Jump to content
IGNORERAD

Larm i hus


janne_h

Recommended Posts

Jag fick igår av Securitas installerat ett larm i huset. Verkar funka som ett Veritas larm i Sverige ungefär. Och är uppkopplat till Securitas larmcentral i chonburi. I mitt fall så var det min kamrat Daniel som är Securitas högsta chef i Thailand som själv kom och monterade larmet. [emoji16]

Är det någon som är intresserad av ett dylika larm någonstans i Thailand kan jag vidareförmedla kontakten. Då Securitas växer mer och mer i Thailand.

Känns lite tryggare än galler för fönstren a la thai style med risk att brinna inne.

22f7d55af4444719322597a3970af183.jpg

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    13

  • SatanG

    6

  • kalasbullen

    5

  • Peolito

    2

Mest aktiva i denna tråd

6 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Jag fick igår av Securitas installerat ett larm i huset. Verkar funka som ett Veritas larm i Sverige ungefär. Och är uppkopplat till Securitas larmcentral i chonburi. I mitt fall så var det min kamrat Daniel som är Securitas högsta chef i Thailand som själv kom och monterade larmet. emoji16.png

Är det någon som är intresserad av ett dylika larm någonstans i Thailand kan jag vidareförmedla kontakten. Då Securitas växer mer och mer i Thailand.

Känns lite tryggare än galler för fönstren a la thai style med risk att brinna inne.

22f7d55af4444719322597a3970af183.jpg

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

Detektivklubben tre lingon i all ära men känns som vi redan bor i ett tryggt område, omgärdat av mur, endast en infart/utväg så nu klubbat att dra ner vaktstyrkan till 7 män ;-)

Att få reda på att någon brutit sig in i ens hus kan man ju annars märka utan hjälp som kommer för sent. Förklara gärna fördelen för såna som mig som inte fattar. 

Håller med om att fast galler knappast är rätt melodi, på fartyg så löser man annars en simpel låsning mot pirater med bult och vingmutter så man kan öppna inifrån. 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev khonkaen:

Vad kostar ett sånt larm

Beror på hur stor inatallationen är? Så jag får säga pass på den frågan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Detektivklubben tre lingon i all ära men känns som vi redan bor i ett tryggt område, omgärdat av mur, endast en infart/utväg så nu klubbat att dra ner vaktstyrkan till 7 män ;-)

Att få reda på att någon brutit sig in i ens hus kan man ju annars märka utan hjälp som kommer för sent. Förklara gärna fördelen för såna som mig som inte fattar. 

Håller med om att fast galler knappast är rätt melodi, på fartyg så löser man annars en simpel låsning mot pirater med bult och vingmutter så man kan öppna inifrån. 

 

/ SatanG

Detta är ju utifrån vad man själv anser är behov. Men i vårat område har vi också höga murar bra vakter som cyklar omkring i området. Detta till trots har grannar fått påhälsning. Då dom i alla fall lyckats ta sig över muren. Dom plockade en tjuv i ett grannområde som även erkände att han hade varit i vårat område. Så jag anser att larm är inte helt fel. Om larmet går så kan ju Securitas larma vakten vid grinden som kan vara där på någon minut, om inte grannarna reagerar på ljudet.

Så någon som kommer försen vet jag inte?  Att låsa hemmet med bult och vingmutter tror jag knappast är någon hit. Eller galler för fönsterna om det skulle börja brinna.

Vill även poängtera att jag ej är någon säljare eller dyligt för Securitas. Utan ville bara informera om att Securitas finns om någon skulle vara intresserad. Om du vill låsa huset med bult och vingmutter så är det ju din sak!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns Securitas i Chiang Rai provinsen. Har du någon susning om det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns Securitas i Chiang Rai provinsen. Har du någon susning om det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dom finns i hela Thailand tror jag.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev janne_h:

Detta är ju utifrån vad man själv anser är behov. Men i vårat område har vi också höga murar bra vakter som cyklar omkring i området. Detta till trots har grannar fått påhälsning. Då dom i alla fall lyckats ta sig över muren. Dom plockade en tjuv i ett grannområde som även erkände att han hade varit i vårat område. Så jag anser att larm är inte helt fel. Om larmet går så kan ju Securitas larma vakten vid grinden som kan vara där på någon minut, om inte grannarna reagerar på ljudet.

Så någon som kommer försen vet jag inte?  Att låsa hemmet med bult och vingmutter tror jag knappast är någon hit. Eller galler för fönsterna om det skulle börja brinna.

Vill även poängtera att jag ej är någon säljare eller dyligt för Securitas. Utan ville bara informera om att Securitas finns om någon skulle vara intresserad. Om du vill låsa huset med bult och vingmutter så är det ju din sak!

