Jump to content
IGNORERAD

Svenskställe som inte många känner till!


Sevenoriginal

Recommended Posts

conservator
5 minuter sedan, skrev wUThai:

Kommer bli en tur till köpendamnark framöver. Var redo! :)

Alltid :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    10

  • Sevenoriginal

    7

  • apknug

    7

  • SWED THAI

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

54 minuter sedan, skrev wUThai:

Kommer bli en tur till köpendamnark framöver. Var redo! :)

Glöm inte snuset på perrongen tuffing ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
26 minuter sedan, skrev M33:

Glöm inte snuset på perrongen tuffing ;)

Äsch! Det är bara en dagstripp! Dom har John Silver utan filter där! Värre hade det varit för lillpitten alias Cancerman, utan två dosor snus och ett par paket John Silver utan filter på en dag så hade han gått under! :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-26 at 06:29, skrev Sevenoriginal:

Det är som sagt 12 mil söder om Hua Hin där Thailand är som smalast! 

 

Här en link: Google Maps 

 

 

Inte för att jag vill bråka men detta var vad jag tänkte på när jag läste inlägget.p8310018.thumb.jpg.8a0258b5d0e98b3e2a90224a48c5ec05.jpg

 

The Narrowest Part of Thailand is located at KM82 of Highway 3 (Trat-Hat Lek) in Ban Khot Sai, Khlong Yai district of Trat. It is only 450m wide.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Inte för att jag vill bråka men detta var vad jag tänkte på när jag läste inlägget.p8310018.thumb.jpg.8a0258b5d0e98b3e2a90224a48c5ec05.jpg

 

The Narrowest Part of Thailand is located at KM82 of Highway 3 (Trat-Hat Lek) in Ban Khot Sai, Khlong Yai district of Trat. It is only 450m wide.

Hej.

 

Kenneth Falk har jobbat för olika firmor som sålt hus i området söder om Hua Hin. Tror att Treenland har byggt hus i området.

Kenneth och hans fru började sälja hus som dom själva byggde i Bangsapan som ligger ytterligare 50-60 km söder ut.

Han sa till mig att det bor inte många faranger där. Men att det dröjer inte länge innan folk hittar dit också.

Kenneth var försäljningschef på fd. Sjödalshus i Tyskland innan han drog till Thailand.

Kenneth dog för 15 månader sedan, annars hade han kunnat lägga in bilder här. (Tror att han var aktiv på MPR förut innan hans plötsliga bortgång)

 

Mvh. SWED THAI

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Hej.

 

Kenneth Falk har jobbat för olika firmor som sålt hus i området söder om Hua Hin. Tror att Treenland har byggt hus i området.

Kenneth och hans fru började sälja hus som dom själva byggde i Bangsapan som ligger ytterligare 50-60 km söder ut.

Han sa till mig att det bor inte många faranger där. Men att det dröjer inte länge innan folk hittar dit också.

Kenneth var försäljningschef på fd. Sjödalshus i Tyskland innan han drog till Thailand.

Kenneth dog för 15 månader sedan, annars hade han kunnat lägga in bilder här. (Tror att han var aktiv på MPR förut innan hans plötsliga bortgång)

 

Mvh. SWED THAI

 

Det finns en medlem här på MPR som byggt många av husen i Huay Yang, vi får väl se om han presenterar sig.

Här en artikel från 2005 om honom http://www.gp.se/livsstil/bostad/Thailand-största-problemet-är-att-hitta-mark-att-bygga-på-1.1232096

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-26 at 07:19, skrev Sevenoriginal:

Det är nog det företaget som heter ThailandBo idag.  www.thailandbo.se

 

/7 

Nej! det är ej samma

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Nej! det är ej samma

 

18 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Nej! det är ej samma

Kan de vara detta? banchangproperty.se

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SWED THAI:

 

Kan de vara detta? banchangproperty.se

??? förstår ingenting?

Jag svarade Seven att Thailandsfastigheter och Thailandsbo ej är samma företag eller samma personer bakom.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

??? förstår ingenting?

Jag svarade Seven att Thailandsfastigheter och Thailandsbo ej är samma företag eller samma personer bakom.

Okey. Dom byggde i den delen av Thailand. Troligtvis är byggfirman nedlagd efter skilsmässa. Har för mig att han kom från Landvetter. (banchangproperty.se)

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Okey. Dom byggde i den delen av Thailand. Troligtvis är byggfirman nedlagd efter skilsmässa. Har för mig att han kom från Landvetter. (banchangproperty.se)

 

Mvh. SWED THAI

Ban chang ligger i Rayong annars......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var det dessa som var på mässorna o lanserade området i fråga.

http://www.wiphanai.se/

Jag snackade med dem på en av mässorna efter att det gick en grej på TV, det var väl UG o Janne Josefsson som gjorde ett reportage om att man inte kunde äga hus i Thailand, de sa att det var trögt att sälja det året.......

Men Still going som det verkar, jag fick iof rätt bra intryck av dem.

Finns ju andra galningar som säljer"fastigheter" på sin eller andras tomter som förtjänar att hängas ut....

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Ban chang ligger i Rayong annars......

Wiphanai ligger i Karlstad men säljer i Thailand.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SWED THAI:

Wiphanai ligger i Karlstad men säljer i Thailand.

 

Mvh. SWED THAI

Jaha Och?

