Jump to content
bob

Thaidamer/tjejer och otrohet

Recommended Posts

bob
Inlagd (ändrad)
8 minutes ago, Cavemannen said:

Hade det varit min vän, så skulle jag inte tveka att berätta.

Hade det varit någon man känner ytligt, eller vet vem det är, så skulle jag ha knipit igen.

Grejen är att jag känner ju honom inte nästan får jag väl säga, nickade till honom när vi mötes på ett flyg till hembyn, så det känns nästan lättare att säga till honom typ "du kanske skulle kolla vad din fru gör när hon säger att hon skall åka iväg på en veckas meditation?", om han blir sur så kvittar det ju... 😉. Men hade det varit en kompis där man känner båda så känns det lite värre nästan...

H
Skvallerbyttanbob

Ändrades av bob
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Thure

Detta är en god idé, följ ditt eget förslag till lösning...

(Mycket bättre, då kan han agera efter eget förstånd och tycke)

"du kanske skulle kolla vad din fru gör när hon säger att hon skall åka iväg på en veckas meditation?"

/Thure

• Ge karma 4
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
bob

Tror att många par där åldern är väldigt stor mellan dem att de har en tyst överenskommelse typ du gör vad du vill bara jag inte behöver veta något så åk du på en veckas meditation (även om det inte är fallet ovan...).

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
AnTove

Man skulle inte själv vilja hamna i den sitsen. Vad kommer att hända om han konfronterar henne när allt står på henne? Man vill gärna berätta för honom, men vad händer om man blir insyltad i okända människors relation och eventuella konflikt? Det brukar aldrig sluta bra för budbärarn i vilket land man än befinner sig i. 

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
bob
7 minutes ago, AnTove said:

Man skulle inte själv vilja hamna i den sitsen. Vad kommer att hända om han konfronterar henne när allt står på henne? Man vill gärna berätta för honom, men vad händer om man blir insyltad i okända människors relation och eventuella konflikt? Det brukar aldrig sluta bra för budbärarn i vilket land man än befinner sig i. 

Helt klart en svår grej, även nom jag skulle vilja ha reda på det så är det ju inte säkert att andra vill det, men tror de flesta vill ha reda på det men de blir lite chockade och tror att det inte kan vara sant om de inte får det svart på vitt vill jag tro...

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
jlh66

Du själv måste ju bara bestämma dig för hur mycket vän denna person är. Skulle det vara en polare till mig hade jag nog berättat. Skulle det var en riktigt bra vän så hade jag absolut berättat. Om det hade varit en farang i samma by hade jag nog bara tyckt lite synd om honom.

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
AnTove
1 minut sedan, skrev bob:

Helt klart en svår grej, även nom jag skulle vilja ha reda på det så är det ju inte säkert att andra vill det, men tror de flesta vill ha reda på det men de blir lite chockade och tror att det inte kan vara sant om de inte får det svart på vitt vill jag tro...

Håller med. Konstigt att den som är drabbad brukar att vara den siste som får veta. Jag skulle vilja veta, vet också att jag skulle ta det mycket hårt. Man är väldigt beroende av thai partner om man bor i Thailand och det finns inga skyddsnät. Jäkligt hårt om han blir ställd på barbacke och spenderat så mycket pengar på hus, bilar, företag och stora summor varje månad. Inte så roligt och betala för älskare också.

• Ge karma 5
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
bob
Inlagd (ändrad)
2 minutes ago, AnTove said:

Håller med. Konstigt att den som är drabbad brukar att vara den siste som får veta. Jag skulle vilja veta, vet också att jag skulle ta det mycket hårt. Man är väldigt beroende av thai partner om man bor i Thailand och det finns inga skyddsnät. Jäkligt hårt om han blir ställd på barbacke och spenderat så mycket pengar på hus, bilar, företag och stora summor varje månad. Inte så roligt och betala för älskare också.

Saken är tydligen att "grabben" går som en i huset och lånar bilar badar i poolen när mannen är på jobb, känns jäkligt tragiskt bara.

Ändrades av bob
  • Ge karma 3
  • Tråkigt 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
jlh66
2 minuter sedan, skrev AnTove:

Klart som fan att man skulle ta det verkligen hårt. Just den grejen oxå att man kanske är den sista att veta. Tyvärr är det väl egentligen en risk man får ta med vilket förhållande man än inleder? Hur ska man kunna veta?

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fredman
Precis nyss, skrev bob:

Om det nu är något positivt så brukar man ju ofta ha på känn att något är i görningen typ att förhållandet är i gungning etc. men tror alltid att man tar det hårt även om förhållandet inte är så bra. Och det som @AnTove säger man har ofta satsat både pengar, tid och känslor så en otrohetsaffär är inte kul...
Var ihop med en svensk tjej för många år sedan allt var bra men när hon fick ett par glas innanför trosorna så kunde hon sätta på en herrcykel om det skulle behövas...

Ursäkta ”skrattet” men det lät lite kul. Är inte det lättare att förlåta än om någon har haft ett förhållande med någon? 

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
bob
1 minute ago, Fredman said:

Ursäkta ”skrattet” men det lät lite kul. Är inte det lättare att förlåta än om någon har haft ett förhållande med någon? 

Det var inte vilka cyklar som helst...😉

• Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy