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har det varit dax for den obligatoriska välsingelsen. Målas på huven.

ab3.jpg.3ee0866665dcd253b080f1857a3a1ebf.jpg

 

Målas inne i bilen. Tutas 3 ggr o9ch mässas en stund.

ab2.jpg.b3ab86776298fb45bf623c6fd2e87c78.jpg

 

Klart.

ab8.thumb.jpg.b07b8e5709d00c88665edceb5ab57621.jpg

 

Avslutas med att stänkas heligt vatten over hela bilen.

ab1.jpg.4c90a19c47d1b1dd2a46b069c5e9a3c1.jpg

 

På hemväågen blev det ett snabbt stopp i stickers-shoppen.

ab5.jpg.65b35199a55921e2daca043d82ea40fe.jpg

 

Passar in.

ab6.jpg.13035c1bf731363b96ebde3351bcca03.jpg

 

Klart.

ab7.jpg.14cf8e4976e5f2c9405201a78bcc1802.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Helt jävla galet att låta nån munk få kladda på en ny bil. När tron gått över förståndet. Blir fan förbannad när jag ser sånt galenskap. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, wUThai said:

Helt jävla galet att låta nån munk få kladda på en ny bil. När tron gått över förståndet. Blir fan förbannad när jag ser sånt galenskap. 

Väntade på den kommentaren!!! Verkligheten är ju att det INTE är min bil. DET är min frus bil. Ska jag som Svensk vägra att låta henne gora det som hon tror på??????????(ungefär som att ta sin flickvän/fru till Svedala

 

och tvinga henne att käka Svensk husmanskost varje dag.) Parra får du inte äta här i mitt hemland! 

 

Kan tilläggas att jag är 100% ateist men respekterar min frus tro.

 

Men jag är lite skrockfull.............Detta är bil nummer6 som vi har haft här i Thailand. Tillsammans har vi kort mer än 40.000 mil under åren här i landet. Inte en enda jävla olycka under alla år!!!

 

Samma snubbe har välsignat samtliga våra bilar.

 

Kan ju vara så att det funkar..............vem vet??

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tommy:

Ser ut som en vettig liten kärra!

 

En HELT ovidkommande fråga: Har det blivit vanligare med Diesel motorer i vanliga personbilar i Thailand?

När vi bodde där var det nästan uteslutet, om man inte köpte en SUV.

 

 

MVH

Hej :)

 

Mindre och mindre Diesel på personbilar i Thailand numera, däremot kommer Hybrider starkt. Tex, BMW 330E, 530E, MB C350e, E350e, Volvo S90 T8, XC90T8, XC60T8, Honda Hybrid och Toyota Hybrid.

 

Som exempel, en del serier som nämnts ovan är 80% Hybrid och 20% Diesel. 

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
9 minuter sedan, skrev thomas001:

Väntade på den kommentaren!!! Verkligheten är ju att det INTE är min bil. DET är min frus bil. Ska jag som Svensk vägra att låta henne gora det som hon tror på??????????(ungefär som att ta sin flickvän/fru till Svedala

 

och tvinga henne att käka Svensk husmanskost varje dag.) Parra får du inte äta här i mitt hemland! 

 

Kan tilläggas att jag är 100% ateist men respekterar min frus tro.

 

Men jag är lite skrockfull.............Detta är bil nummer6 som vi har haft här i Thailand. Tillsammans har vi kort mer än 40.000 mil under åren här i landet. Inte en enda jävla olycka under alla år!!!

 

Samma snubbe har välsignat samtliga våra bilar.

 

Kan ju vara så att det funkar..............vem vet??

Jag vet att det är din frus bil. Oavsett vems bil det är så är det rent jävla galenskap. Säg till henne att i Sverige tror vi på att man ska rulla runt bilen ett varv för tur. Undra vad hon sagt om det? Tror du att hon hade brytt sig om din tror då?

 

Eller är det en slump att det dör flest människor i trafiken i just Thailand? Idag rankat som världen farligaste land när det gäller trafiken? Tja, det kan ju vara så att munkklottret funkar er. Men alla andra som inte haft den turen ni haft i trafiken har väl helt enkelt inte fått nåt munkklotter ditkladdat på sitt fordon. Eller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, wUThai said:

Jag vet att det är din frus bil. Oavsett vems bil det är så är det rent jävla galenskap. Säg till henne att i Sverige tror vi på att man ska rulla runt bilen ett varv för tur. Undra vad hon sagt om det? Tror du att hon hade brytt sig om din tror då?

 

Eller är det en slump att det dör flest människor i trafiken i just Thailand? Idag rankat som världen farligaste land när det gäller trafiken? Tja, det kan ju vara så att munkklottret funkar er. Men alla andra som inte haft den turen ni haft i trafiken har väl helt enkelt inte fått nåt munkklotter ditkladdat på sitt fordon. Eller? 

Tror du på fullaste allvar att min fru tror att hon är skyddad till 100% bara for att Munken har välsignat bilen?? Kan lova dig att hon kor bil bättre än många jag känner.

 

For mig personligen så är det helt ok med en Munk som kladdar lite på våra bilar. Frun är glad och jag är helt ok med det!!

 

Vad har du själv for bil i Thailand? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Tror du på fullaste allvar att min fru tror att hon är skyddad till 100% bara for att Munken har välsignat bilen?? Kan lova dig att hon kor bil bättre än många jag känner.

 

For mig personligen så är det helt ok med en Munk som kladdar lite på våra bilar. Frun är glad och jag är helt ok med det!!

 

Vad har du själv for bil i Thailand? 

Då kan man ju undra varför hon då låter munken kladda i bilen om hon nu inte är så troende, en kul grej att låta en munk kladda i bilen? Har ingen bil i Thailand och kommer förmodligen aldrig ha nån heller. Men om frugan skulle köpa en bil och få för sig att låta nån munk kladda i bilen så hade hon defentivt fått höra vad jag tycker om det. Men nu vet jag att frugan aldrig skulle få för sig att tillåta sig det galenskapet.

 

 

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-20 at 12:02, skrev wUThai:

Då kan man ju undra varför hon då låter munken kladda i bilen om hon nu inte är så troende, en kul grej att låta en munk kladda i bilen? Har ingen bil i Thailand och kommer förmodligen aldrig ha nån heller. Men om frugan skulle köpa en bil och få för sig att låta nån munk kladda i bilen så hade hon defentivt fått höra vad jag tycker om det. Men nu vet jag att frugan aldrig skulle få för sig att tillåta sig det galenskapet.

 

 

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

 

 

Håller med fullständigt .

Är ganska övertygad om att hade samma personer haft en svensk fru som velat kladda INNE i en ny bil för skydd/tur i trafiken hade hon blivit idi*tförklarad.

Att välsigna bilen med lite kladd,klet och vatten på utsidan pga av religion må var ok och något man kan stå ut med för husfridens skull.

Men inte inne . Får vara någon måtta på dårskapen.

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, hobbe said:

Håller med fullständigt .

Är ganska övertygad om att hade samma personer haft en svensk fru som velat kladda INNE i en ny bil för skydd/tur i trafiken hade hon blivit idi*tförklarad.

Att välsigna bilen med lite kladd,klet och vatten på utsidan pga av religion må var ok och något man kan stå ut med för husfridens skull.

Men inte inne . Får vara någon måtta på dårskapen.

 

Mvh Hobbe 

Jag säger som jag sagt tidigare: DET är min frus bil. I vår familj så accepterar vi varandras s.k konstigheter. Frun tycker det är märkligt att jag vill ha klisterdekaler med en älg vid namn Helge bak på min bil.

 

helge.JPG.9288b2b9bd0e344158a1b0ad3e75bd94.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
14 timmar sedan, skrev hobbe:

Håller med fullständigt .

Är ganska övertygad om att hade samma personer haft en svensk fru som velat kladda INNE i en ny bil för skydd/tur i trafiken hade hon blivit idi*tförklarad.

Att välsigna bilen med lite kladd,klet och vatten på utsidan pga av religion må var ok och något man kan stå ut med för husfridens skull.

Men inte inne . Får vara någon måtta på dårskapen.

 

Mvh Hobbe 

Frun ville också måla bilen som jag betalat men jag sa nej men du kan ju spara ihop till en egen bil och måla om den både invändigt och utvändigt sa jag till henne men det var inte så intressant.

Så det blev ett par snören och ett garnnysta runt rattstången som är bra att torka händerna med.

IMG_2250.JPG.8877e8e8b9dd6b0860a102563eb4d435.JPGIMG_2249.JPG.f3b764fa73c89bca35233b051eec3553.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-20 at 11:43, skrev wUThai:

Säg till henne att i Sverige tror vi på att man ska rulla runt bilen ett varv för tur. Undra vad hon sagt om det? Tror du att hon hade brytt sig om din tror då?

Håller fullständigt med, i sverige gör vi allt rätt.....alla borde göra allt som i Sverige.....jävla nötter!

Allt som sker ska naturligtvis vara efter Svenska värderingar och normer!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev thomas001:

Jag säger som jag sagt tidigare: DET är min frus bil. I vår familj så accepterar vi varandras s.k konstigheter. Frun tycker det är märkligt att jag vill ha klisterdekaler med en älg vid namn Helge bak på min bil.

 

helge.JPG.9288b2b9bd0e344158a1b0ad3e75bd94.JPG

Tack för du påminde mig om Helge o S-märken, måste inhandlas idag......annars kanske det går åt helvete :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi köpte Pajeron frågade jag frun om munken inte kunde låta bli att kladda med sånt där talk i taket.

Och det var helt OK, tyckte hon.

 

När de senare kom hem med nyvälsignad bil, så var det en hel drös med trianglar, prickar och tempelliknande ritningar i taket fast inte i talk, utan blå tuschpenna.

 

Jaja, man lär så länge man lever. Hehe...

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minutes ago, Soengsang said:

Tack för du påminde mig om Helge o S-märken, måste inhandlas idag......annars kanske det går åt helvete :)

Hejge Älg är kung och min idol!

480539437_lg.thumb.jpg.420a140736613e7444f82af493ba5e54.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

 inte i talk, utan blå tuschpenna.

 

En ny afärside för munkarna!

När man skaffar en "ny" kvinna så skall man gå till munkarna, klä av kvinnan och låta munken med tuschpenna rita diverse krumelurer på magen o låren för lycka och välgång på "färderna"😁

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Håller fullständigt med, i sverige gör vi allt rätt.....alla borde göra allt som i Sverige.....jävla nötter!

Allt som sker ska naturligtvis vara efter Svenska värderingar och normer!

Hahahaha! Det var ett exempel helge. Inte så mycket svenska normer och värderingar... bara sunt förnuft.. men det är väl det och logik som inte hör hemma i den thailändska kulturen. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...