Jump to content
Luke the Drifter

Lucky Luke-Moppeäventyr från a till ö

Recommended Posts

rolba
13 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Medan jag var upp till baren så lämnade jag kvar alla mina prylar hos mina vänner så att de kunde hålla ett öga på dem.

Nja, visst höll de koll på mina prylar men det var någon fräck gynnare som tog sig friheten att tjuvlåna min kamera och tog några bilder.

Det här upptäckte jag inte förrän långt senare då jag laddade ner bilderna från kamerans minneskort till laptopen.

Jaja, nu när ändå bilderna ligger på laptopens hårddisk och skräpar så kan jag lika gärna bjuda på ett par av dem för den fräcka fotografen hade trots allt öga för fina motiv.

I wish they all could be California girls

california.jpg.e2fa0be5a94da16c17c97ed7ae9ede27.jpg

1458856136_DSCF9203(2).thumb.JPG.062a36c5acd0310ff4e09f75bafe8ae0.JPG

1296454983_DSCF9204(2).thumb.JPG.eab3a84f501c4e5171a7c4cba4e5e10b.JPG

// Luke the Drifter

Sådana polare ska du vara rädd om. 😎

• Ge karma 4
  • Tummen upp 1
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
måne
8 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Jag ringde bort till vår vän matz och frågade hur det hade gått. Jag hade tipsat om ett ställe som heter Best Resort i Lamai men det var ju inte så lätt att googla på best resort Koh Samui. Prova själv så får du se !

De hade i alla fall frågat sig fram och hittat Best Resort och förhandsbokat rum till oss alla. Vi träffades på en bar i Lamai och sedan tog vi oss ner till Best Resort.

Jag hade aldrig bott här tidigare men har varit här många gånger för att hälsa på kompisar som har bott här. 

Det blev rena cirkusen då vi skulle checka in. Det var en ensam stackare i receptionen som skulle sköta om precis allt och det blev lite mycket nu då vi kom ett helt gäng som skulle checka in.

Stackaren blev allt mer vimsig vartefter incheckningen pågick och det blev ju inte lättare då telefonen ringde och det var någon som ville boka rum.

Jag sa till kisen att varva ner för vi har inte bråttom. Jag går och köper mig en pilsner i affären och väntar tills du får tid med mig.

Till slut så fick jag checka in och betalade några dagar i förskott och såg nogsamt till att få kvitto av Vimseman. Ja, Vimseman var det namn han fick av oss och det kanske var lite taskigt men han var verkligen vimsig.

Jag hivade in mina prylar i min hydda och var supernöjd med läget jag fick. Utsikt från min altan

DSCF9226.thumb.JPG.fa077f7a887ac5b8c1c2ac7051c9e774.JPG

Jahapp, dags för rast och vila då ?

Aldrig ! Nu skall vi fixa hyrmoppar och bege oss ut på äventyr !

// Luke the Drifter

Där har jag huserat ett antal gånger,tanten i affären är även ägare till stället som har chanserat(stavning) åtskilligt på senare år.Men läget är perfekt.Hälsa Matz (soppköket?)och Björn (Noi bar)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
måne
2 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Jag tycker att standarden är fullt godtagbar. Men så är jag ju också van vid att bo enkelt :)

Jag var bort till Mats och tog någon öl och snackade lite med honom. En kväll var jag till Björn och tog en pilsner och spelade biljard. Sedan var jag även förbi Erik på Ciao och Toulan.

Jag knatade också förbi Eldorado många gånger men gick aldrig in där.

Jag gick också förbi gamla Backstage Rock Bar men stället är ju inte detsamma utan Tosse som kunde hålla hov då han var i högform.  :D

// Luke the Drifter

Hur är det med Patrik efter olyckan??Backstage var som bäst när Krille hade den,Nalle Peruk var ju bara tragisk.Erik är ju Djurgårdare och det säger väl allt men bra mat har han.Har de lagat poolen på Best?Hoppas de har rustat lite för det började bli lite sunkigt för 3 år sen.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
25 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Jag åkte ner till stranden och knäppte av en bild innan jag gick in på seven för att handla

DSCF9231.thumb.JPG.4fea38213ced2f64198b52f7983ca448.JPG

Där tror jag man ser en skymt av @Soengsangs gamla hus :-) 

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
52 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Där tror jag man ser en skymt av @Soengsangs gamla hus :-) 

Mmm, jag har faktiskt inte varit där på 12 år, kanske dags för ett återbesök, man blir sugen när man ser @Luke the Drifter:s bilder.

• Ge karma 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
chevrolet-48
Inlagd (ändrad)
43 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Vi körde en liten genväg genom djungeln och kom så rakt på den lilla byn med strandrestaurangerna och vi valde en utav dem helt på måfå.

Vi satte oss och blev varmt välkomnade av den trevliga personalen och gjorde våra beställningar. Jag beställde en iskall och medan jag väntade på att bli serverad så var det något som fångade mitt intresse.

Det pågick någon form av arbete nere på kajen utanför restaurangen.

Jag knatade ner till kajen för att se vad som var på gång.

What's up ?

DSCF9240.thumb.JPG.b0cc7cbf317b4277759f8c3ea2f53f38.JPG

DSCF9241.thumb.JPG.03fb2955ffe6b2283336bc45d3f46d54.JPG

Jahapp, det var visst dags för översyn utav en av aktersnurrorna. Njae, nu kanske det inte riktigt är en Archimedes aktersnurra det var tal om utan en någro grövre bössa.

En 225 hästars 3,5 liters V-6 !

Det blir nog en skaplig skjuts då man öppnar spjällen för fullt och 675 hästkrafter skjuter på jollen.

Se för f-n till att passa fingrarna när motorn släpper ! Den där rovan väger nästan 300 kilo och jag lovar att det inte inte blir grant om du får fingrarna i kläm !

DSCF9243.thumb.JPG.00cda82f1bbbc40a863b2208f950b0d5.JPG

Undrar om jag vågar stå kvar ? Händer det en olycka så är det säkert jag som får skulden !

Va ere  me ditt berömda batteri gav det upp😂

Ändrades av pontiac
  • Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy