Jump to content
IGNORERAD

Moderna Försäkringar


svampen

Recommended Posts

Hej svejs har lagt ut lite prisuppgifter/offert på utlandsförsäkring i och med att jag flyttar Bkk i höst fick en riktig bra premie från Moderna Försäkringar!

Undrar om någon har erfarenhet av Dessa ?

Tacksam för svar eller tips på andra !

Mvh Svamp

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benjamas

    6

  • svampen

    4

  • berlitz

    4

  • stefan5300

    3

Mest aktiva i denna tråd

Cavemannen

Jag försökte förlänga efter att de vanliga 45dagarna på hemförsäkringen går ut, men det gick inte enl dem.

Så det var bara teckna via ERV.

Detta var några år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev svampen:

Hej svejs har lagt ut lite prisuppgifter/offert på utlandsförsäkring i och med att jag flyttar Bkk i höst fick en riktig bra premie från Moderna Försäkringar!

Undrar om någon har erfarenhet av Dessa ?

Tacksam för svar eller tips på andra !

Mvh Svamp

Jag betalar fn 7600 sek per år länsförsäkringar .. Tacksam för bättre villkor.Är 55 fyllda.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev berlitz:

Jag betalar fn 7600 sek per år länsförsäkringar .. Tacksam för bättre villkor.Är 55 fyllda.

Jag fick pris på 4980 sek med Moderna?

Folksam skulle ha 8200 det bolag som jag har ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev svampen:

Jag fick pris på 4980 sek med Moderna?

Folksam skulle ha 8200 det bolag som jag har ?

Är det med stöld/inbrott oxå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev berlitz:

Är det med stöld/inbrott oxå?

Täcker samma som vanlig hem + xtra reseskydd !?!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Som vanligt med försäkringar så gäller det att läsa villkoren och jämföra vad som ingår och inte vem som är billigast

Och det är fan INTE lätt

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt med försäkringar så gäller det att läsa villkoren och jämföra vad som ingår och inte vem som är billigast
Och det är fan INTE lätt
 
 
Nästinill omöjligt men om det är nån gång som uttrycket man får vad man betalar för är passande så är det just ang försäkringar.
Alla försäkringsbolag är har stenkoll och delar inte ut nåt gratis. Är premien billig så är villkoren skit eller så är bolaget skit när man väl behöver använda den.
Vill man veta vilket bolag som är bäst så åk ner till ex Bkk Hospital och fråga vilka som inte krånglar med betalningen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Va beredd på att moderna försäkringar är ett riktigt skitbolag när det händer nåt, har haft en del skador som kunderna har stångat sig blodiga för att få ersättning. dom försöker krångla sig ur allt 

 

Så låt dom vara, trots billiga premier

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det visserligen flera år sedan men brorsan hade problem med ett husköp och Moderna betalade ut juridisk hjälp mot mäklaren / säljaren utan problem. 

 

Vid senare vattenskada så betalade Moderna återigen ut ersättning utan problem.

 

Farsan hade inbrott och hade Trygg, ett jäkla krånglande.

 

Jag skadade mig på semestern (inom tidsgränsen för hemförsäkringen). Länsförsäkringar avslog allt. Jag hade till och med 2 hemförsäkringar hos dom pga dubbelt boende.... Skadan skedde i nyktert tillstånd under laglig aktivitet. Jag orkade bara inte driva det mot dom.

 

Jag har försökt hjälpa kunder som täcknat den dyrare märkesförsäkringen  (IF låg bakom den har jag för mig) men blivit erbjudna långt under vad motsvarand bil kostade hos oss handlare när dom krockat.

 

Så det där med bolag är nog lite av ett lotteri med vilken handläggare man får.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev husse:

Va beredd på att moderna försäkringar är ett riktigt skitbolag när det händer nåt, har haft en del skador som kunderna har stångat sig blodiga för att få ersättning. dom försöker krångla sig ur allt 

 

Så låt dom vara, trots billiga premier

Oki nä jag kör väl på med mitt bolag jag alltid haft!

Såg lite insändare om Moderna så det går bort !

Tack för svar fortsätt gärna ge tips inget är ju bankat ännu !

Är ju en Fucking Djungel i denna Branch !?!?!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Ska också flytta snart. Det gäller att veta vad man är ute efter. Ska man bo permanent i Thailand vill jag inte ha en försäkring där man måste åka tillbaka till Sverige för t.ex. en operation eller vad som kan hända.

Läste på en grupp på Facebook som heter Sjukvårdsförsäkring i Thailand att dom har förhandlat fram en försäkring för både faranger och thailändare som täcker det mesta. Man kan välja belopp antingen 500 000 eller 1 miljon baht per år. Dom ska släppa nyheten kommande dagar. Tydligen ingen övre åldersgräns heller.

Min fru gillade det inte så mycket då det bara gäller vård på statliga sjukhus, inte privata. Reseförsäkring ingår inte heller. Inte lätt att hitta det som passar en själv efter behoven.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska också flytta snart. Det gäller att veta vad man är ute efter. Ska man bo permanent i Thailand vill jag inte ha en försäkring där man måste åka tillbaka till Sverige för t.ex. en operation eller vad som kan hända.
Läste på en grupp på Facebook som heter Sjukvårdsförsäkring i Thailand att dom har förhandlat fram en försäkring för både faranger och thailändare som täcker det mesta. Man kan välja belopp antingen 500 000 eller 1 miljon baht per år. Dom ska släppa nyheten kommande dagar. Tydligen ingen övre åldersgräns heller.
Min fru gillade det inte så mycket då det bara gäller vård på statliga sjukhus, inte privata. Reseförsäkring ingår inte heller. Inte lätt att hitta det som passar en själv efter behoven.
Den försäkringen är skit för alla under 70, och va fn ska man med en försäkring till som endast gäller på statliga sjukhus?
500.000 baht låter ju lite men du får kämpa bra för att komma upp i det på dom sjukhusen och är ju det dom räknat med, ytterst få kommer att lyckas maxa taket.
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
33 minuter sedan, skrev Benjamas:

Den försäkringen är skit för alla under 70, och va fn ska man med en försäkring till som endast gäller på statliga sjukhus?
500.000 baht låter ju lite men du får kämpa bra för att komma upp i det på dom sjukhusen och är ju det dom räknat med, ytterst få kommer att lyckas maxa taket.

thinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.f6b84d96c7bf0897cb973fb10225edb9.jpgDen försäkringen måste väl vara bättre än inte ha någon alls, jag har närmast till ett statligt sjukhus här i obygden, alla bor inte vid ett turistställe och man behöver väl inte komma upp till 500 000 Baht för att maxa taket, en blindtarmsoperation kostar ju inte så mycket, en kompis fick göra en bråckoperation som kostade honom 5000 Baht men du kan väl utveckla lite mer varför försäkringen är skit för de under 70, jag kanske inte förstår vad du menar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

thinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.f6b84d96c7bf0897cb973fb10225edb9.jpgDen försäkringen måste väl vara bättre än inte ha någon alls, jag har närmast till ett statligt sjukhus här i obygden, alla bor inte vid ett turistställe och man behöver väl inte komma upp till 500 000 Baht för att maxa taket, en blindtarmsoperation kostar ju inte så mycket, en kompis fick göra en bråckoperation som kostade honom 5000 Baht men du kan väl utveckla lite mer varför försäkringen är skit för de under 70, jag kanske inte förstår vad du menar.
En försäkring med samma premie för alla oavsett ålder = dom yngre betalar för dom äldre.
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
6 minuter sedan, skrev Benjamas:
16 minuter sedan, skrev stefan5300:
thinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.f6b84d96c7bf0897cb973fb10225edb9.jpgDen försäkringen måste väl vara bättre än inte ha någon alls, jag har närmast till ett statligt sjukhus här i obygden, alla bor inte vid ett turistställe och man behöver väl inte komma upp till 500 000 Baht för att maxa taket, en blindtarmsoperation kostar ju inte så mycket, en kompis fick göra en bråckoperation som kostade honom 5000 Baht men du kan väl utveckla lite mer varför försäkringen är skit för de under 70, jag kanske inte förstår vad du menar.

Visa mer  

En försäkring med samma premie för alla oavsett ålder = dom yngre betalar för dom äldre.

Så då är alltså försäkringen skit230004622_images(1).jpg.43f429a33f69dfe4b8d49fd351792f9f.jpg Jag betalar med nöje lika mycket som en 95-åring gör.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då är alltså försäkringen skit230004622_images(1).jpg.43f429a33f69dfe4b8d49fd351792f9f.jpg Jag betalar med nöje lika mycket som en 95-åring gör.
Upp till dig, jag gör det inte.
Men den här sk försäkringen finns ju inte ens..
Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver
3 timmar sedan, skrev Benjamas:

Upp till dig, jag gör det inte.
Men den här sk försäkringen finns ju inte ens..

Här är länk till den så kallade försäkringen som kommer lanseras dom kommande dagarna. Dock inget pris vad den kommer kosta.

http://www.insurance-in-Thailand.com/prisvard-sjukforsakring/

 

Sedan är det upp till var och en om man tycker det är bra eller inte. Som Stefan skrev att det är bättre att ha något än inget. Finns absolut bolag och agenter som har en mer heltäckande variant. Men som jag var inne på att jag inte vill ha någon förlängning av den svenska hemförsäkringen. Dels måste man ha en adress kvar i Sverige men framför allt om det händer något så får man akutvård i Thailand för att sedan behöva åka till Sverige för resten. Detta skulle jag helst vilja undvika.

Får se om vi hittar något som täcker det mesta. Annars funderar jag på en combo med denna som sjukvårdsförsäkring och komplettera med en olycksfall från vår bank. Den senare var klart prisvärd.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 timmar sedan, skrev Benjamas:

Upp till dig, jag gör det inte.
Men den här sk försäkringen finns ju inte ens..

Nu tycker jag allt att du är lite tyken mot oss äldre gentlemen :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är länk till den så kallade försäkringen som kommer lanseras dom kommande dagarna. Dock inget pris vad den kommer kosta.
http://www.insurance-in-Thailand.com/prisvard-sjukforsakring/
 
Sedan är det upp till var och en om man tycker det är bra eller inte. Som Stefan skrev att det är bättre att ha något än inget. Finns absolut bolag och agenter som har en mer heltäckande variant. Men som jag var inne på att jag inte vill ha någon förlängning av den svenska hemförsäkringen. Dels måste man ha en adress kvar i Sverige men framför allt om det händer något så får man akutvård i Thailand för att sedan behöva åka till Sverige för resten. Detta skulle jag helst vilja undvika.
Får se om vi hittar något som täcker det mesta. Annars funderar jag på en combo med denna som sjukvårdsförsäkring och komplettera med en olycksfall från vår bank. Den senare var klart prisvärd.
Ja är man helt black eller 70+ så kanske det är bättre än inget men personligen betalar jag hellre själv och kan välja sjukhus.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag allt att du är lite tyken mot oss äldre gentlemen look_down.png

Lite får farbror tåla [emoji6]

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Benjamas said:
14 hours ago, NiceBeaver said:
Här är länk till den så kallade försäkringen som kommer lanseras dom kommande dagarna. Dock inget pris vad den kommer kosta.
http://www.insurance-in-Thailand.com/prisvard-sjukforsakring/
 
Sedan är det upp till var och en om man tycker det är bra eller inte. Som Stefan skrev att det är bättre att ha något än inget. Finns absolut bolag och agenter som har en mer heltäckande variant. Men som jag var inne på att jag inte vill ha någon förlängning av den svenska hemförsäkringen. Dels måste man ha en adress kvar i Sverige men framför allt om det händer något så får man akutvård i Thailand för att sedan behöva åka till Sverige för resten. Detta skulle jag helst vilja undvika.
Får se om vi hittar något som täcker det mesta. Annars funderar jag på en combo med denna som sjukvårdsförsäkring och komplettera med en olycksfall från vår bank. Den senare var klart prisvärd.

Read more  

Ja är man helt black eller 70+ så kanske det är bättre än inget men personligen betalar jag hellre själv och kan välja sjukhus.

Eller att man har en bättre försäkring. Men kanske snittåldern här på MPR är 70+. :D :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
19 timmar sedan, skrev Benjamas:

Upp till dig, jag gör det inte.
Men den här sk försäkringen finns ju inte ens..

Nä men likväl skriver du att den är skit😁😉.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...