Du blandar och ger, ge fan i och citera mig med din dynga!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Det var det dessa som var på mässorna o lanserade området i fråga.

http://www.wiphanai.se/

Jag snackade med dem på en av mässorna efter att det gick en grej på TV, det var väl UG o Janne Josefsson som gjorde ett reportage om att man inte kunde äga hus i Thailand, de sa att det var trögt att sälja det året.......

Men Still going som det verkar, jag fick iof rätt bra intryck av dem.

Finns ju andra galningar som säljer"fastigheter" på sin eller andras tomter som förtjänar att hängas ut....

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Det är ju många svenskar som har köpt hus där nere, så att det finns många mäklare och fastighetsbolag som siktat in sig på området är ju inte så konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Det var det dessa som var på mässorna o lanserade området i fråga.

http://www.wiphanai.se/

Jag snackade med dem på en av mässorna efter att det gick en grej på TV, det var väl UG o Janne Josefsson som gjorde ett reportage om att man inte kunde äga hus i Thailand, de sa att det var trögt att sälja det året.......

Men Still going som det verkar, jag fick iof rätt bra intryck av dem.

Finns ju andra galningar som säljer"fastigheter" på sin eller andras tomter som förtjänar att hängas ut....

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Kenneth började för dom i Thailand. Han hoppade av efter att han märkte att marken inte styckades av på Land Office för varje tomt. Han tog advokathjälp av Sara Persson till sin firma senare

när dom sålde hus.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

On Wednesday, April 25, 2018 at 17:06, skrev Sevenoriginal:

 

Min yngsta dotter med två barnbarn var på besök nyligen och hon hade hört och läst om Huay Yang.  Jag och min fru plockade upp dem på BBK Airport och vi drog till Mumsa Beach där dottern hade bokat 5 nätter.

Vi har varit runt på de flesta öarna i Andaman Sea och även runt här o där i Gulf o Thailand men denna beach var något av det bästa jag upplevt.  Sen hade Mumsa Beach Resort en mycket bra restaurant som inte gjorde saken sämre. 

 

HuayYang-15.thumb.JPG.d2c6a22ea82dddb2fadc66d511cb57e7.JPG

 

Därutöver var vi och besökte 4 andra restauranter i området som alla var mycket, mycket bra.  På de flesta hade de många riktigt ursvenska rätter som Raggmunk med Fläsk osv. 

 

Det är ett mycket vackert område med många beacher, det finns en hel del utflyktsmål i området mm mm. 

 

Cave-5.thumb.JPG.06b0e207fdc4e9eedd8e0868581cba2d.JPG

 

PKK-7.thumb.JPG.457d20057cfcc55acc5f3dfbe0769bea.JPG

 

Däremot är det nog inte ett ställe där Pattis-Bosse och hans polare skulle trivas. Det är inga barer var 7:e meter, inga massage-damer som ropar på "Hansome Man" osv. 

 

Läs mer i denna artikel:  Spoil Scandinavians for Choice in Paradise 

 

Det finns en hel del läsvärda artiklar i detta magasin: http://www.thaimline.biz/

 

Bläddra tillbaka till tidigare nummer under Magazine

 

Flera artiklar om Huay Yang finns där men även någon om Pattaya!!!!

 

På vägen tillbaks till BKK stannade vi tre nätter i Sam Roi Yot (Blue Beach Resort), mycket att se och uppleva, grottor, mkt trevliga apor vid Wing 5 i PKKK, Aquarium mm mm.

 

Därefter 2 nätter i Hua Hin, där det mycket speciella och vackra hotellet (Ruenkanok Thaihouse Resort) gjorde vistelsen mycket njutbar (trots att Huia Hin inte är en av mina favoriter). 

 

Totalt sett hade vi 10-11 fantastiskt trevliga dagar på denna kust och jag rekommenderar framför allt Huay Yang! 

 

 

 

  

Ja inte känner till ?

Husförsäljning Svergie hållt på från/till ett 10 tal år ?

Du har väl ett antal Svennar inom Kändis Eliten som bor där skyddat område ?

Men fina stränder !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju många svenskar som har köpt hus där nere, så att det finns många mäklare och fastighetsbolag som siktat in sig på området är ju inte så konstigt.
Inte så konstigt? Jag förstår inte andemeningen i ditt in lägg o tycker ditt inlägg är konstigt.

Kanske var jag oklar i mitt?


Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Inte så konstigt? Jag förstår inte andemeningen i ditt in lägg o tycker ditt inlägg är konstigt.

Kanske var jag oklar i mitt?


Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Du skrev att Wiphanai lanserat området ifråga och jag svarade att det fanns många mäklare och fastighetsbolag som lanserade området ifråga.

Och även tidigare innan wiphanai kom in på den marknaden

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev att Wiphanai lanserat området ifråga och jag svarade att det fanns många mäklare och fastighetsbolag som lanserade området ifråga.
Och även tidigare innan wiphanai kom in på den marknaden
No shit Charlie, trodde det var robinsons ö innan Wiphanai upptäckte det med hjälp av Marco Polo.

Fastighetsbolaget i fråga har hårdlanserat området på de svenska mässorna. Jag har inte sett någon annan svensk aktör marknadsföra det hela lika intensivt.

Men det utesluter inte att någon annan, typ vikingarna, kan ha hittat dit först o börjat kränga......

Hehe. Nu är det lördag.

Skål på dig från Vickans Jomtien ;-).

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev apknug:

Inte så konstigt? Jag förstår inte andemeningen i ditt in lägg o tycker ditt inlägg är konstigt.

Kanske var jag oklar i mitt?


Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

MayBy ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...