Jump to content
IGNORERAD

Hur fördriver man tiden i Bangkok?


Kim

Recommended Posts

jazz/bluesbarer = Brown sugar, Saxophone, sheraton hotels jazz e nice, Oriental oxå. Sen nya Niu på Silom ska testas inom kort

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    4

  • dtbkk

    4

  • Kim

    3

  • gone2paradise

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

jazz/bluesbarer = Brown sugar, Saxophone, sheraton hotels jazz e nice, Oriental oxå. Sen nya Niu på Silom ska testas inom kort

Är det brown sugar som ligger på soi sarasin? Har för mig att det låg en jazzbar där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Stämmer bra det att Brown Suger ligger på Sarasin

Tyvärr har Tokyo Joe,s gått i grav

En bra Gigkalender för Bangkok

http://www.bangkokgi...m/gigstoday.php

Tack för det. Men roligast är nog att läsa personliga rekommendationer. Vilket är ditt favvopläjs för bra musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

kim, man kan ragga brudar överallt i Thailand, men tycker bangkoktjejerna är snyggare. sen tycker jag att nattlivet är mer varierat med större utbud. jazzbarer, stiliga barer, flashiga internationella discon, röjiga 24 timmarsbarer, etc

men jag gillar nattlivet på andra orter också.

Ja om inte annat så är ju dom snygga brudarna och nöjesställena fler. Frågan är väl om man ändå hinner med fler eller snyggare än på någon mindre ort. Men visst, Bangkoks enorma nöjesutbud hittar man inte någon annanstans i landet och det är ju en stor fördel om man nu prioriterar detta.

Finns det några nackdelar med Bangkok som bosättningsort då?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Prioterar inte festade och ragga brudar som superviktigt, men det är ju naturligt att flirta, ragga och så vidare. MEn jag hänger aldrig i de sunkiga beerbar, gogo-områden och liknande. Sen finns det ju en del frilansare på vanliga klubbar också så klart. Men utbudet runt omkring med bra bio, restauranger, gym och mycket annat gör Bangkok det enda riktiga alternativet för mig när jag lägger in arbetsbiten. Finns inget alternativ i så fall.

Dåligt med Bangkok. Ja, det finns ju en del så klart. MEn jag försöker se det positivt och göra det bästa med tiden under dagar och kvällar. Fredagstrafiken är ju till exempel riktigt jobbig i vissa delar av stan mellan lunch och niotiden på kvällen. Då är det bara undvika taxi om det är möjligt. Sen är ju en del av charmen med Bangkok blandningen av det sunkiga, sega och sen det flashiga moderna. Utan det hade det ju inte varit Bangkok tycker jag. MEn mycket av det sega, dåliga går att undvika så man kan ha det rätt bra tycker jag. 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...