Jump to content
temporary

Hejsan. Nyfiken på hur mycket det kan kosta att bo

Recommended Posts

Cavemannen
Precis nyss, skrev Fredman:

Antagligen årets roligaste inlägg! Var det du som myntade ”ligg still kärring, är det du eller jag som knullar”? 

HAHAHAHAHAHAAHAHA :D 

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
Inlagd (ändrad)
41 minuter sedan, skrev Fredman:

Antagligen årets roligaste inlägg! Var det du som myntade ”ligg still kärring, är det du eller jag som knullar”? 

Ormen kan nog reda ut det där 5555555

Ändrades av Soengsang
  • Ge karma 1
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
andrejsdenruskige
29 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ormen kan nog reda ut det där 5555555

Ormet o clirre är nog soulmates

• Ge karma 3
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fritz
11 timmar sedan, skrev SatanG:

Ja som sagt så kanske jag har fel men är det på bättre hotel där serviceavgiften splittas så är det nog bättre än de flesta tror. Nu jobbar ju inte de flesta under dessa omständigheter. Summan jag hörde en städerska på Sheraton i Pattaya kunde få in med splittad serviceavgift låg på 25-30k/mån för 7-8 år sedan vilket förvånade mig men som sagt andrahandsuppgifter. 

I vanliga fall så skulle jag gissa 10-15k i månaden generellt som hotelstäderska med övertid, kanske du vet mer om detta?

En vanlig maid i Bkk får man lägga minst 9-10k och då är det definitivt inga ess man får utan de som helt plötsligt bara är borta dagen efter löning eller tar sjukskrivning när det behagas och anser det normalt att spendera en stor del av dagen med facebook, genom agency bra högre än så, engelstalande minst 15k. En granne som behövde en inneboende maid/hjälp till sin mamma la 16k, ett thailändskt par, med endast thaitalande inneboende maid.

Vad jag menar är alltså att det inte alltid är så lågt som de flesta tror.

/ SatanG

Hustruns kompis jobbade som hotellstäderska på ett hotell som det finns 13 på dussinet av. När hon blev sjuk så hoppade hustrun in i stället och lönen var 300 battingar/dag. Eftersom hon bara städade i korridorerna så blev det inte mycket dricks.

Fritz..

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
SatanG
Inlagd (ändrad)
48 minuter sedan, skrev Fritz:

Hustruns kompis jobbade som hotellstäderska på ett hotell som det finns 13 på dussinet av. När hon blev sjuk så hoppade hustrun in i stället och lönen var 300 battingar/dag. Eftersom hon bara städade i korridorerna så blev det inte mycket dricks.

Fritz..

Ja hoppar man in en dag åt någon annan så blir det nog ingen delning av serviceavgifter. Det blir det nog inte heller på alla ställen men på de lite bättre hotellen skulle jag tro det generellt delas. I början på frugans karriär så var hon revisor på Belair hotel i Bkk som inte är särskilt märkvärdigt, 12 år sedan, då låg serviceavgiften på 8k/månad för varje anställd. Lönen brukar vara låg men kompenseras med % på serviceavgiften till de anställda.

Serviceavgiften på Sheraton i Pattaya låg på 20k/mån/anställd för 7-8 år sedan, enligt personalchefen. Ju bättre omsättning, desto högre serviceavgifter.Jobbar man svart på ett guesthouse eller nåt kanske man inte kan räkna med någon delning. 

Som sagt, för den som anser det intressant kan ju luska vidare.

/ SatanG 

Ändrades av SatanG
  • Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
rolba
On 2018-05-11 at 14:38, skrev broder tuk tuk:

Det jag ser på bartjejerna är ofta att dom är ganska nedgågna och lite ruffiga. Härjade är ett annat uttryck.

BTT

Jag tycker kärringarna på risfälten ser mer slitna ut.

• Ge karma 1
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
GreenValley
27 minuter sedan, skrev rolba:

Jag tycker kärringarna på risfälten ser mer slitna ut.

Det kanske är för att de jobbade på någon bar i sin ungdom? :crazy:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy