Jump to content
IGNORERAD

Dags för VM!! 🇸🇪🇸🇪🇸🇪


frason

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Och Sverige vann tack vare dig, chefs tränaren! :rotfl::rotfl:

Du borde nog skaffa bättre ventilation när du målar, thinnerångor ska man vara försiktig med :rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    21

  • stefan5300

    10

  • audirs2

    10

  • Kenneth4618

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Nu har det blivit lite snurrigt även här 😀

Det är för många WM.  Det räcker med hockey.

 

Läste igenom tråden igen och då blev den rätt komisk :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du borde nog skaffa bättre ventilation när du målar, thinnerångor ska man vara försiktig med :rotfl:

För sent, alldeles för sent käre Watson!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan så är guldet lite Finlands åxå, en kille i laget har finsk morsa! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan så är guldet lite Finlands åxå, en kille i laget har finsk morsa! :big_smile:
Naturligtvis...... :)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det blivit lite snurrigt även här [emoji3]

Det är för många WM.  Det räcker med hockey.

 

Läste igenom tråden igen och då blev den rätt komisk [emoji4]

Och inte blev det mindre snurrigt med ditt "WM"....tråden handlade ju annars om VM default_wink.png

 

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Och inte blev det mindre snurrigt med ditt "WM"....tråden handlade ju annars om VM default_wink.png

 

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

 

 

 

... eller så handlar den om Eishockey WM!

 

Fast tyskarna tappade nog intresset för någon vecka sedan!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev audirs2:

Sedan så är guldet lite Finlands åxå, en kille i laget har finsk morsa! :big_smile:

Yes och en Kusin från Island!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
18 timmar sedan, skrev Soengsang:

Håller absolut inte med ditt gnäll.

Tycker du verkligen hockeyn var bra i förlängningen, det var ju en parodi på hockey, alla på isen var ju helt slutkörda.

På något sätt måste det ju avgöras, och straffar är ju då enda alternativet, ett bra lag har tränat på det.....inte första gången ett Svenskt landslag i vilken sport det nu må vara, avgör på straffar.

 de allra

Och hur kan du tycka gökuren var värda att vinna, varfan är din patriotism?

Sverige har varit starkaste laget genom hela VM, och var fullständigt värdiga mästare! 

Gnäll och gnäll.

Tycker inte att dessa vm varje år är så intressanta då inte de allra bästa spelarna är med, hur kul vore det med vm i fotboll varje år om Premiere League höll på att spela samtidigt.

Förlängningen var det väl inget höjdare spelarna blir ju liksom trötta och straffarna var ju inte heller så bra då det var några som missade pucken i dragningen så det bästa hade varit att avgöra matchen genom att singla slant. Tror nog att att alla lag tränar på straffar och Sverige har ju även förlorat då det varit straffavgörande.

Nä straffavgörande är skittråkigt, de kan spela till de stupar.

Patriotism, vad vet du om mitt påbrå.

Jag tycker att det var mycket starkare av Schweitz att gå till final än Sverige om man kollar spelare för spelare och i vilka ligor och lag de spelar i.

Anngående mitt gnäll så är du väl rätt bra på att själv gnälla men om du nu tycker att jag gnäller så varför inte ignorera mig, du tog ju bort mig från Facebook så det kan du väl göra här också.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Gnäll och gnäll.

Tycker inte att dessa vm varje år är så intressanta då inte de allra bästa spelarna är med, hur kul vore det med vm i fotboll varje år om Premiere League höll på att spela samtidigt.

Förlängningen var det väl inget höjdare spelarna blir ju liksom trötta och straffarna var ju inte heller så bra då det var några som missade pucken i dragningen så det bästa hade varit att avgöra matchen genom att singla slant. Tror nog att att alla lag tränar på straffar och Sverige har ju även förlorat då det varit straffavgörande.

Nä straffavgörande är skittråkigt, de kan spela till de stupar.

Patriotism, vad vet du om mitt påbrå.

Jag tycker att det var mycket starkare av Schweitz att gå till final än Sverige om man kollar spelare för spelare och i vilka ligor och lag de spelar i.

Anngående mitt gnäll så är du väl rätt bra på att själv gnälla men om du nu tycker att jag gnäller så varför inte ignorera mig, du tog ju bort mig från Facebook så det kan du väl göra här också.

 


Ja lottning istället för spel låter som en bra ide så slipper man att, som nu, lägga en massa tid framför tvn samt medföljande förklaringar på MPR för alla sinnesslöa som verkar gilla detta otyg. Att de inte förstår hur fel och orättvist detta spektakel är får mig att lacka ur,sen blir man dessutom trött och hängig efter sena matcher när man inte fått sova de normala 13 timmarna utan istället tvingas ta en sträckning på eftermiddagen för att orka med allt besvärligt som drabbar en hela tiden. Man tappar ju helt fokus när man ska räkna ärtor i glasburkar t.ex.. Varför kan de inte lägga VM i Thailand istället, varför ska vi behöva drabbas av tidsskillnad, det kan väl någon annan göra tycker jag :-)

 

Gaska upp dig i obygden nu :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Tycker inte att dessa vm varje år är så intressanta då inte de allra bästa spelarna är med,

Tja, i detta VM var två av världens bästa spelare med, say no more.....

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
2 timmar sedan, skrev SatanG:


Ja lottning istället för spel låter som en bra ide så slipper man att, som nu, lägga en massa tid framför tvn samt medföljande förklaringar på MPR för alla sinnesslöa som verkar gilla detta otyg. Att de inte förstår hur fel och orättvist detta spektakel är får mig att lacka ur,sen blir man dessutom trött och hängig efter sena matcher när man inte fått sova de normala 13 timmarna utan istället tvingas ta en sträckning på eftermiddagen för att orka med allt besvärligt som drabbar en hela tiden. Man tappar ju helt fokus när man ska räkna ärtor i glasburkar t.ex.. Varför kan de inte lägga VM i Thailand istället, varför ska vi behöva drabbas av tidsskillnad, det kan väl någon annan göra tycker jag :-)

 

Gaska upp dig i obygden nu :-)

 

/ SatanG

Brukar du räkna ärtor i glasburkar?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Tja, i detta VM var två av världens bästa spelare med, say no more.....

 

Nä de spelar semifinal i Stanley Cup, Viktor Hedman i Tampa Bay som spelar alla powerplay och boxplay, han spelar nog 30 minuter per match, Nicklas Bäckström i Washington som helt styr alla powerplay, 2 passningspoäng i 3-0 matchen idag och William Karlsson i Las Vegas som haft en avgörande roll med sina 78 poäng på 82 matcher så att de är i final. Det räcker att skriva de.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

Nä de spelar semifinal i Stanley Cup, Viktor Hedman i Tampa Bay som spelar alla powerplay och boxplay, han spelar nog 30 minuter per match, Nicklas Bäckström i Washington som helt styr alla powerplay, 2 passningspoäng i 3-0 matchen idag och William Karlsson i Las Vegas som haft en avgörande roll med sina 78 poäng på 82 matcher så att de är i final. Det räcker att skriva de.

Kane o McDavid är rankade som världens bästa, nu det är fakta!.....tråkigt att inte de bästa spelarna kan göra upp i Stanley Cup......oj var hockey en lagsport?

Kul att Beckström är tillbaka...

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kane o McDavid är rankade som världens bästa, nu det är fakta!.....tråkigt att inte de bästa spelarna kan göra upp i Stanley Cup......oj var hockey en lagsport?

Kul att Beckström är tillbaka...

 

De bryr sig nog inte så mycket om ranking, det är väl resultat som räknas, tror nog att de 2 spelarna hellre vunnit Stanley Cup än att komma 3 och 4 i ett B-vm.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

De bryr sig nog inte så mycket om ranking, det är väl resultat som räknas, tror nog att de 2 spelarna hellre vunnit Stanley Cup än att komma 3 och 4 i ett B-vm.

Kan hålla med om att det ofta varit B-betonade lag i VM, men de sista åren har det fått mer status och de flesta nationer har haft bästa möjliga lag i år kryddat med 2 av världens bästa hockeyspelare.

Tycker det är kul att VM åter blivit intressant och verkligen betyder något för spelarna.

Naturligtvis är inte dessa killar nöjda med att komma 3-4:a, men det var LAG som var bättre än deras.

