Jump to content
IGNORERAD

Är du försäkrad?


Cavemannen

Har du försäkring?  

55 röster

  1. 1. Är du försäkrad i Thailand mot olycksfall/sjukdom?

    • Ja, jag har ju hemförsäkring i Sverige i 45 dagar, stannar jag längre så blir jag oförsäkrad
      10
    • ja, jag tecknar alltid en reseförsäkring som täcker hela min restid( minus de första 45d som jag har från hemföräkringen)
      37
    • Ja jag har en Thaiförsäkring
      3
    • Nej, jag är oförsäkrad
      5


Recommended Posts

Cavemannen

Jag själv kör hemförsäkring de första 45 dagarna, sedan ERV resterande tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlänger hemförsäkringen med ca sex månader både för mig och min fru (trots att hon är thai). Absolut billigaste alternativet när.man har Länsförsäkringar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

45 dagar på kortet. Sedan kör jag utan. Pengar på kortet istället. 

 

Försäkringsbolag driver business. Så sätt undan en slant varje gång. Råkar du inte ut för något blir det slantar över till vård den dagen det behövs. 

 

Gjort så i drygt 15 år nu. Utan ett enda sjukvårdsbesök. Så jag ligger på plus 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
36 minuter sedan, skrev samet:

45 dagar på kortet. Sedan kör jag utan. Pengar på kortet istället. 

 

Försäkringsbolag driver business. Så sätt undan en slant varje gång. Råkar du inte ut för något blir det slantar över till vård den dagen det behövs. 

 

Gjort så i drygt 15 år nu. Utan ett enda sjukvårdsbesök. Så jag ligger på plus 😊

Då måste du ha en jävla buffert eftersom det är inte "Kostenlos" på sjukan

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev samet:

45 dagar på kortet. Sedan kör jag utan. Pengar på kortet istället. 

 

Försäkringsbolag driver business. Så sätt undan en slant varje gång. Råkar du inte ut för något blir det slantar över till vård den dagen det behövs. 

 

Gjort så i drygt 15 år nu. Utan ett enda sjukvårdsbesök. Så jag ligger på plus 😊

Finns väl ingen som åkt till Thailand och ligger plus.:look_down:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev gst:

Förlänger hemförsäkringen med ca sex månader både för mig och min fru (trots att hon är thai). Absolut billigaste alternativet när.man har Länsförsäkringar :)

Så har jag också gjort men tidigare inte behöver uppsöka sjukhus. Fick göra det i år och upptäckte först då att LF har 1500 SEK i självrisk/diagnos vilket inte Gouda har. Blir nog Gouda nästa gång. Prismässigt har det legat ganska lika men med skillnaden att LF inkl egendom och det går inte att välja bort.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Esspe:

Så har jag också gjort men tidigare inte behöver uppsöka sjukhus. Fick göra det i år och upptäckte först då att LF har 1500 SEK i självrisk/diagnos vilket inte Gouda har. Blir nog Gouda nästa gång. Prismässigt har det legat ganska lika men med skillnaden att LF inkl egendom och det går inte att välja bort.

1500 kan jag leva med :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har 60 dagar med min hemförsäkring (Moderna) och den dagen jag stannar längre än det blir det nog att klara sig utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Jag är glad att jag har försäkring, mitt benbrott kommer väl att sluta på ca 70-80000 kr. Sos fixar allt med hemresa och taxi i Köpenhamn till hemmet.

Om man nu skall vara utan försäkring så ladda kortet ordentligt. Har en kompis som blev inlagd med hjärtproblem det slutade med 300000 baht det blir snabbt stora summor.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev samet:

45 dagar på kortet. Sedan kör jag utan. Pengar på kortet istället. 

 

Försäkringsbolag driver business. Så sätt undan en slant varje gång. Råkar du inte ut för något blir det slantar över till vård den dagen det behövs. 

 

Gjort så i drygt 15 år nu. Utan ett enda sjukvårdsbesök. Så jag ligger på plus 😊

Kortet? Vilket kort om jag får fråga?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Jag är glad att jag har försäkring, mitt benbrott kommer väl att sluta på ca 70-80000 kr. Sos fixar allt med hemresa och taxi i Köpenhamn till hemmet.

Om man nu skall vara utan försäkring så ladda kortet ordentligt. Har en kompis som blev inlagd med hjärtproblem det slutade med 300000 baht det blir snabbt stora summor.

Så fort dom vet att du har försäkring och råkar släppa en blöt fjärt tex. så vill dom absolut ha in dig.

Slutnotan blir också betydligt högre då.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev samet:

Handelsbankens Platinum kort. 

Bra reseförsäkring på det. 

 

https://www.nordic.zurich.com/sv-se/card-insurance/handelsbanken-sverige/platinum

Ok det verkar ju vara en bra reseförsäkring. Många kort erbjuder ju annars bara komplement till hemförsäkringen som de flesta i alla fall har. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...