Jump to content
IGNORERAD

Dags för VM!! 🇸🇪🇸🇪🇸🇪


frason

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev stefan5300:

The big red machine med Fetisov, Kasatonov, Larionov, Krutov och Makarov det var en maskin de.

Absolut, men dagens spelare hade åkt 8:or runt dem, hockeyn har utvecklats lite.....går liiite snabbare nu.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    21

  • stefan5300

    10

  • audirs2

    10

  • Kenneth4618

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

stefan5300
22 minuter sedan, skrev omarama:

Var det inte dom som förlorade mot ett collegelag 1980...

Det var väl ett inlärningsår.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Hokcey-vm är en semestertripp för många länder... Canada, Ryssarna samt USA. Det sups och ingen tar det seriöst... Jo, Sverige och Finland och kanske resten av B-länderna tar det seriöst. World Cup när det begav sig och OS när dom bästa spelarna var med så var det kul och intressant. VM i Hockey idag är ungefär lika spännande som VM i nattorientering. Meningslöst mao.  


Jag tror att alla är så pass dåliga förlorare, så dom som deltar tar nog det seriöst.
Semester har dom nog råd att ta utan att hockeyorganisationen måste bjuda på resan.

Att folk inte tackar ja till deltagande är väl för att dom inte har motivationen och då är det nog lika bra att dom stannar hemma.

Men ja, OS och World Cup låg högre i kurs.
OS mest p.g.a att det går endast vart 4:e år.
World Cup var väl det egentliga VM:et
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Men ja, OS och World Cup låg högre i kurs.
OS mest p.g.a att det går endast vart 4:e år.
World Cup var väl det egentliga VM:et

Så är det, och det är nog därför de numera tar VM på mer allvar, de bästa spelarna kommer i regel alltid om de kan, har ju vart så i några år nu.

 

9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

ag tror att alla är så pass dåliga förlorare, så dom som deltar tar nog det seriöst.
Semester har dom nog råd att ta utan att hockeyorganisationen måste bjuda på resan.

Att folk inte tackar ja till deltagande är väl för att dom inte har motivationen och då är det nog lika bra att dom stannar hemma.

Naturligtvis, skulle det vara en partyresa så skulle snabbt skandalerna komma, och killarna har nog råd med party själva.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
11 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Jag tror att alla är så pass dåliga förlorare, så dom som deltar tar nog det seriöst.
Semester har dom nog råd att ta utan att hockeyorganisationen måste bjuda på resan.

Att folk inte tackar ja till deltagande är väl för att dom inte har motivationen och då är det nog lika bra att dom stannar hemma.

Men ja, OS och World Cup låg högre i kurs.
OS mest p.g.a att det går endast vart 4:e år.
World Cup var väl det egentliga VM:et

 

Mja, då tror du fel. Hänt flertal gånger där både amerikanska och canadensiska spelare krökat på det ganska bra under VM. Att många tacka nej till denna kalle anka tuneringen är ju att den inte betyder nåt för dom som tackar nej. Det är väl som att vinna Karjala cup, typ. Själv var jag en riktigt hockey-nerd då Foppa var aktiv.. kunde rabbla statistik och pängställningar +- poäng på samtliga spelare top 10 i NHLs skytteliga. Såg även Sverige .vs Finland i World cup i globen. Idag är hockeyn fruktansvärt ointressant för mig. Framför allt VM. Jag glor mycket hellre på junior vm, för där är dom bästa juniorerna med och där betyder ju ett VM guld fan så mycket mer än ett guld i senior VM. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wUThai:

Jag glor mycket hellre på junior vm, för där är dom bästa juniorerna med och där betyder ju ett VM guld fan så mycket mer än ett guld i senior VM. 

Kan jag lätt hålla med om, synd bara du missat hur standarden på senior-VM höjts de sista åren, egentligen efter att det blev klart att OS inte längre håller någon standard, och för Sveriges del sedan Mårts försvann.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

De bästa juniorerna är inte alltid med i J-VM, i det senaste mästerskapet stoppades bl a Jesper Bratt av sin NHL-klubb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kan jag lätt hålla med om, synd bara du missat hur standarden på senior-VM höjts de sista åren, egentligen efter att det blev klart att OS inte längre håller någon standard, och för Sveriges del sedan Mårts försvann.

Standarden har gått ner sig menar du. Jag menar... Sverige mot Schweiz i en hockeyfinal i vm? Visst, jag kan köpa det om inte länder som, USA, Canada, Tjeckien, Slovakien, Ryssland deltog. Att Sverige då får möta Schweiz i final bevisar ju bara hur seriöst man tar tuneringen. Hade det varit en turnering med dom bästa spelarna så hade Schweiz inte haft en jävla chans... Dom hade inte ens gått vidare till slutspel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
10 minuter sedan, skrev GreenValley:

De bästa juniorerna är inte alltid med i J-VM, i det senaste mästerskapet stoppades bl a Jesper Bratt av sin NHL-klubb.

Jo, men ingen tackar nej iaf. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Mja, då tror du fel. Hänt flertal gånger där både amerikanska och canadensiska spelare krökat på det ganska bra under VM. Att många tacka nej till denna kalle anka tuneringen är ju att den inte betyder nåt för dom som tackar nej. Det är väl som att vinna Karjala cup, typ. Själv var jag en riktigt hockey-nerd då Foppa var aktiv.. kunde rabbla statistik och pängställningar +- poäng på samtliga spelare top 10 i NHLs skytteliga. Såg även Sverige .vs Finland i World cup i globen. Idag är hockeyn fruktansvärt ointressant för mig. Framför allt VM. Jag glor mycket hellre på junior vm, för där är dom bästa juniorerna med och där betyder ju ett VM guld fan så mycket mer än ett guld i senior VM. 


