Jump to content
IGNORERAD

Försäkring till Motorcykel i Sverige


Peolito

Recommended Posts

Någon som känner till ett försäkringsbolag som försäkrar motorcyklar modell dyrare i detta fall en dukati som kostar nästan 300.000 bagare. Trygg-Hansa gjorde tummen ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pröva med Hells Angels försäkrings AB!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pröva med Hells Angels försäkrings AB!

För dyr


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla bilsportförsäkring

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur kan en MC värderas till 300K.

En motor och en ram + 2 hjul.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur kan en MC värderas till 300K.
En motor och en ram + 2 hjul.

Den kostar nästan 300 lök


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Då borde man inte ens tänka på att köpa den.

Låt något dumhuvud ta den smällen.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎04‎-‎26 at 12:25, skrev Peolito:

Någon som känner till ett försäkringsbolag som försäkrar motorcyklar modell dyrare i detta fall en dukati som kostar nästan 300.000 bagare. Trygg-Hansa gjorde tummen ner.

Aldrig hört talas om en "Dukati" vem bygger dem?

Säkert väldigt exklusivt!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_2324.JPG

En polare som köpt den. Kommer på måndag. Han gillar snabba grejer. Har flugit jas. Har sagt kör försiktigt iaf.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tommy:

Aldrig hört talas om en "Dukati" vem bygger dem?

Säkert väldigt exklusivt!

 

MVH

Ducati är ett klassiskt italienskt märke. Som numera har tillverkning i Thailand.

Precis som många andra, bl.a. Triumph, BMW och Harley-Davidson.

 

mvh

biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bolagen neka?

Ja det är klart alla moment över trafikförsäkring kanske o denna vill man väl ha helförsäkrad.

Lycka till i jakten!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-26 at 12:25, skrev Peolito:

Någon som känner till ett försäkringsbolag som försäkrar motorcyklar modell dyrare i detta fall en dukati som kostar nästan 300.000 bagare. Trygg-Hansa gjorde tummen ner.

Varför nekade dem, var det stöldförsäkringsbiten?

Man brukar vara tvungen att uppge sin förvaringsplats, anses den som säker enl försäkringsbolagets föreskrifter så förstår jag inte att de nekade, jag menar är ju inga problem att försäkra bil för 300k.

Jag har haft Trygg-Hansa rätt länge tidigare, och fick då beskriva min förvaringsplats för MC.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför nekade dem, var det stöldförsäkringsbiten?
Man brukar vara tvungen att uppge sin förvaringsplats, anses den som säker enl försäkringsbolagets föreskrifter så förstår jag inte att de nekade, jag menar är ju inga problem att försäkra bil för 300k.
Jag har haft Trygg-Hansa rätt länge tidigare, och fick då beskriva min förvaringsplats för MC.

Ja det är stöldförsäkringsbiten som är problem. Polarn ska ta det mer på måndag när han hämtar ut hojen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför nekade dem, var det stöldförsäkringsbiten?
Man brukar vara tvungen att uppge sin förvaringsplats, anses den som säker enl försäkringsbolagets föreskrifter så förstår jag inte att de nekade, jag menar är ju inga problem att försäkra bil för 300k.
Jag har haft Trygg-Hansa rätt länge tidigare, och fick då beskriva min förvaringsplats för MC.

Ja det är stöldförsäkringsbiten som är problem. Polarn ska ta det mer på måndag när han hämtar ut hojen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför nekade dem, var det stöldförsäkringsbiten?
Man brukar vara tvungen att uppge sin förvaringsplats, anses den som säker enl försäkringsbolagets föreskrifter så förstår jag inte att de nekade, jag menar är ju inga problem att försäkra bil för 300k.
Jag har haft Trygg-Hansa rätt länge tidigare, och fick då beskriva min förvaringsplats för MC.


Ja det är stöldförsäkringsbiten som är problem. Polarn ska ta det mer på måndag när han hämtar ut hojen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför nekade dem, var det stöldförsäkringsbiten? Man brukar vara tvungen att uppge sin förvaringsplats, anses den som säker enl försäkringsbolagets föreskrifter så förstår jag inte att de nekade, jag menar är ju inga problem att försäkra bil för 300k.

Jag har haft Trygg-Hansa rätt länge tidigare, och fick då beskriva min förvaringsplats för MC.

 

Ja det är stöldförsäkringsbiten som spökar.

TH sade att de inte stöldförsäkrar supersporthojar. Polarn ska dubbelkolla.

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
18 timmar sedan, skrev scorpio63:

Men hur kan en MC värderas till 300K.

En motor och en ram + 2 hjul.

En Honda Goldwing går loss på ca 300000:- och en Boss det dubbla 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter


Han har kollat båda njet på första och på nästa var ett förslag 1.000.000 per år hehe.
Polarn får kolla med andra som har liknande hojar eller dyrare. Finns ju grupper för det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Svedea kan kanske vara något, om inte billigast så garanterat näst intill.

Dom sa nej


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Svedea kan kanske vara något, om inte billigast så garanterat näst intill.

Dom sa nej


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...