Jump to content
IGNORERAD

Frisör


Cavemannen

Hur mycket kostar er klippning i Thailand?  

41 röster

  1. 1. Hur mycket kostar er klippning i Thailand?

    • Max 50-60B, skulle aldrig betala mer
      10
    • 100-200B hos en bra frisör
      20
    • +200B
      3
    • inget, frugan klipper mig
      6
    • Har inget hår............
      2


Recommended Posts

Jag har en frisör bakom Tuk-Com jag brukar gå till när jag är i Pattaya, hen klipper bra och det kostar 150B

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Sist jag skulle klippa mig i Thailand var på Soi 4 i Bkk. Det råkade bli en massage i stället;) Efter en timme kom jag ut lika ovårdad som innan.

 

Kostnad 1,000 bath

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en på soi tre i jomtien, hon klipper också bra kostar 150 baht.

 

Hon letar ny man också för övrigt.

 

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag klipper mig i Trakan kostar det 50 baht, så jag valde det alternativet. När jag klippt mig i Pattaya eller Patong har det kostat 100 baht.

 

För det mesta är det dock min fru som klipper mig numera :)

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

40 baht hos frisörn i byn :wow:

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev whocares:

40 baht hos frisörn i byn :wow:

Samma här, 40 baht. Sung noen, Nakhonratchasima

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativt var inte med, men 60-80 bath i Pattaya brukar jag ge, ser ingen anledning till att betala mer..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Minns att jag betalade 60 baht en gång för klippning och färgning vilket ledde till att jag fick en måne högst upp på hjässan och tvingades betala ytterligare 60 baht för att klippa boty resten.

 

Jag hade just då en dejt med en av Pattayas rikaste tjejer så månen på hjässan var ju inte direkt välkommen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Minns att jag betalade 60 baht en gång för klippning och färgning vilket ledde till att jag fick en måne högst upp på hjässan och tvingades betala ytterligare 60 baht för att klippa boty resten.

 

Jag hade just då en dejt med en av Pattayas rikaste tjejer så månen på hjässan var ju inte direkt välkommen.

 

BTT

Hur vet du det?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev Bananen:

Hur vet du det?

 

Hon var gift med son sonen till ägaren av Pattaya crocodile farm.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Hon var gift med son sonen till ägaren av Pattaya crocodile farm.

 

BTT

Ok, och hon vänsterprasslade alltså med dig :big_smile:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 minuter sedan, skrev Bananen:

Ok, och hon vänsterprasslade alltså med dig :big_smile:

 

Japp jag hade henne som elev på BEC school och vi hade en del trevliga short timare på ett hotel i south Pattaya som hon betalade. Tyvärr tog det slut när maken svarade i telefonen en kväll när jag ringde hem till henne.

 

Minns att hon sa att det var ren otur att han tog luren.

 

Men jag gillade TIK hon var en jäkligt snäll och intelligent tjej dessutom ärlig vilket jag inte var van vid att tjejerna var i Pattaya.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Japp jag hade henne som elev på BEC school och vi hade en del trevliga short timare på ett hotel i south Pattaya som hon betalade. Tyvärr tog det slut när maken svarade i telefonen en kväll när jag ringde hem till henne.

 

Minns att hon sa att det var ren otur att han tog luren.

 

Men jag gillade TIK hon var en jäkligt snäll och intelligent tjej dessutom ärlig vilket jag inte var van vid att tjejerna var i Pattaya.

 

BTT

:rotfl:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

80 B  inkl lite nack massage :Yes:

IMG_20180406_171207.jpg.e69fdbbd9488cf92181e819e8acde962-1.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
5 timmar sedan, skrev Bananen:

Alternativt var inte med, men 60-80 bath i Pattaya brukar jag ge, ser ingen anledning till att betala mer..

Var betalar du 60 baht i Pattis. Jag dammar på med 100 baht. Drabbar ingen fattig :snooty:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Frugan har klippt mig de senaste 10 åren :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mr atm:

Var betalar du 60 baht i Pattis. Jag dammar på med 100 baht. Drabbar ingen fattig :snooty:

För några år sen klippte jag mig på ett enkelt men bra ställe på soi buakhao ett antal gånger, dom tog då 60 bath.

 

Det är inga problem att hitta bra ställen för 60-100 bath lite utanför dom värsta turiststråken, men visst småpengar..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

60 baht med rakning. Antar att det innebär 40 B klippning och 20 B rakning. Trogen gäst sedan mitten av 90-talet. Han har höjt priset en gång under den tiden. Kostade 40B när jag började gå till honom. Alltid kö, men det är roligt att sitta och snacka med gubbarna medans man väntar. Helt annorlunda mot att sitta och vänta i Sverige. 

 

Frisören jag hade innan denna var billigare. Han hade en salong med bara en vägg. Tak uppfäst mot grannhuset sedan två stolpar i de andra ändarna på taket. En riktigt fin barberarstol huserade under taket. Av någon anledning hade jag alltid med mig en benn Mekong som vi delade under klippningen. Har för mig att det började med att jag varit och köpt en benn och sedan kom på att jag behövde klippning. Svågern gick alltid och klippte sig hos den här killen och tyckte att han klippte bra. Så jag tänkte va fn när jag gick förbi, och gick in och började prata med frisören. En riktigt kul typ. En stund in på klippningen blev jag sugen på en hut så jag frågade om han ville ha. Så var den traditionen född. Undra om han inte blev stadigare på handen inför rakningen.....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Klippning 80

Rakning 80

Klippning och rakning 120.

Var 100 förr men turisterna lämnade för mycket driks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skiljer mycket så jag kan inte kryssa i ett alternativ. 

Spannet är nog mellan 50-200bath eller mer.

klipper gärna billigt men jagar inte det utan tar det som finns till hands när jag känner för det.

Inte ovanligt att jag klipper mig 2 gånger på en semester🙄

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här killen i Surallah Södra Cotabato i Mindanao var prisvärd.

25peso samma pris som för en SanMigLight.

 

IMG_0385.jpg.e4b228822588f62892e60e63e3a3f4d7.jpg

 

IMG_0398.jpg.bd7ce7ba34eb8c0d741c72879606b642.jpg

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...