Jump to content
IGNORERAD

En farang i obygden med stora problem


Cavemannen

Recommended Posts

Cavemannen

En farang har nu protesterat mot att det stinker fågelskit i hans hem ute i obyggden i provinsen Ang Thong.

Problemet visade sig vara ett storkpar som byggt bo en bit ifrån mannens hem.

Ja det är inte lätt att vara farang med för mycket fritid ute i obyggden :D

 

här är farangen

farang.jpg.13e250494cfccea350709174a206124c.jpg

 

och här är de misstänkta

 

farang2.jpg.d5875a509010672ec030d5d2733267af.jpg

 

https://www.thaivisa.com/forum/topic/1037373-foreigner-joins-villagers-in-smelly-stork-poo-protest/

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkade vara hela byn som klagade och inte bara farangen som du vill påskina.

"Yesterday an unidentified foreigner in a surgical face mask joined with his fellow Bang Jak villagers in Ang Thong province to complain

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tja det verkar inte vara lätt att vara farang med för mycket fritid i  Sverige heller :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

I våran by hade detta varit ett icke problem, lite "som tam stork" på tallriken och problemet löst :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju inte Ang Thong "obygden", det ligger ju strax utanför Bangkok, i Centrala Thailand, det riktiga Thailand alltså!

 

Svärmor är född och uppväxt där, frugan som föddes i Bangkok tillbringade mycket tid och bodde hos mormor och morfar under sina första år av skolgång i Ang Thong.

Svärmor drev ett par restauranger nära Victory monument och tyckte inte att barnen skulle bo där när de var små...

Vi har förresten en hyfsad tomt i Ang Thong, och ett par till i det riktiga Thailand!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

 

On ‎2018‎-‎05‎-‎09 at 16:46, skrev Tommy:

Nu är ju inte Ang Thong "obygden", det ligger ju strax utanför Bangkok, i Centrala Thailand, det riktiga Thailand alltså!

 

Svärmor är född och uppväxt där, frugan som föddes i Bangkok tillbringade mycket tid och bodde hos mormor och morfar under sina första år av skolgång i Ang Thong.

Svärmor drev ett par restauranger nära Victory monument och tyckte inte att barnen skulle bo där när de var små...

Vi har förresten en hyfsad tomt i Ang Thong, och ett par till i det riktiga Thailand!

 

MVH Tommy

O fan o jag som trodde jag var i Thailand, håller till nere i Sattahip, får tala om för tjejen att hon inte bor i riktiga Thailand 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ItaMar:

 

O fan o jag som trodde jag var i Thailand, håller till nere i Sattahip, får tala om för tjejen att hon inte bor i riktiga Thailand 😉

Sattathip är nog också en del av det riktiga Thailand!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ItaMar:

 

O fan o jag som trodde jag var i Thailand, håller till nere i Sattahip, får tala om för tjejen att hon inte bor i riktiga Thailand 😉

Nja det är nog mer issan-trakten som inte tillhör det riktiga Thailand har jag hört

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tommy:

Sattathip är nog också en del av det riktiga Thailand!

 

MVH

Oh det var roligt att höra, nu blir tjejen glad igen :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎06‎-‎26 at 11:48, skrev ItaMar:

Oh det var roligt att höra, nu blir tjejen glad igen :-)

Här har ni en karta!

 

Thailand_Central.thumb.png.94377c9841224a73996a2ba913dda5db.png

 Resten är satellit-provinser...

 

 

MVH

 

 

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Här har ni en karta!

 

Thailand_Central.thumb.png.94377c9841224a73996a2ba913dda5db.png

 Resten är satellit-provinser...

 

 

MVH

 

 

 

 

Vad händer med Thailand om satelit-provinserna blir egna länder?

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tommy:

Här har ni en karta!

 

Thailand_Central.thumb.png.94377c9841224a73996a2ba913dda5db.png

 Resten är satellit-provinser...

 

 

MVH

 

 

 

 

Fel,det vita på kartan är där Thailand började, alltså det riktiga Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

5555555!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren
On 5/9/2018 at 4:46 PM, Tommy said:

Nu är ju inte Ang Thong "obygden", det ligger ju strax utanför Bangkok, i Centrala Thailand, det riktiga Thailand alltså!

 

Svärmor är född och uppväxt där, frugan som föddes i Bangkok tillbringade mycket tid och bodde hos mormor och morfar under sina första år av skolgång i Ang Thong.

Svärmor drev ett par restauranger nära Victory monument och tyckte inte att barnen skulle bo där när de var små...

Vi har förresten en hyfsad tomt i Ang Thong, och ett par till i det riktiga Thailand!

 

MVH Tommy

En bra bit upp dit, tog mig 1,5h i söndags då jag var på ett service jobb på Ang Thong Powerstation. Och drygt 2h hem på kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...