Jump to content
IGNORERAD

Kniv lagen i Thailand


Niro

Recommended Posts

 

Att gå runt och bära på en stor machete ute i obygden är såklart inte olagligt men kanske inte så passande inne i städerna. Men är det tillåtet att ha en fällkniv i fickan?


Själv har jag ofta med mig ett multiverktyg med en kniv när jag kör motorcykel. Vad säger lagen, finns det en gräns på hur långt ett knivblad får vara?
Jag läser att Karaoke flickorna som dömts för mordet på sin kolega även dömdes för at burit kniv på allmän plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hittade detta som hänvisar till lagens skrift

 

Inlägget är dock från 2010

 

Section 371 of the Thai Criminal Code prohibits openly carrying arms to a public place or carrying them to a gathering of people assembled for any purpose. One can be arrested and convicted with a small fine for this, and the weapon confiscated. The word "arms" in section 371 includes all weapons such as hunting knives, clubs, nightsticks, machetes and firearms. It also includes anything not necessarily intended to be used as a weapon, but that can be, such as a golf club or a rolling pin.

There is no law that would prevent you from having them in the home and using them as protection from intruders. Please remember, though, that there are limits on how these weapons can be used, even in the home. Section 371 does allow for carrying concealed arms in public places with "reasonable cause", which would be defined on a case-by-case basis. This is, however, a very limited exception. Examples of this reasonable cause would be:Transporting arms to be used for sport;keeping arms in the car while transporting large amounts of cash;arms transported along with other household goods as part of the process of moving.

 

https://www.thaivisa.com/forum/topic/406371-legal-knife-length-in-Bangkok/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag inte mycket att sätta emot om en polis vill lägga beslag på min Leatherman som kostar 8000 Bath, bara för att han tycker den är blank och fin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn åkte dit när han blev stoppad på bågen o hade in brödkniv under sadeln.....

Blev ett jädra liv, maybe you kill Thai girl....

Böter o beslag.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev apknug:

Polarn åkte dit när han blev stoppad på bågen o hade in brödkniv under sadeln.....

Blev ett jädra liv, maybe you kill Thai girl....

Böter o beslag.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Ambulerande bagare,eller vad är anledningen till en brödkniv under sadeln?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev hamnoi:

Ambulerande bagare,eller vad är anledningen till en brödkniv under sadeln?

Den fick väl inte plats i fickan...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Polarn åkte dit när han blev stoppad på bågen o hade in brödkniv under sadeln.....

Blev ett jädra liv, maybe you kill Thai girl....

Böter o beslag.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Ja det är ju vad man brukar ha under sadeln ??

Själv kör jag skivad formfranska under tanken då slipper man problemet !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...