Jump to content
IGNORERAD

6:e Stockholmsträffen, lördagen den 9:e juni 2018


Gorocco

Recommended Posts

sthlm2018.thumb.png.4cd2cb58c5df77b31bfccfcfb58bc4a1.png

 

 

När: Lördagen den 9:e juni 2018

 

Var: På ängen mellan T-banestationerna Blåsut och Skärmarbrink, samma som förgående år.

 

Tid: Officiellt från 12.01 men vi brukar vara där tidigare.

 

Ta med: Egen dricka, egen mat och något att sitta på och ett strålande humör.

 

Pris: Gratis

 

 

 

Vägbeskrivning till ängen från tre tunnelbanestationer i närheten

karta.thumb.jpg.8a3901811babe141eee69bcc672dd813.jpg

 

Att hitta och ta sig hit är lätt och närmsta tunnelbana är T-banestation Skärmarbrink eller Blåsut, dit tunnelbanans gröna linje 17 eller 18 går.

Man kan även promenera från Globen eller Gullmarsplan som både har T-bana, tvärbana (spårvagn, kallas den i Götet) och bussar.

 

Kommer man med bil så kan man närmast parkera på Blåsutvägen, Pastellvägen eller Arkadvägen.

Det är numera avgiftsbelagt, vet inte om det gäller helger och till vilket pris.

 

På plats kommer grillar och kol att finnas och vatten och tvål för att tvätta händer.

Sopsäckar för skräp och burkar kommer också att finnas, använd dem.

 

 

Mer information och bilder finns också i de gamla trådarna från 2013, 2014, 2015 och 2016.

2013

2014

2015

2016

2017

 

Anmäl er gärna i tråden så vi kan planera för hur många vi blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 330
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Towe

    38

  • Stefan

    19

  • husse

    18

  • clion

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herr Chang

Jag har tidigare köpt tågbiljett och bokat två nätter på Globen. Är det någon som är sugen på förfest på fredagskvällen?

 

Detta var en implicit anmälan till lördagen om det nu inte framgick riktigt :( 

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Ja, man är ju redan anmäld i förra årets tråd men rätt skall vara rätt, så anmäler mig i den officiella tråden.....

Väl mött.....:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag kommer!

 

Skall bli skoj att tjöta lite med alla igen och svinga en bägare eller två.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ska fråga HSB men hon är i Thailand just nu 😀😁😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell är bokat från fredag, men spårvagnen hoppar jag, den är ändå alltid försenad så lika bra att ta bilen.

Så krita upp Lynn och mig, och en fredagspilsner rinner alltid ner 🤑

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

ska försöka att komma på fredagen . men på lördagen  måste jag fixa dotterns student skiva

Link to comment
Dela på andra sajter

MLS jobbar och det gör jag med. Men kommer förbi en sväng för att leverera till Björn.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

PeterDahlin

Jag kommer!

Väntar ivrigt på BMS anmälningslista också

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tänkte komma, men frugan måste jobba. Dock tycker hon det är helt OK att jag åker själv, för MPR-folk kan man ju lita på, hon har ju träffat flera av dessa trevliga människor! 

Jag kostar dock inte på mig 1700 kr för en natt på Globen hotell, så det får bli sista tåget tillbaka till Nyköping. Eller som i min ungdom, sova under en parkbänk för att ta ett lämpligt morgontåg tillbaka!
Skulle någon ha en plats över i ett hörn i ett garage eller i förråd är jag intresserad!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
1 hour ago, Stefan said:

Vi tänkte komma, men frugan måste jobba. Dock tycker hon det är helt OK att jag åker själv, för MPR-folk kan man ju lita på, hon har ju träffat flera av dessa trevliga människor! 

Jag kostar dock inte på mig 1700 kr för en natt på Globen hotell, så det får bli sista tåget tillbaka till Nyköping. Eller som i min ungdom, sova under en parkbänk för att ta ett lämpligt morgontåg tillbaka!
Skulle någon ha en plats över i ett hörn i ett garage eller i förråd är jag intresserad!

//S

Hej Stefan,

 

1700 kronor låter mycket... jag har själv bokat rum för cirka 1100 kronor. Men det beror väl mycket på hur längt i förväg man bokar.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
1 hour ago, Stefan said:

Vi tänkte komma, men frugan måste jobba. Dock tycker hon det är helt OK att jag åker själv, för MPR-folk kan man ju lita på, hon har ju träffat flera av dessa trevliga människor! 

