Jump to content
IGNORERAD

Enkel eller T&R?


keroan

Recommended Posts

Ni som fått UT beviljat för er flickvän/fru, hur har ni gjort när ni bokat biljett? Har ni köpt enkel eller T&R till henne? Prismässigt är det ingen jättestor skillnad, jag bara undrar hur ni andra har gjort.

Keroan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en enkel. Frugan åker med till Sverige den 5 maj.

Själv åker jag ner i morgon den 6:e med TG951  :pleasantry:

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ni som fått UT beviljat för er flickvän/fru, hur har ni gjort när ni bokat biljett? Har ni köpt enkel eller T&R till henne? Prismässigt är det ingen jättestor skillnad, jag bara undrar hur ni andra har gjort.

Keroan

Enkel bör ju vara det naturliga pga av att hin skall bosätta sig i Svedala, så har jag gjort iaf för min familj.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tur och retur. I fall man ångrar sig. :rofl:

Nae vars. Vad skall man med returbiljetten till om man inte ska på semester inom giltighetstiden?

Jens

Helt klart ett vettigt övervägande man får ta..bara du inte köpte en tremånaders :spiteful:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag köpte en enkel. Frugan åker med till Sverige den 5 maj.

Själv åker jag ner i morgon den 6:e med TG951  :pleasantry:

Ok... Det är inget som helst tjafs vid incheckningen i Bkk då om hon har enkel? Vid visum är det ju noga att man har returbiljett, kanske inte alla som sitter vid incheckningen är kunniga och vet skillnaden mellan visum och UT?

Keroan

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ok... Det är inget som helst tjafs vid incheckningen i Bkk då om hon har enkel? Vid visum är det ju noga att man har returbiljett, kanske inte alla som sitter vid incheckningen är kunniga och vet skillnaden mellan visum och UT?

Keroan

Det är ju farligt att lova något tvärsäkert, men jag har aldrig hört att det har varit något problem.

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ni som fått UT beviljat för er flickvän/fru, hur har ni gjort när ni bokat biljett? Har ni köpt enkel eller T&R till henne? Prismässigt är det ingen jättestor skillnad, jag bara undrar hur ni andra har gjort.

Keroan

Kolla runt lite på priserna på de olika flygbolagen,vi åkte med Etihad och det vart nästan halva priset på en enkelbiljett.

Thaiair ville däremot ha nästan lika mycket för enkel som t o r :stop:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var tvungen att ha tur och retur biljett, hon skulle inte komma ut från thai annars

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag var tvungen att ha tur och retur biljett, hon skulle inte komma ut från thai annars

Med ett UT?

Du blandar inte ihop det med turistvisa/besöksvisa nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan förstås kännas tryggare för thaidamen att ha en returbiljett om det skulle köra ihop sig i Sverige.

Men fru Chang hade inga problem att åka på enkelbiljett när hon kom till Sverige med UT, vilket var oktober 2005. Jag tror incheckningspersonalen känner igen ett Schengen-UT.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...