Jump to content

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Cavemannen

Frisör

Hur mycket kostar er klippning i Thailand?  

40 röster

1. 1. Hur mycket kostar er klippning i Thailand?

• Max 50-60B, skulle aldrig betala mer
      9
    • 100-200B hos en bra frisör
      20
    • +200B
      3
    • inget, frugan klipper mig
      6
    • Har inget hår............
      2

Recommended Posts

Mr  atm
5 timmar sedan, skrev Bananen:

Alternativt var inte med, men 60-80 bath i Pattaya brukar jag ge, ser ingen anledning till att betala mer..

Var betalar du 60 baht i Pattis. Jag dammar på med 100 baht. Drabbar ingen fattig :snooty:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
lasseiudon

Jag har en egen trimmer och sköter allt själv, gratis med andra ord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Frugan har klippt mig de senaste 10 åren :thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Bananen
4 timmar sedan, skrev Mr atm:

Var betalar du 60 baht i Pattis. Jag dammar på med 100 baht. Drabbar ingen fattig :snooty:

För några år sen klippte jag mig på ett enkelt men bra ställe på soi buakhao ett antal gånger, dom tog då 60 bath.

Det är inga problem att hitta bra ställen för 60-100 bath lite utanför dom värsta turiststråken, men visst småpengar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wangthong

60 baht med rakning. Antar att det innebär 40 B klippning och 20 B rakning. Trogen gäst sedan mitten av 90-talet. Han har höjt priset en gång under den tiden. Kostade 40B när jag började gå till honom. Alltid kö, men det är roligt att sitta och snacka med gubbarna medans man väntar. Helt annorlunda mot att sitta och vänta i Sverige. 

Frisören jag hade innan denna var billigare. Han hade en salong med bara en vägg. Tak uppfäst mot grannhuset sedan två stolpar i de andra ändarna på taket. En riktigt fin barberarstol huserade under taket. Av någon anledning hade jag alltid med mig en benn Mekong som vi delade under klippningen. Har för mig att det började med att jag varit och köpt en benn och sedan kom på att jag behövde klippning. Svågern gick alltid och klippte sig hos den här killen och tyckte att han klippte bra. Så jag tänkte va fn när jag gick förbi, och gick in och började prata med frisören. En riktigt kul typ. En stund in på klippningen blev jag sugen på en hut så jag frågade om han ville ha. Så var den traditionen född. Undra om han inte blev stadigare på handen inför rakningen.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
rolba

Klippning 80

Rakning 80

Klippning och rakning 120.

Var 100 förr men turisterna lämnade för mycket driks.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Galten

Det skiljer mycket så jag kan inte kryssa i ett alternativ. 

Spannet är nog mellan 50-200bath eller mer.

klipper gärna billigt men jagar inte det utan tar det som finns till hands när jag känner för det.

Inte ovanligt att jag klipper mig 2 gånger på en semester🙄

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Broskan

Den här killen i Surallah Södra Cotabato i Mindanao var prisvärd.

25peso samma pris som för en SanMigLight.

IMG_0385.jpg.e4b228822588f62892e60e63e3a3f4d7.jpg

IMG_0398.jpg.bd7ce7ba34eb8c0d741c72879606b642.jpg

//Broskan

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

• Liknande innehåll

• Cavemannen
      Av Cavemannen
      Jag ser det jag vill se  
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Har man fått smak på Thailand så är det många som tappar intresset för västerländska tjejer,så när hade ni sex senast med en vit?
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Hur stort genomslag har feministerna fått på MPR 2018.
      För några år sedan bestod ju nästan hälften av mpr´s medlemmar av sittkissare  
      Själv väljer jag att stå upp, jag har ju en snabel jag kan rikta mot toastolen.
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Enligt thaivisa så visar undersökningar att 50% av alla faranger som besöker Thailand har haft eller skulle kunna tänka sig att ha sex med en ladyboy.
      https://www.thaivisa.com/forum/topic/1038825-poll-half-of-all-foreigners-are-contemplating-or-have-had-a-sexual-experience-with-a-lady-boy/

• Cavemannen
      Av Cavemannen
      Vad är minimum i månadsinkomst för att ni skulle kunna tänka er flytta till Thailand?
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy