Jump to content
IGNORERAD

Västgötaträffen 2018 lördag 4 augusti 14.00


Herr Chang

Recommended Posts

48 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Aldrig i livet att jag skulle köpa en sån liten torr räckmacka för 250 kronor.

 

Då kör jag hellre till Lidl och köper ett kilo räkor för 45 kronor och ett bröd för 12 kronor plus en tub majonäs för 6 kronor och sen en bra park och picknick,

 

BTT

Jävligt omständigt sätt att få i sig lite räkor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 321
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • clion

    32

  • audirs2

    27

  • broder tuk tuk

    25

  • Rillex

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 
Aldrig i livet att jag skulle köpa en sån liten torr räckmacka för 250 kronor.
 
Då kör jag hellre till Lidl och köper ett kilo räkor för 45 kronor och ett bröd för 12 kronor plus en tub majonäs för 6 kronor och sen en bra park och picknick,
 
BTT

Näää är man cheap Charlie då kan man ju inte ens handla en tub räkost för 20 spänn [emoji57][emoji57][emoji57]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Aldrig i livet att jag skulle köpa en sån liten torr räckmacka för 250 kronor.

 

Då kör jag hellre till Lidl och köper ett kilo räkor för 45 kronor och ett bröd för 12 kronor plus en tub majonäs för 6 kronor och sen en bra park och picknick,

 

BTT

I din ensamhet....... Kul

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var de närmast sörjande samlade. 

IMG_20180804_151243.thumb.jpg.62a46ab16ad152ad9e88243b13d33b0e.jpg

Inga majonästuber för 6 spänn här heller. 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade varit jävligt kul att vara med, är ju dessutom västgöte så låter ju som en träff för mig. Vi åker dock alltid till Sverige i början på sommaren så än så länge har det aldrig passat in.

 

Ha det så kul och för er som bor över så bifogar jag en bild från badrummet vid min senaste hotellnatt i Kina för 2 dagar sedan; dricker ni inte vin verkar det dock inte vara någon fara.

EA46065B-992A-4D6F-BA8E-56F4020275BE.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

I din ensamhet....... Kul

Han kan ju kalla det för MPR-träff!

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Så var de närmast sörjande samlade. 

IMG_20180804_151243.thumb.jpg.62a46ab16ad152ad9e88243b13d33b0e.jpg

Inga majonästuber för 6 spänn här heller. 

Men oj va få deltagare det är i år. Men ha så kul allihopa

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Felpost.......

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev husse:

Men oj va få deltagare det är i år. Men ha så kul allihopa

Man hinner å snacka med alla

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Man hinner å snacka med alla

Det är inte antal deltagare som räknas. Utan dem som kommer är det som räknas. 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Så var de närmast sörjande samlade. 

IMG_20180804_151243.thumb.jpg.62a46ab16ad152ad9e88243b13d33b0e.jpg

Inga majonästuber för 6 spänn här heller. 

Hmm, bidde det fotoförbud sedan.....snyft....  😭

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev husse:

Men oj va få deltagare det är i år. Men ha så kul allihopa

Fantastiskt trevlig träff och en fullständigt meningslös kommentar!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får tacka alla närvarande för ett trevligt bemötande från en novis. Får även passa på att be om ursäkt för min sämre hälfts sociala beteende , ingen idé att tjata bara värre för udertecknad!

 

Hoppas ni hade en fortsatt trevlig kväll.

 

imorgon fullt race med junior på Liseberg, wish me luck!!!

 

,

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det är inte antal deltagare som räknas. Utan dem som kommer är det som räknas. 

 

Fester som leder till att man börjar citera sig själv måste vara ett Göteborgssyndrom, men säkert roliga :)

Tvekar inte på att ni hade roligt, men var tusan är bilderna?

1153788675_Skarmavbild2018-08-05kl_06_41_42.png.3c25e3a4aed7b26b8a3ad3bb7abe7ffe.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

I din ensamhet....... Kul

 

Nja inte helt ensam.

 

Berit finns ju alltid med.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Så var de närmast sörjande samlade. 

IMG_20180804_151243.thumb.jpg.62a46ab16ad152ad9e88243b13d33b0e.jpg

Inga majonästuber för 6 spänn här heller. 

 

Det där med att frugorna sitter och pratar i en hörna och gubbarna i en annan hörna är det något som forummedlemmarna själva kommit på?  För vad jag vet så blandar man män och kvinnor vid fester även i Thailand.

 

Så något typiskt thailändskt fenomen är det ju inte.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nja inte helt ensam.

 

Berit finns ju alltid med.

 

BTT

Måste vara underbart att leva i en dröm, ibland är du i Pattaya/Bkk... Och ibland med Berit.....

 

Medans verkligheten är sönderfrysta skiträkor och 6 kronors majonnäs från Lidl..... olika falla ödets lotter.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det där med att frugorna sitter och pratar i en hörna och gubbarna i en annan hörna är det något som forummedlemmarna själva kommit på?  För vad jag vet så blandar man män och kvinnor vid fester även i Thailand.

 

Så något typiskt thailändskt fenomen är det ju inte.

 

BTT

Nu måste du nog förstå att än hur mycket man googlar, så är det där i Sverige och inte Thailand.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Måste vara underbart att leva i en dröm, ibland är du i Pattaya/Bkk... Och ibland med Berit.....

 

Medans verkligheten är sönderfrysta skiträkor och 6 kronors majonnäs från Lidl..... olika falla ödets lotter.