Jag kostar dock inte på mig 1700 kr för en natt på Globen hotell, så det får bli sista tåget tillbaka till Nyköping. Eller som i min ungdom, sova under en parkbänk för att ta ett lämpligt morgontåg tillbaka!
Skulle någon ha en plats över i ett hörn i ett garage eller i förråd är jag intresserad!

//S

Hej Stefan,

 

1700 kronor låter mycket... jag har själv bokat rum för cirka 1100 kronor. Men det beror väl mycket på hur längt i förväg man bokar.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Herr Chang:

Hej Stefan,

 

1700 kronor låter mycket... jag har själv bokat rum för cirka 1100 kronor. Men det beror väl mycket på hur längt i förväg man bokar.

 

Herr Chang har talat.

Jo, så är det nog! Försökte boka ikväll, det billigaste vart 1690 för en natt på globen. Ska vi dela på rummet? Jag snarkar bara lite!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Nu får jag ta tillbaka mitt uttalande om att MPR fungerar utmärkt... varför bli det dubbelt inlägg från mig?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Nu får jag ta tillbaka mitt uttalande om att MPR fungerar utmärkt... varför bli det dubbelt inlägg från mig?

 

Herr Chang har talat.

Aj fan, jag trodde det berodde på att du ville så gärna dela rum med mig!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
2 minutes ago, Stefan said:

Jo, så är det nog! Försökte boka ikväll, det billigaste vart 1690 för en natt på globen. Ska vi dela på rummet? Jag snarkar bara lite!

//S

Nu vet jag inte om jag fått enkel eller dubbelsäng... men du kanske är villig att sova på golvet om du kan stå ut med mitt snarkande :)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Herr Chang:

Nu vet jag inte om jag fått enkel eller dubbelsäng... men du kanske är villig att sova på golvet om du kan stå ut med mitt snarkande :)

 

Herr Chang har talat.

 

Precis nyss, skrev Herr Chang:

Nu vet jag inte om jag fått enkel eller dubbelsäng... men du kanske är villig att sova på golvet om du kan stå ut med mitt snarkande :)

 

Herr Chang har talat.

Skavfötters är väl inte att tänka på, angående ev snarkningar lär det bli föga problem, jag kommer med största sannolikhet hålla dig vaken hela natten!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
1 minute ago, Stefan said:

 

Skavfötters är väl inte att tänka på, angående ev snarkningar lär det bli föga problem, jag kommer med största sannolikhet hålla dig vaken hela natten!

//S

Hehe, du ska nog konsultera @Bibben innan du spekulerar om mitt snarkande :) 

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Herr Chang:

Hehe, du ska nog konsultera @Bibben innan du spekulerar om mitt snarkande :) 

 

Herr Chang har talat.

ha ha, Ja det vore fantastiskt kul att träffa den filuren igen, det var några år sedan!

 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 timmar sedan, skrev Stefan:

Jo, så är det nog! Försökte boka ikväll, det billigaste vart 1690 för en natt på globen. Ska vi dela på rummet? Jag snarkar bara lite!

//S

Kollade nyss och 1251 för ett enkelrum hos Booking

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar att åka upp sen åka hem. Stefan jag bjuder på skjuts dit och hem.

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev FF:

Jag funderar att åka upp sen åka hem. Stefan jag bjuder på skjuts dit och hem.

 

  FF

Hej!
Det vore ju fantastiskt snällt av dig! 

Tack!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Stefan:

Jo, så är det nog! Försökte boka ikväll, det billigaste vart 1690 för en natt på globen. Ska vi dela på rummet? Jag snarkar bara lite!

//S

 

19 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Nu vet jag inte om jag fått enkel eller dubbelsäng... men du kanske är villig att sova på golvet om du kan stå ut med mitt snarkande :)

 

Herr Chang har talat.

 

19 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Hehe, du ska nog konsultera @Bibben innan du spekulerar om mitt snarkande :) 

 

Herr Chang har talat.

Jag har delat rum med HC, en gång var även Bibben där, den gången sov jag på golvet, den andra gången bjöd HC på rummet antagligen för att jag är så söt!

Eller för att han är en snäll man och att jag körde lite transporter inför förra årets träff?

 

I vilket fall som helst kan jag rapportera att Changen inte har några som helst problem att sova trots rumskompisars snarkande!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...