Mitt hockey intresse försvann även det någon gång vid Foppas pensionering.
Ska jag vara helt ärlig så kände jag inte till många namn i denna turnering varesig i svenska eller andra lag.

Även jag följde +- statistiken från NHL tidigare, men har inte tid eller lust längre.

Ryssarna hade väl en fin spritnota detta år.

Finns det någon turnering som är värt något på landslagsnivå längre?
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Mitt hockey intresse försvann även det någon gång vid Foppas pensionering.
Ska jag vara helt ärlig så kände jag inte till många namn i denna turnering varesig i svenska eller andra lag.

Även jag följde +- statistiken från NHL tidigare, men har inte tid eller lust längre.

Ryssarna hade väl en fin spritnota detta år.

Finns det någon turnering som är värt något på landslagsnivå längre?

 

Nej, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 minuter sedan, skrev wUThai:

Jo, men ingen tackar nej iaf. 

Det kan delvis bero på tidpunkten när mästerskapen går.

I maj efter en lång säsong är det många som är slitna och behöver vila.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev GreenValley:

Det kan delvis bero på tidpunkten när mästerskapen går.

I maj efter en lång säsong är det många som är slitna och behöver vila.

 

Nej. Problemet är att alla spelare inte är tillgängliga för VM eller OS. Sen att många lag inte vill släppa sina spelare för risk för skador är ju också ett skäl. Det är väl det största problemet. Jag hade gärna sett att man blåst liv i World-Cup igen.. för det var onekligen riktigt bra hockey och underhållande.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Brukar du räkna ärtor i glasburkar?

 

Jepp, är man geni så är man 😉

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Appropå VM vem vann pingisen?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Appropå VM vem vann pingisen?

Kina slog Sverige i semifinal

Kina slog Tyskland i final

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wUThai:

Mja, då tror du fel. Hänt flertal gånger där både amerikanska och canadensiska spelare krökat på det ganska bra under VM. Att många tacka nej till denna kalle anka tuneringen är ju att den inte betyder nåt för dom som tackar nej. Det är väl som att vinna Karjala cup, typ. Själv var jag en riktigt hockey-nerd då Foppa var aktiv.. kunde rabbla statistik och pängställningar +- poäng på samtliga spelare top 10 i NHLs skytteliga. Såg även Sverige .vs Finland i World cup i globen. Idag är hockeyn fruktansvärt ointressant för mig. Framför allt VM. Jag glor mycket hellre på junior vm, för där är dom bästa juniorerna med och där betyder ju ett VM guld fan så mycket mer än ett guld i senior VM. 

Om det är ett riktigt VM då är alla länder med från hela jorden, inte bara 15 länder eller vad det nu är!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är ett riktigt VM då är alla länder med från hela jorden, inte bara 15 länder eller vad det nu är!

Nu är det thinnern som spökar igen, alls länder är med, och kan kvala via b,c osv grupper till A gruppen.

 

Eller alla med viss reservation, alla länder har inte nationell hockey organisation, tvivlar på att typ Somalia har det.

 

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

tvivlar på att typ Somalia har det

De har ju landslag i Bandy så varför inte... 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nu är det thinnern som spökar igen, alls länder är med, och kan kvala via b,c osv grupper till A gruppen.

 

Eller alla med viss reservation, alla länder har inte nationell hockey organisation, tvivlar på att typ Somalia har det.

 

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

 

 

 

Vilken grupp spelar Brasilien eller Albanien i? Mera tinner, tack!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev acarls:

De har ju landslag i Bandy så varför inte... 😊

Ja kom inte dom så sist i Vm så finns det inte?:rotfl:

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Även svenska spelare har krökat till under pågående VM!

 

VM i ishockey 1993: Peter Åslin och presschefen skickas hem

Målvaktsstjärnan Peter Åslin och Tre Kronors presschef Hasse Andersson tog sig en rejäl fylla- mitt under pågående VM-turnering. Åslin var så full att han varken kunde gå eller prata. Han fick köras i rullstol till hotellrummet klockan sju på morgonen, där landslagsläkaren snabbt konstaterade akut alkoholförgiftning.

Andersson lyckades ta sig till rummet för egen maskin. Men bara timmar senare var det dags igen. Hasse Andersson åt — eller snarare drack — frukost som innehöll mer alkohol. Först ett dygn senare var han nykter.

Både Åslin och Andersson skickades hem.

Åslin hade skadats i en match samma dag och skulle inte spela mer i VM.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev wUThai:

Hokcey-vm är en semestertripp för många länder... Canada, Ryssarna samt USA. Det sups och ingen tar det seriöst... Jo, Sverige och Finland och kanske resten av B-länderna tar det seriöst. World Cup när det begav sig och OS när dom bästa spelarna var med så var det kul och intressant. VM i Hockey idag är ungefär lika spännande som VM i nattorientering. Meningslöst mao.  

Men när det vankas Mello, då är det både seriöst  och spännande :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev M33:

Men när det vankas Mello, då är det både seriöst  och spännande :) 

Snäppet över Hockey-VM. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...