Jump to content
IGNORERAD

Moppe i Thailand?


Abercrombie

Recommended Posts

Abercrombie

Just nu går larmet i Thailand om att bylingen slår hårt mot de som kör mc i Thailand utan rätt körkort. Vilket fick mig att fundera på om det går att hyra moppar som går att köra på moppekort, AM som det står på det svenska körkortet? 

Jag har aldrig kört något fordon i Thailand men är inte främmande för det om jag bara kan hitta ett fordon (förutom bil) som jag har behörighet att framföra.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Just nu går larmet i Thailand om att bylingen slår hårt mot de som kör mc i Thailand utan rätt körkort. Vilket fick mig att fundera på om det går att hyra moppar som går att köra på moppekort, AM som det står på det svenska körkortet? 

Jag har aldrig kört något fordon i Thailand men är inte främmande för det om jag bara kan hitta ett fordon (förutom bil) som jag har behörighet att framföra.

Skulle tro att det översätts korrekt på ett IKK, så det framgår att det endast är för vad det gäller: "Motorfordon med en hastighet på högst 45 km/h. Mopeden kan ha mellan två och fyra hjul och en slagvolym av högst 50 cc."

För IKK, dvs översättning på det Svenska körkortet är ju ett krav.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...