 

Jag tycker Lidls "skiträkor" och 6 kronors majonäs smakar lika bra som drottningtorgets 250 räkmackor.

 

Kan det möjligen vara så att restaurangen på drottningtorget köper in sina räkor från just Lidl??

 

Blir ju billigast så och då tjänar ju stället en bra hacka på dumma människor som betalar 250 spänn för en sketen räkmacka.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Jag tycker Lidls "skiträkor" och 6 kronors majonäs smakar lika bra som drottningtorgets 250 räkmackor.
 
Kan det möjligen vara så att restaurangen på drottningtorget köper in sina räkor från just Lidl??
 
Blir ju billigast så och då tjänar ju stället en bra hacka på dumma människor som betalar 250 spänn för en sketen räkmacka.
 
BTT
Dumma......allt är relativt.
250 sek för nått gott kanske är mycket för dig, men en skitpeng för någon annan?

Jag hyrde just en badhydda för +250 sek....bara för jag tycker det e skönt, är väl också dumt i dina ögon?


33a39402f42e794d46fc28bbf0764698.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga Lidhl Räkor här samt hemvevad majonnäs !😀

Man får vad man betalar för !

Nudel Kungen !

________________________________


På Drottningtorget i centrala Göteborg ligger ett av Sveriges äldsta hotell, hotell och restaurang Eggers. Ja mitt uppe i all spårvagnstrafik faktist. Hotell Eggers invigdes 1894 men fastigheten hade varit verksamt som hotell sedan 1877, då hette det hotell Christiania.

Vi var där i lördags och firade två försenade födelsedagar. Det jag vill komma till är att det är så otroligt vackert på Eggers. Här ser det ut som sent 1800-tal och jag älskar det! Kristallkronor, galet vackra tapeter och mycket träinredning. Och de har två chambre séparée och vi fick sitta i det ena! (Chambre separée är ett enskilt rum på en restaurang eller liknande.)

Eggers serverar lunch på vardagarna. Det har sagts mig att de serverar ärtsoppa och punsch varje torsdag, vilket får nostalgikern i mig att jubla! Den mat vi åt på lördagskvällen var lammytterfilé och koljafilé. Sambon har ätit räkmacka här vid flera tillfällen,” och som varit jättegod” som han säger.



Vill ni avnjuta en restaurang eller krog i sann 1800-tals anda, slink in på Eggers vid Drottningtorget:)

 

photo0jpg.jpg

eggers-restaurang-bar.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag tycker Lidls "skiträkor" och 6 kronors majonäs smakar lika bra som drottningtorgets 250 räkmackor.

 

Du måste prova att gå on genom dörren dagtid och äta. Inte hänga i gröna lådan om kvällen på baksidan av restaurangen. 

 

Då hade du märkt skillnad på riktiga räkor å den frysta skiten du lever på. Vad gäller majonnäsen kan jag rekommendera att slå den själv. Blir mycket godare så... men tveksamt om man ens kan köpa riktiga råvaror för under 6kr... så det är nog mest kemikalier i din Lidl tub. 

 

Happy dinning! 

 

PS. Kan rekommendera stadsmissionens soppkök. Där får du gå in genom dörren på framsidan och maten är varm samt serveras på tallrik och du slipper använda fingrarna, sked ingår nämligen! DS.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det där med att frugorna sitter och pratar i en hörna och gubbarna i en annan hörna är det något som forummedlemmarna själva kommit på?  För vad jag vet så blandar man män och kvinnor vid fester även i Thailand.

 

Så något typiskt thailändskt fenomen är det ju inte.

 

BTT

Jo, det förekommer ofta i Thailand och det har en väldigt förståelig förklaring - thaitjejerna vill sitta och snacka på sitt eget språk.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt som vanligt och en härlig stämning. IMG_20180804_154300.thumb.jpg.58c995a9f9ef6f943b81a49823f3c427.jpg

IMG_20180804_173417.thumb.jpg.24206498c266ea77aa426a5c56e6ed27.jpg

Vilket puckot aldrig kommer att få uppleva 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, broder tuk tuk said:

 

Det där med att frugorna sitter och pratar i en hörna och gubbarna i en annan hörna är det något som forummedlemmarna själva kommit på?  För vad jag vet så blandar man män och kvinnor vid fester även i Thailand.

 

Så något typiskt thailändskt fenomen är det ju inte.

 

BTT

Nej, det stämmer, det är inget typiskt thailändskt fenomen. Det är ett globalt fenomen.

 

På alla större släktträffar, firmafester och återträffat jag har varit på i Sverige så sitter oftast gubbarna/grabbarna vid sina bord och kvinnorna/tjejerna vid sina; enda undantaget är väl om det finns många yngre singlar. Och då är inga andra thailändskor än min fru inblandad.

 

När jag har varit på större tillställningar i Kina har det varit samma uppdelning och på diverse  föräldratillställningar i dotterns skola (där bara en minoritet är Thai) likaså. När vi har större släktsammankomster eller byfester i Thailand sitter också gubbarna oftast för sig; och då är jag enda utlänningen.

 

Jag förstår att du vill få det till att det är något fel på snubbarna, och kanske även kvinnorna, på tillställningen för att få dig själv att  framstå som mindre udda. Tyvärr; det är inget märkligt med uppdelningen. Om så varenda fru/flickvän hade varit från Markaryd så hade nog uppdelningen sett likadan ut.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...