 

Försök att var lite positiv!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
46 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kan hålla med om att det ofta varit B-betonade lag i VM, men de sista åren har det fått mer status och de flesta nationer har haft bästa möjliga lag i år kryddat med 2 av världens bästa hockeyspelare.

Tycker det är kul att VM åter blivit intressant och verkligen betyder något för spelarna.

Naturligtvis är inte dessa killar nöjda med att komma 3-4:a, men det var LAG som var bättre än deras.

 

Försök att var lite positiv!

Jag är positiv men när Rakell tycker att landslaget är en maskin börjar jag undra om de inte fått storhetsvansinne, är de nu så jäkla bra så avgör de matcher under spelets gång och inte på några straffar som är ett lotteri.

The big red machine med Fetisov, Kasatonov, Larionov, Krutov och Makarov det var en maskin de.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Rakell tycker att landslaget är en maskin börjar jag undra om de inte fått storhetsvansinne,

Du tänker så typiskt Svenskt, passa sig för att slå sig på bröstet och tycka man är bra, är väl därför du inte gilla Zlatan också gissar jag....... allt ska vara lagom, passa sig för att sticka ut.

Men någon ska ju ge jantelagen ett ansikte också, det gör du bra :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Nä de spelar semifinal i Stanley Cup, Viktor Hedman i Tampa Bay som spelar alla powerplay och boxplay, han spelar nog 30 minuter per match, Nicklas Bäckström i Washington som helt styr alla powerplay, 2 passningspoäng i 3-0 matchen idag och William Karlsson i Las Vegas som haft en avgörande roll med sina 78 poäng på 82 matcher så att de är i final. Det räcker att skriva de.

Det är väl bevisat förr att det inte hjälper att ha de bästa spelarna om man inte har det bästa laget. 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jag är positiv men när Rakell tycker att landslaget är en maskin börjar jag undra om de inte fått storhetsvansinne, är de nu så jäkla bra så avgör de matcher under spelets gång och inte på några straffar som är ett lotteri.

The big red machine med Fetisov, Kasatonov, Larionov, Krutov och Makarov det var en maskin de.

Var det inte dom som förlorade mot ett collegelag 1980...

Ändrades av omarama

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det är väl bevisat förr att det inte hjälper att ha de bästa spelarna om man inte har det bästa laget. 

Rätt typiskt lagsporter va ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
53 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du tänker så typiskt Svenskt, passa sig för att slå sig på bröstet och tycka man är bra, är väl därför du inte gilla Zlatan också gissar jag....... allt ska vara lagom, passa sig för att sticka ut.

Men någon ska ju ge jantelagen ett ansikte också, det gör du bra :)

Jo Zlatan gillar jag när han viftar med sina långa armar😁.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
8 timmar sedan, skrev stefan5300:

Gnäll och gnäll.

Tycker inte att dessa vm varje år är så intressanta då inte de allra bästa spelarna är med, hur kul vore det med vm i fotboll varje år om Premiere League höll på att spela samtidigt.

Förlängningen var det väl inget höjdare spelarna blir ju liksom trötta och straffarna var ju inte heller så bra då det var några som missade pucken i dragningen så det bästa hade varit att avgöra matchen genom att singla slant. Tror nog att att alla lag tränar på straffar och Sverige har ju även förlorat då det varit straffavgörande.

Nä straffavgörande är skittråkigt, de kan spela till de stupar.

Patriotism, vad vet du om mitt påbrå.

Jag tycker att det var mycket starkare av Schweitz att gå till final än Sverige om man kollar spelare för spelare och i vilka ligor och lag de spelar i.

Anngående mitt gnäll så är du väl rätt bra på att själv gnälla men om du nu tycker att jag gnäller så varför inte ignorera mig, du tog ju bort mig från Facebook så det kan du väl göra här också.

 

Hokcey-vm är en semestertripp för många länder... Canada, Ryssarna samt USA. Det sups och ingen tar det seriöst... Jo, Sverige och Finland och kanske resten av B-länderna tar det seriöst. World Cup när det begav sig och OS när dom bästa spelarna var med så var det kul och intressant. VM i Hockey idag är ungefär lika spännande som VM i nattorientering. Meningslöst mao.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...