Jump to content
IGNORERAD

visum för flickvän till Sverige


halgun

Recommended Posts

Haj!

 

Sitter och funderar som så många har gjort över detta och tänkte om ni vill hjälpa till

 

Det jag framför allt undrar är hur länga man "måste" har känt varandra innan det går att söka ett turist visum för flickvän

 

All annan respons mottages tacksamt

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inga måsten kring det. Men ni måste kunna bevisa att ni känner och har träffat varann, foton, flygbiljetter, passtämplar t.ex.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man "bör" ha känt varandra så pass länge att migrationsverket anser att det är ett seriöst förhållande. Har ni nyss träffats irl, så bifoga gärna bevis på att ni pratat mycket vi tex Skype.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev gst:

Man "bör" ha känt varandra så pass länge att migrationsverket anser att det är ett seriöst förhållande. Har ni nyss träffats irl, så bifoga gärna bevis på att ni pratat mycket vi tex Skype.

Migrationsverket har väl inget med turistvisum att göra? 

Trodde att det var ambassadens uppgift

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Migrationsverket har väl inget med turistvisum att göra? 

Trodde att det var ambassadens uppgift

Gst blandar ihop uppehållstillstånd och visum, det är inte första gången :D

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Migrationsverket har väl inget med turistvisum att göra? 

Trodde att det var ambassadens uppgift

Fel av mig, naturligtvis inte migrationsverket. Är ju heller inte turistvisum det gäller om vi ska.märka ord, utan visum för att besöka släkt och vänner :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Fel av mig, naturligtvis inte migrationsverket. Är ju heller inte turistvisum det gäller om vi ska.märka ord, utan visum för att besöka släkt och vänner [emoji4]


Det har du rätt i. Turistvisum är inte samma som ”släkt och vän”
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev frogfish:

Turistvisum kan hon fixa själv. Bara hon har stålar och försäkring.

Nja, hon måste nog i så fall visa att hon har bokat och "betalt" hotellrum för vistelsen i så fall om jag fattat det rätt.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fritz:

Nja, hon måste nog i så fall visa att hon har bokat och "betalt" hotellrum för vistelsen i så fall om jag fattat det rätt.

 

Fritz..

Finns inget som hindrar henne som turist att visa upp sin resplan med eventuella hotellbokningar eller hur hon tänkt sig bo. Låter inte som att det är som turist dock så den visumvarianten är nog inte aktuell utav den lilla information TS gett.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Fritz:

Nja, hon måste nog i så fall visa att hon har bokat och "betalt" hotellrum för vistelsen i så fall om jag fattat det rätt.

 

Fritz..

Nä, det räcker med en resplan.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev frogfish:

Nä, det räcker med en resplan.

Å tusan, men hur mycket pengar måste hon visa upp att hon har per dygn om hon åker på eget bevåg? Jag blir alldeles snurrig av all ny information som jag inte hade en aning om.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Å tusan, men hur mycket pengar måste hon visa upp att hon har per dygn om hon åker på eget bevåg? Jag blir alldeles snurrig av all ny information som jag inte hade en aning om.
 
Fritz..


Är det inte 450:- per dag eller något sådant?
Fast det måste ju vara beroende på om man bor gratis eller på hotell. Annars lär man ju gå back som satan
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fritz:

Å tusan, men hur mycket pengar måste hon visa upp att hon har om hon åker på eget bevåg? Jag blir alldeles snurrig av all ny information som jag inte hade en aning om.

 

Fritz..

Tillräckligt. 450kr/dag.

 

pengar för uppehället och för hemresan. Sverige kräver att du har 450 kronor för varje dag som besöket i Sverige varar. Beloppet kan i vissa fall bli lägre, till exempel för mindre barn, om du betalar kostnaden för kost och logi i förväg eller om du ska bo hos släkt eller vänner. Du ska visa att du har tillräckligt med pengar för uppehället med hjälp av exempelvis kontoutdrag från din bank eller dokument där inbjudaren i Sverige lovar att stå för alla kostnader under besöket

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Är det inte 450:- per dag eller något sådant?
Fast det måste ju vara beroende på om man bor gratis eller på hotell. Annars lär man ju gå back som satan

 

Äsch, den summan är väl den ekonomiska täckning som den som bjuder in en flamma från Thailand ska ha. Mitt inlägg handlade ju om vilka ekonomiska resurser som krävs av en flamma som söker visum på egen hand, alltså utan sponsor. Back går man hur som helst.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Äsch, den summan är väl den ekonomiska täckning som den som bjuder in en flamma från Thailand ska ha. Mitt inlägg handlade ju om vilka ekonomiska resurser som krävs av en flamma som söker visum på egen hand, alltså utan sponsor. Back går man hur som helst.
 
Fritz..


Jag tänkte att thailändaren går back om man reser till Sverige och ska bo på hotell och samtidigt bara har en budget på 450kr per dag.
Fast snart kan dom trösta sig med att det är lika mycket som 450thb/ dag.
Lär vi få massturism från Thailand månne?
Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev frogfish:

Turistvisum kan hon fixa själv. Bara hon har stålar och försäkring.

Bara "stålar" räcker inte utan hon måste visa att dom kommer ifrån ett stadigvarande arbete. Ett anställningsintyg ifrån en större och välkänd arbetsgivare krävs med andra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev lasseiudon:

Bara "stålar" räcker inte utan hon måste visa att dom kommer ifrån ett stadigvarande arbete. Ett anställningsintyg ifrån en större och välkänd arbetsgivare krävs med andra ord.

Nä. Det räcker med försäkring, bevis på att hon har pengar och en resplan. Jag har hjälpt flera thaiare med detta, och det har funkat utmärkt. Ingen har frågat var pengarna på kontot kommer från.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bara "stålar" räcker inte utan hon måste visa att dom kommer ifrån ett stadigvarande arbete. Ett anställningsintyg ifrån en större och välkänd arbetsgivare krävs med andra ord.


Så Thaksin skulle alltså inte kunna resa till Sverige på ett turistvisum (om han bodde i Thailand)
Det är nog en sanning med modifikation som du kommer med.
Blir man miljardär och lägger ner arbetet, så kan man inte få sig en semester i Sverige?
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Så Thaksin skulle alltså inte kunna resa till Sverige på ett turistvisum (om han bodde i Thailand)
Det är nog en sanning med modifikation som du kommer med.
Blir man miljardär och lägger ner arbetet, så kan man inte få sig en semester i Sverige?

 

Han har diplomatpass och kan därmed resa in fritt i Schengen :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Han har diplomatpass och kan därmed resa in fritt i Schengen :-) 


Han hade nog diplomatpass, idag är det nog tveksamt om han har det.
Oavsett vilket så håller det nog med pengar på kontot.
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Han hade nog diplomatpass, idag är det nog tveksamt om han har det.
Oavsett vilket så håller det nog med pengar på kontot.

 

Vart tyst om Taxen sedan Isan lover slutade!:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Så Thaksin skulle alltså inte kunna resa till Sverige på ett turistvisum (om han bodde i Thailand)
Det är nog en sanning med modifikation som du kommer med.
Blir man miljardär och lägger ner arbetet, så kan man inte få sig en semester i Sverige?

 

Om Thaksin bodde i Thailand så kunde han troligen inte resa någonstans alls, sannolikt skulle han då bo i ett fängelse.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...