Jump to content
IGNORERAD

Thaidamer/tjejer och otrohet


bob

Recommended Posts

Får börja med att säga att även farangdamer/tjejer är otrogna men jag tycker det är av en annan slags. En thai är ofta otrogen med ursäkten att ”han kan inte k**lla längre” eller ”jag har gjort mitt för familjen nu och nu är det dags att jag skall få mitt med den jag vill ha” eller ”jag har aldrig älskat honom” eller ”vi” har ett öppet förhållande (läs thaidamen har ett öppet förhållande) ja historierna kan göras många med olika anledningar till varför de är otrogna.

Den senaste historien som jag hörde från en mycket säker källa (dvs jag har inte hört från en kusin som var i Thailand 96 som kände en engelsman som sa att hans kompis bla bla) utan jag har hört från hästens mun som man säger…

Historien jag hörde var följande; tjejen full som en alika skall plötsligt säga hur det ligger till, hon är förälskad i en ung thaiman som varken har jobb eller utbildning men enligt honom och henne så älskar de varandra såååå mycket och skulle det vara så skulle hon flytta ifrån det nybyggda huset med pool, de 4 bilar och de olika företagen som farangen har startat i fruns namn på stuts bara de fick byggt en liten hydda på risfältet, pga att hennes fagangman inte kan få till det längre/de har ett öppet förhållande… Men lilla hjärtat tror du verkligen på att thaimannen stannar längre en fem röda om det inte var för pengarna frågade jag henne? Japp helt säkert så älskar han mig för den jag är inte för mina pengar (läs farangens pengar).

Ja vad skall man göra, jag känner inte personligen farangen men han har ett välbetalt jobb som kapten och de bränner typ ca 300 000 B/M give or take inkl. allt dvs lån, mat, hyra, bensin, resor etc etc. Jag och ett antal andra har sagt till henne att hon är dum i huvudet som tror att thaimannen älskar henne för mer än pengar men hon vägrar att lyssna. Självklart så vet hela byn om denna historien och tilltalar henne madam…

Är det värt att hinta för mannens henne eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • bob

    10

  • Jive

    6

  • AnTove

    3

  • Cavemannen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Cavemannen
12 minuter sedan, skrev bob:

Får börja med att säga att även farangdamer/tjejer är otrogna men jag tycker det är av en annan slags. En thai är ofta otrogen med ursäkten att ”han kan inte k**lla längre” eller ”jag har gjort mitt för familjen nu och nu är det dags att jag skall få mitt med den jag vill ha” eller ”jag har aldrig älskat honom” eller ”vi” har ett öppet förhållande (läs thaidamen har ett öppet förhållande) ja historierna kan göras många med olika anledningar till varför de är otrogna.

Den senaste historien som jag hörde från en mycket säker källa (dvs jag har inte hört från en kusin som var i Thailand 96 som kände en engelsman som sa att hans kompis bla bla) utan jag har hört från hästens mun som man säger…

Historien jag hörde var följande; tjejen full som en alika skall plötsligt säga hur det ligger till, hon är förälskad i en ung thaiman som varken har jobb eller utbildning men enligt honom och henne så älskar de varandra såååå mycket och skulle det vara så skulle hon flytta ifrån det nybyggda huset med pool, de 4 bilar och de olika företagen som farangen har startat i fruns namn på stuts bara de fick byggt en liten hydda på risfältet, pga att hennes fagangman inte kan få till det längre/de har ett öppet förhållande… Men lilla hjärtat tror du verkligen på att thaimannen stannar längre en fem röda om det inte var för pengarna frågade jag henne? Japp helt säkert så älskar han mig för den jag är inte för mina pengar (läs farangens pengar).

Ja vad skall man göra, jag känner inte personligen farangen men han har ett välbetalt jobb som kapten och de bränner typ ca 300 000 B/M give or take inkl. allt dvs lån, mat, hyra, bensin, resor etc etc. Jag och ett antal andra har sagt till henne att hon är dum i huvudet som tror att thaimannen älskar henne för mer än pengar men hon vägrar att lyssna. Självklart så vet hela byn om denna historien och tilltalar henne madam…

Är det värt att hinta för mannens henne eller?

Hade det varit min vän, så skulle jag inte tveka att berätta.

Hade det varit någon man känner ytligt, eller vet vem det är, så skulle jag ha knipit igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Cavemannen said:

Hade det varit min vän, så skulle jag inte tveka att berätta.

Hade det varit någon man känner ytligt, eller vet vem det är, så skulle jag ha knipit igen.

 

Grejen är att jag känner ju honom inte nästan får jag väl säga, nickade till honom när vi mötes på ett flyg till hembyn, så det känns nästan lättare att säga till honom typ "du kanske skulle kolla vad din fru gör när hon säger att hon skall åka iväg på en veckas meditation?", om han blir sur så kvittar det ju... 😉. Men hade det varit en kompis där man känner båda så känns det lite värre nästan...

 

H
Skvallerbyttanbob

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är en god idé, följ ditt eget förslag till lösning...

 

(Mycket bättre, då kan han agera efter eget förstånd och tycke)

 

 "du kanske skulle kolla vad din fru gör när hon säger att hon skall åka iväg på en veckas meditation?"

 

/Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att många par där åldern är väldigt stor mellan dem att de har en tyst överenskommelse typ du gör vad du vill bara jag inte behöver veta något så åk du på en veckas meditation (även om det inte är fallet ovan...).

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle inte själv vilja hamna i den sitsen. Vad kommer att hända om han konfronterar henne när allt står på henne? Man vill gärna berätta för honom, men vad händer om man blir insyltad i okända människors relation och eventuella konflikt? Det brukar aldrig sluta bra för budbärarn i vilket land man än befinner sig i. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, AnTove said:

Man skulle inte själv vilja hamna i den sitsen. Vad kommer att hända om han konfronterar henne när allt står på henne? Man vill gärna berätta för honom, men vad händer om man blir insyltad i okända människors relation och eventuella konflikt? Det brukar aldrig sluta bra för budbärarn i vilket land man än befinner sig i. 

 

Helt klart en svår grej, även nom jag skulle vilja ha reda på det så är det ju inte säkert att andra vill det, men tror de flesta vill ha reda på det men de blir lite chockade och tror att det inte kan vara sant om de inte får det svart på vitt vill jag tro...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Du själv måste ju bara bestämma dig för hur mycket vän denna person är. Skulle det vara en polare till mig hade jag nog berättat. Skulle det var en riktigt bra vän så hade jag absolut berättat. Om det hade varit en farang i samma by hade jag nog bara tyckt lite synd om honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev bob:

 

Helt klart en svår grej, även nom jag skulle vilja ha reda på det så är det ju inte säkert att andra vill det, men tror de flesta vill ha reda på det men de blir lite chockade och tror att det inte kan vara sant om de inte får det svart på vitt vill jag tro...

Håller med. Konstigt att den som är drabbad brukar att vara den siste som får veta. Jag skulle vilja veta, vet också att jag skulle ta det mycket hårt. Man är väldigt beroende av thai partner om man bor i Thailand och det finns inga skyddsnät. Jäkligt hårt om han blir ställd på barbacke och spenderat så mycket pengar på hus, bilar, företag och stora summor varje månad. Inte så roligt och betala för älskare också.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, AnTove said:

Håller med. Konstigt att den som är drabbad brukar att vara den siste som får veta. Jag skulle vilja veta, vet också att jag skulle ta det mycket hårt. Man är väldigt beroende av thai partner om man bor i Thailand och det finns inga skyddsnät. Jäkligt hårt om han blir ställd på barbacke och spenderat så mycket pengar på hus, bilar, företag och stora summor varje månad. Inte så roligt och betala för älskare också.

Saken är tydligen att "grabben" går som en i huset och lånar bilar badar i poolen när mannen är på jobb, känns jäkligt tragiskt bara.

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
2 minuter sedan, skrev AnTove:

Håller med. Konstigt att den som är drabbad brukar att vara den siste som får veta. Jag skulle vilja veta, vet också att jag skulle ta det mycket hårt. Man är väldigt beroende av thai partner om man bor i Thailand och det finns inga skyddsnät. Jäkligt hårt om han blir ställd på barbacke och spenderat så mycket pengar på hus, bilar, företag och stora summor varje månad. Inte så roligt och betala för älskare också.

Klart som fan att man skulle ta det verkligen hårt. Just den grejen oxå att man kanske är den sista att veta. Tyvärr är det väl egentligen en risk man får ta med vilket förhållande man än inleder? Hur ska man kunna veta?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, jlh66 said:

Klart som fan att man skulle ta det verkligen hårt. Just den grejen oxå att man kanske är den sista att veta. Tyvärr är det väl egentligen en risk man får ta med vilket förhållande man än inleder? Hur ska man kunna veta?

