Jump to content

Öppen grupp  ·  113 medlemmar

Pattaya Gruppen
IGNORERAD

Favoritrestauranger i Pattaya


Cavemannen

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Joe:

Hmm, ja det är lustigt... Akvavit tycker jag har hyfsad mat men usel personal som byts ut hela tiden, knappt kan engelska och de vet inte ens vad Bernaisesås är för något... Pelle kämpar dock på så jag tyckte att Akvavit förtjänade ett omnämnande ändå.

 

Andra bra restauranger som vi brukar besöka är de innne på Central Festival, klar favorit är Sizzlers, men inte de vanliga rätterna utan salladsbaren, för 175baht får man äta obegränsat med sallad och då ingår även tre olika soppor + pasta och dessutom en liten dessert. En annan favorit är Shabutshi, Japansk med ett rullband som snurrar runt där man plockar sina råvaror som man sen kokar vid bordet, har även sushi, dryck(ej alkohol) och dessert ingår också.

 

Högklassiga ställen som jag aldrig varit på, men som skall besökas nån gång är Brunos, Steak&co, Cafe des Amis samt seafood buffen på Hilton. Alla lär vara bra och dyra, men det gör inget bara det är bra/prisvärt...

 

   / Joe

Om Sizzlers är vi helt överens :) Suverän salladsbar men maten gillar jag inget vidare. Bara dyrt och känns massproducerat. En annan restaurangägare påstod att dom försteker på tillverkningsstället och sen fryser, det kanske stämmer. Det går ju väldigt fort att få sin stek där.

 

Brunos är jag också nyfiken på men har ännu inte vågat mig in dit. Ingen menu man kan studera innan man går in och det gillar jag inte riktigt, brukar vara ett säkert tecken på att det är skitdyrt. Man går ju liksom inte fram till inkastaren och frågan vad Carbonaran kostar ;) Giannis ligger bredvid och samma gäller där.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    39

  • spooncreek

    26

  • judazzz

    15

  • Cavemannen

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Cavemannen
2 timmar sedan, skrev Esspe:

Om Sizzlers är vi helt överens :) Suverän salladsbar men maten gillar jag inget vidare. Bara dyrt och känns massproducerat. En annan restaurangägare påstod att dom försteker på tillverkningsstället och sen fryser, det kanske stämmer. Det går ju väldigt fort att få sin stek där.

 

Brunos är jag också nyfiken på men har ännu inte vågat mig in dit. Ingen menu man kan studera innan man går in och det gillar jag inte riktigt, brukar vara ett säkert tecken på att det är skitdyrt. Man går ju liksom inte fram till inkastaren och frågan vad Carbonaran kostar ;) Giannis ligger bredvid och samma gäller där.

Carbonara har de inte på menyn, men väl spagetti all Arrrabiata och den går på 380Baht, här hittar du menyn så du kan studera den hemma i lugn och ro :-) 

http://brunos-Pattaya.com/dinner/dinner.php

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Carbonara har de inte på menyn, men väl spagetti all Arrrabiata och den går på 380Baht, här hittar du menyn så du kan studera den hemma i lugn och ro :-) 

http://brunos-Pattaya.com/dinner/dinner.php

En italienare utan Carbonara??? Har säkert inget rödvin heller då, så då får det vara.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Om jag inte har blandat ihop det så är det Sizzlers som inte serverar vin? I så fall har jag varit där men slog ihop menyn och sa att får jag inget vin till min pasta på semestern så kan det kvitta vad fan ni lagar till! 

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Finns Vine connection i Pattaya?Har alltid blivit mycket belåten i både Phuket och Bkk när det gäller den restaurngkedjan

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kenneth073:

Finns Vine connection i Pattaya?Har alltid blivit mycket belåten i både Phuket och Bkk när det gäller den restaurngkedjan

Den i Bkk har jag varit på och det var bra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Om jag inte har blandat ihop det så är det Sizzlers som inte serverar vin? I så fall har jag varit där men slog ihop menyn och sa att får jag inget vin till min pasta på semestern så kan det kvitta vad fan ni lagar till! 

