Jump to content
IGNORERAD

Svenskställe som inte många känner till!


Sevenoriginal

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev Enis:

Det var dem jag också tänkte på.

Men enligt Apkungen så kan de absolut inte ha etablerat sig i Huay Yang för han har inte hört talas om dem :-)

Här en länk du kan läsa http://thaiboende.se/about us.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    10

  • Sevenoriginal

    7

  • apknug

    7

  • SWED THAI

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Det var dem jag också tänkte på.

Men enligt Apkungen så kan de absolut inte ha etablerat sig i Huay Yang för han har inte hört talas om dem :-)

Här en länk du kan läsa http://thaiboende.se/about us.html

Verkar ju vara samma firma som var med i UG. Har ju ett nytt område som heter Sabai Dee i Huay Yang.

I Pattaya finns ju 2 områden som heter Sabai Village 1 och 2.

Verkar som om problemen som var i programmet är lösta nu.

Tvisten husägarna hade med mäklaren var väl uppe i Tingsrätten i Nyköping.

 

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

Öh de där thailandfastigheter finns ju inte ens så hur tusan skulle kunna ha upptäckt Huay Yai? Nä det var nog Vasco dagama eller Bruce Pitt som upptäckte det. Eller Kjelle Bergqvist med hjälp av Janne Josefsson......

Mmm de där thailandfastigheter kommer man svagt ihåg. Om de var de som var med på UG så hoppas jag det har löst sig till det bästa för dem som "köpte" av dem... Att de försvunnit från radarn är ju rätt rimligt. Fast det har ju många andra också, vem minns inte Glen Asias storsatsning nere utanför Rayong, brukar köra förbi på bågen o kolla på spökstaden......

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar trevligt.

Men varför vill man åka 1000 mil från Sverige för att träffa svenskar, äta svensk mat osv..? Aldrig förstått grejen, men kan ha missat något uppenbart. :)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frason:

Verkar trevligt.

Men varför vill man åka 1000 mil från Sverige för att träffa svenskar, äta svensk mat osv..? Aldrig förstått grejen, men kan ha missat något uppenbart. :)

Klimatet kanske har en avgörande fakror  pluss att semester och inte jobba gör att människor blir på gott gumör.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kenneth073:

Klimatet kanske har en avgörande fakror  pluss att semester och inte jobba gör att människor blir på gott gumör.

Möjligt att klimatet är den enda avgörande fakrorn. Vad annars kan skilja.. Gumöret möjligen. :D

Vore intressant att veta av folk bosatta i dessa områden. Kanske klimatet är det enda som är viktigt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ,ja händer ofta att datorn ändrar vad man skriver ,brukar nästan alltid kolla innan jag trycker på publicera.

Ok jag är nog en som gör det ,tycker svenskar är trevliga ,svensk husmanskost är jäkligt god och att prisnivån är behaglig ,att få ta del av det i ett varmt klimat utan att tänka på jobbet o morgondagen under flera veckor eller tom månader är ju livskvalitet tycker iaf jag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 2-3mån på plats så kommer suget efter svenskmat lika säkert som amen i kyrkan.

Detta märker ju 2-4v turisterna aldrig av då de åker hem innan suget kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var en sväng dit sent i höstas och var inte imponerad. Nu var vädret inget vidare när vi var där men Mumsa var lite nergånget. Ägs tydligen av en norrman och en svensk men ingen var på plats och underhållet var inte tip top. Man kan väl säga att dom som gjort hemsidan fick till det iaf http://mumsa.se/ Finns säkert bättre ställe at bo på och thailands bästa stränder är nog en liten överdrift. Men som sagt, det kanske inte var riktigt rätt tid att åka dit.

 

Att bo i en by full av svenskar är inte heller något som lockar mig, lite för mycket charter över det. Svensk mat, javisst gärna - nån gång ibland men restauranger med svenska menyer är inte min tekopp.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hepp!

Jag, frugan och mina söner var där för ca 10 år sedan. Vi lånade ett hus tillhörande en vän till mig, hon ansåg sig vara något av en Thailandsexpert då hon hade hus där och varit där typ 10 gånger, att hon sedan bara sett Huai Yang och motorvägen från flygplatsen var ovidkommande.

Stället var väl helt ok, inhägnat med vakter och Svenska grillpartyn, i byn klarade sig man bra med enbart det svenska språket, det fanns till och med en Claes Olsson butik, ok, den var nog startad med glimten i ögat.

Vi kände oss mer vilsna där än hemma i Sverige, en medelålders Svensk man med två långhåriga hårdrockare till söner samt en Thailändsk fru, vi passade liksom inte in där! Jag har aldrig känt mig så ovälkommen som där, 

Vi hade planerat att stanna där i två veckor, det finns en hel del att upptäcka i närområdet, men vi orkade bara med 4 dagar!

Visst, det kan passa många att bo där, eller i San Agustin på Grand Canaria, men för våran del går det bort, fet bort!

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Efter 2-3mån på plats så kommer suget efter svenskmat lika säkert som amen i kyrkan.

Detta märker ju 2-4v turisterna aldrig av då de åker hem innan suget kommer.

 

Absolut korrekt.

 

Minns att mitt sug var särskilt inriktat på ostfrallor.

 

Jag åkte som en liten råtta så fort jag hade fått lön till Tops supermarket och inhandlade nybakta frallor och Goudaost.

 

Även om osten kostade 250 baht kilot var det värt varenda öre.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-27 at 20:32, skrev conservator:

Hbg:are tar inte tåget de turar fortfarande och är bittra för att bron hamnade i Malmö :-)

Nu är jag visserligen inte Hbg:are längre då vi flyttat ud po lanned, men vi tar visst tåget men bara på den danska sidan, sedan så får jag nog säja som så, behåll bron så vi får fortsätta att tura😋😋🥂🥂

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har varit där 2 ggr och hälsat på vänner. Jättefina stränder men annars inget att ha. Husägarna är väldigt självupptagna och vill inte umgås med dom som hyr.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎04‎-‎29 at 20:05, skrev Cavemannen:

Efter 2-3mån på plats så kommer suget efter svenskmat lika säkert som amen i kyrkan.

Detta märker ju 2-4v turisterna aldrig av då de åker hem innan suget kommer.

Sant!

 

Är sugen på Kåldolmar, inte Dafgårds eller Findus skräpet, har aldrig ätit riktigt goda kåldolmar någon annanstans än hemma...

Har inte receptet själv, och är för lat, men saknar morsans Kåldolmar...

Får nog ta och åka till Finland, där min kusin Helena lagar riktigt underbar husmanskost!

 

Fast jag lagar en grym Kålpudding! Ett gott alternativ för oss lite lätt lata!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 timmar sedan, skrev thaiola:

skall rullas mot ett innanlar 😍

Beror ju på vilkens innanlår. Är Tommys stor jag att jag avstår 😁

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...