 

Om det nu är något positivt så brukar man ju ofta ha på känn att något är i görningen typ att förhållandet är i gungning etc. men tror alltid att man tar det hårt även om förhållandet inte är så bra. Och det som @AnTove säger man har ofta satsat både pengar, tid och känslor så en otrohetsaffär är inte kul...
Var ihop med en svensk tjej för många år sedan allt var bra men när hon fick ett par glas innanför trosorna så kunde hon sätta på en herrcykel om det skulle behövas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Precis nyss, skrev bob:

 

Om det nu är något positivt så brukar man ju ofta ha på känn att något är i görningen typ att förhållandet är i gungning etc. men tror alltid att man tar det hårt även om förhållandet inte är så bra. Och det som @AnTove säger man har ofta satsat både pengar, tid och känslor så en otrohetsaffär är inte kul...
Var ihop med en svensk tjej för många år sedan allt var bra men när hon fick ett par glas innanför trosorna så kunde hon sätta på en herrcykel om det skulle behövas...

Ursäkta ”skrattet” men det lät lite kul. Är inte det lättare att förlåta än om någon har haft ett förhållande med någon? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Fredman said:

Ursäkta ”skrattet” men det lät lite kul. Är inte det lättare att förlåta än om någon har haft ett förhållande med någon? 

 

Det var inte vilka cyklar som helst...😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
12 minuter sedan, skrev bob:

 

Det var inte vilka cyklar som helst...😉

Camilla Henemark satte ju på en Monark...

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Ja eller tvärt om:doubt:.

Verkar som om en del svenska gubbar/killar vill ha en vacker trofé att visa upp i Sverige och sedan leva loppan då de är i Thailand när thaifrun rest till byn.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, stefan5300 said:

Ja eller tvärt om:doubt:.

Verkar som om en del svenska gubbar/killar vill ha en vacker trofé att visa upp i Sverige och sedan leva loppan då de är i Thailand när thaifrun rest till byn.

 

Frun är med i ett stort thaiforum på nätet och hon berättade för ett par veckor sedan om en thaidam vars man hade fått ok på att åka till Thailand i 2 veckor, vad damen gjorde var att hon satte en person att kolla vad gubben gjorde och självklart tog det inte mer än par dgr så hade han hittat ett sällskap för sin tid i Pattaya, inte kul när frun fick reda på att gubben gjorde så. Stod en hel del i detta forumet om detta... Ja så det är inte bara damerna som tar sig friheter när de är i Thailand så gör man något så får man sköta det snyggt inte leva som en man och kvinna som dessa fallen verkar göra... 

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev bob:

 

Grejen är att jag känner ju honom inte nästan får jag väl säga, nickade till honom när vi mötes på ett flyg till hembyn, så det känns nästan lättare att säga till honom typ "du kanske skulle kolla vad din fru gör när hon säger att hon skall åka iväg på en veckas meditation?", om han blir sur så kvittar det ju... 😉. Men hade det varit en kompis där man känner båda så känns det lite värre nästan...

 

H
Skvallerbyttanbob

Ja om Du inte känner honom är det väl ganska dumt att lägga sig i något man egentligen inte har med att göra eller själv Inte blir drabbad av detta ? Sen är det ju tydligen wn mindre by Du bor i kan ju bli ganska heta känslor i Thaisläkten både hennes & den nya mannens!

Man har ju hört historier om grannfejder som mynnar ut i mord!

för mindre saker än detta!

Nä låt dom sköta sitt när ni inte ens umgås med vederbörande hade väl varit en annan sak om ni var förtrogna vänner men att blanda sig i mer eller mindre okändas problem är ju bara dumt och kommer säkerligen inte bara drabba Dig utan hela din familj?

Man ska ju inte måla Fan på väggen men man vet ju Inte vilket 

sätt en förbannad Thai reagerar på?

Mvh Svamp

 

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev bob:

 

Helt klart en svår grej, även nom jag skulle vilja ha reda på det så är det ju inte säkert att andra vill det, men tror de flesta vill ha reda på det men de blir lite chockade och tror att det inte kan vara sant om de inte får det svart på vitt vill jag tro...

Har nyligen råkat ut för en liknande händelse. Träffade en skotte i byn i vinter. Han bjöd in frugan och mig på middag en kväll. När vi kom dit var hans tgf inte hemma men en hel drös av hennes släkt. Några av dom känner jag sedan tidigare. Han visade runt i huset som han var riktigt stolt över. Vi hade en trevlig kväll men sedan åkte jag och dottern iväg till Isaan och han åkte iväg till jobbet på någon plattform i nordsjön. När jag och dottern kommer hem från Isaan berättar frugan att hans tgf hade åkt med sin thai man för att slippa vara hemma när skotten kom. Hon och thaimannen bodde i huset när skotten inte var där. 

 

Tanken kommer ju ska man berätta eller inte. Har beslutat att inte berätta. Berättar jag kommer jag med fru att få skit för det. Hela byn vet säkert om det bara jag och min fru som inte visste innan middagskvällen. Väldigt få i byn som pratar engelska. Hon är väl en av dom få för skotten kan inge thai. De har säker träffats på någon turistort och han har tagit henne ifrån baren. Har för mig han sa att han kom var femte eller om det var, sjunde vecka. De kan visserligen kommunicera men vad har de gemensamt när de träffas så sällan? Pengar kanske, möjligen har de ett bra sex, men i övrigt kan det vara något för henne att stå i år efter år? Han har naturligtvis något att se fram emot när han kommer ner till LOS. Men hur känner hon det att gå där ensam och vänta på att han ska komma ner. Hon var dessutom relativt ung och han runt 50. Förmodar att hon gick ensam där hemma i från början. Förmodligen många thai som kom och uppmuntrade till fest, hur många år tar det för en ung thaitjej innan hon tröttnar på ensamlivet. Hon har varit ute i svängen tidigare, utnyttjar inte thaikillarna det tro? 

 

Mycket försvar av tjejen i sista meningarna. Jag tycker inte hon gjort rätt. Men anser att skotten borde tänka lite också. Han var klart besviken på att inte tgf var där, tycker jag mig kunna utläsa. Hur många fler gånger kommer hon att vara borta? Är det ett sätt att signalera att det är slut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det finns nog en hel del tragiska historier.

 

Om man nu jämför män och kvinnor när det kommer till otrohet så verkar det ofta vara inblandat mer känslor när det kommer till det kvinnliga könet medans mannen ofta är nöjd med ett ligg och så är det bra med det. Så kanske i min historia från thaiforumet så kanske det hade varit bäst om frun inte hade satt en spion på honom och han hade kommit hem med nya krafter och säkert älskat sin fru mer än när han åkte ner... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en thaitjej som är ihop med en engelsman (han bor i England och hon i Thailand). Han skickade nyligen en sprillans Iphone till henne och det visade sig att luren är preparerad så att han kan sitta i England och kolla var luren (hon) är och nu misstänker hon att han även kan kolla hennes mail. Är det nån som vet om detta är möjligt - kolla hennes mail från en annan telefon?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Jive:

Jag känner en thaitjej som är ihop med en engelsman (han bor i England och hon i Thailand). Han skickade nyligen en sprillans Iphone till henne och det visade sig att luren är preparerad så att han kan sitta i England och kolla var luren (hon) är och nu misstänker hon att han även kan kolla hennes mail. Är det nån som vet om detta är möjligt - kolla hennes mail från en annan telefon?

Klart det är möjligt. Så länge han har användarnamn och lösenord.

Men hon har väl inget att oroa sig för.......

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Klart det är möjligt. Så länge han har användarnamn och lösenord.

Men hon har väl inget att oroa sig för.......

Skulle väl vara hans sjuka svarsjuka då. Det är tänkt att de ska gifta sig i december  och hon har fått lite kalla fötter pga detta. Det är ju inte så kul för henne om han kan läsa hennes mess med kompisar. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Jive:

Skulle väl vara hans sjuka svarsjuka då. Det är tänkt att de ska gifta sig i december  och hon har fått lite kalla fötter pga detta. Det är ju inte så kul för henne om han kan läsa hennes mess med kompisar. 

Visst är det tråkigt med svartsjuka, men samtidigt så kanske han misstänkte att hon hade/har någon vid sidan om, och om det visade sig vara sant så kanske han inte längre var intresserad av att gifta sig och satsa fullt ut på förhållandet.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Jive:

Skulle väl vara hans sjuka svarsjuka då. Det är tänkt att de ska gifta sig i december  och hon har fått lite kalla fötter pga detta. Det är ju inte så kul för henne om han kan läsa hennes mess med kompisar. 

Av dina inlägg här så är min åsikt att de inte borde vara i närheten av att gifta sig. Då bör man vara i ett helt annat läge i sitt förhållande.

 

Men, det är bara min åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...