Dom serverar inte öl heller under förbudstiden. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Den i Bkk har jag varit på och det var bra.

Det finns 18st i Bkk... med varierande kvalitet enligt min erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev M33:

Det finns 18st i Bkk... med varierande kvalitet enligt min erfarenhet.

Undrar om jag inte har varit på en i Hua Hin också?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Esspe:

Undrar om jag inte har varit på en i Hua Hin också?

Det har jag svårt att svara på.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 timmar sedan, skrev Esspe:

Undrar om jag inte har varit på en i Hua Hin också?

Vi är många som undrar om du har det, så du är inte ensam :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl mera tänkt som en retorisk fråga men såna finns nog inte på MPR ;)

 

Tror det var dom som hade en suverän Caesar Sallad. Bästa CS jag ätit.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-06-03 at 23:47, skrev Esspe:

Dom två första har jag fortfarande aldrig varit på annars instämmer jag om dom andra med ett stort undantag - Akvavit. Tre besök och alla riktigt dåligt. Det enda som höll klassen var serveringspersonalen. Lustigt att uppfattningar kan skilja så.

Har också provat Akvavits mat ca 5 gånger under åren men aldrig varit nöjd. Påtalade för ägaren att det var riktigt dåligt smakmässigt en gång och fick mest en axelryckning och dålig bortförklaring till svar. 

Vid sista besöket tog det nästan en timme att få en pasta (med sås ägaren säger att dom förbereder någon gång i veckan).... Stället var i stort sett tomt på matgäster. 

 

Jag tycker att restaurangstånden på "mattorget" som ligger på vänster sida på Pattaya Klang om man kommer från second road mot Soi Bukhao (innanför mangostånden) oftast levererar bra mat.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Härligt med folk som orkar googla :) Visst var det på Bluport.

Nä, du har kanske varit i Huahin. Bluport vet jag inget om.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bei Gerhard på Naklua Road.

 

Har underbar god tysk lagad kassel med kokt potatis och rödkål.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen pizza som den man får på Two Lions....

Kanonställe i huvudtaget!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Soengsang:

Finns ingen pizza som den man får på Two Lions....

Kanonställe i huvudtaget!

Jodå! Two Lions pizzor är ju gigantiska samtidigt som dom är väldigt,väldigt tunna men det finns en restaurang mellan made in Thailand och barområdet norröver, kommer inte ihåg vad restaurangen heter men dom har riktigt bra pizzor.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var bort och tittade där Globetrotter hade förut i vintras. Verkar ha gått helt i stå, hade inte hänt någonting sen i höstas, verkade stå öde.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har de riktigt bra pizzor

20180521_180532.thumb.jpg.f3340ef7b07a3c71d59005604192eddd.jpg

 

 

20180525_161656.thumb.jpg.c5b44164dbcde499a34fcb9775e5708d.jpg

 

Och efter maten är det bara att korsa Second Road för nöjen, ligger mittemot Soi 6

 

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Esspe:

Var bort och tittade där Globetrotter hade förut i vintras. Verkar ha gått helt i stå, hade inte hänt någonting sen i höstas, verkade stå öde.

 

Lasse sålde ju globetrotter för ett tag sen.

 

Enligt uppgift fick han 10 miljoner baht för stället.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Lasse sålde ju globetrotter för ett tag sen.

 

Enligt uppgift fick han 10 miljoner baht för stället.

 

BTT

Ja men den som köpte har tydligen lagt stället i träda. Undrar om han får EU bidrag för det?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har varit på Moonlight (för så vitt Jomtien) två gånger.

Första gången var det riktigt bra och andra gången var det också rätt bra.

Inga klagomål på maten eller servicen för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...