Alltså låsning med bult och vingmutter gällde naturligtvis endast de som föredrar galler för fönster och knappast mig, det förstod du nog hoppas jag.

Köper annars resonemanget med att Tre lingon kan meddela vakter på plats men finns väl även kameror som registrerar rörelser ocg då skickar sms till dig. Funkar ev. inte om man har djur men tror även adaptiva sådana som bortser från kända månniskor/djur. Men jag är övertygad om att du redan jämfört och valt det som passar dig.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså låsning med bult och vingmutter gällde naturligtvis endast de som föredrar galler för fönster och knappast mig, det förstod du nog hoppas jag.

Köper annars resonemanget med att Tre lingon kan meddela vakter på plats men finns väl även kameror som registrerar rörelser ocg då skickar sms till dig. Funkar ev. inte om man har djur men tror även adaptiva sådana som bortser från kända månniskor/djur. Men jag är övertygad om att du redan jämfört och valt det som passar dig.

 

/ SatanG 

I en situation där huset brinner så är nog även Ving mutter och bult ej tillräckligt för att ta sig ut.

Och vad hjälper galler om det bara är för tjuven att lyfta några takpannor och gå in den vägen. Ett normalt larm ha yttre skal larm såväl som inte larm. Det yttre skalet består av magnetkontakrer dörrar fönster som exempel. Som kan aktiveras på natten när man är hemma. Varav det inre består av rörelsedetektorer som löser ut larmet vid rörelse. Man kan även fjärrstyra larmet för på och tillslag via internet via en app. Och jag har även låtit sätta in ett digitalt dörrlås. Som gör att jag kan skicka temporär nyckel via en app. Om någon ska in i huset när ingen är där. På så sätt har jag även koll på vem som har access till huset. Utan risk att det finns nycklar ute på nejden som jag ej känner till.

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev SatanG:

men finns väl även kameror som registrerar rörelser ocg då skickar sms till dig

Efter lång erfarenhet av jour med larmcentraler som svarar åt en. Så vet jag av erfarenhet att SMS är bra kommunikationsmedel om det ej är akut. Hur många gånger har du inte upptäckt att någon sms,at dig 3 timmar senare. Om ett larm går så reagerar Securitas direkt. Vilket faktiskt ger grindvakten en chans att hinna fånga tjuven. Med ett sms så minskar den risken radikalt. Om någon ringer ut larmet manuellt så säkerställer man även att larmet kommit fram dit det ska.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev janne_h:

Efter lång erfarenhet av jour med larmcentraler som svarar åt en. Så vet jag av erfarenhet att SMS är bra kommunikationsmedel om det ej är akut. Hur många gånger har du inte upptäckt att någon sms,at dig 3 timmar senare. Om ett larm går så reagerar Securitas direkt. Vilket faktiskt ger grindvakten en chans att hinna fånga tjuven. Med ett sms så minskar den risken radikalt. Om någon ringer ut larmet manuellt så säkerställer man även att larmet kommit fram dit det ska.

Jag har aldrig upptäckt att någon skickat sms 3 timmar senare. Däremot har jag ibland upptäckt att folk skickat sms 3 timmar tidigare.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev janne_h:

Efter lång erfarenhet av jour med larmcentraler som svarar åt en. Så vet jag av erfarenhet att SMS är bra kommunikationsmedel om det ej är akut. Hur många gånger har du inte upptäckt att någon sms,at dig 3 timmar senare. Om ett larm går så reagerar Securitas direkt. Vilket faktiskt ger grindvakten en chans att hinna fånga tjuven. Med ett sms så minskar den risken radikalt. Om någon ringer ut larmet manuellt så säkerställer man även att larmet kommit fram dit det ska.

Jomenjavisst.

Jag vet inte hur många gånger och timmar jag suttit i telefon med securitas och bett dom förklara deras beteende som inte stämmer med det dom säger.

Securitas larm har här inga egna som sitter och väntar på larm utan anlitar väktare.

Ändrades av scorpio63

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev scorpio63:

Jomenjavisst.

Jag vet inte hur många gånger och timmar jag suttit i telefon med securitas och bett dom förklara deras beteende som inte stämmer med det dom säger.

Securitas larm har här inga egna som sitter och väntar på larm utan anlitar väktare.

Ändå har du du kvar dem, låter ju oerhört korkat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
On 2018-04-25 at 21:09, skrev SatanG:

 

Detektivklubben tre lingon i all ära men känns som vi redan bor i ett tryggt område, omgärdat av mur, endast en infart/utväg så nu klubbat att dra ner vaktstyrkan till 7 män ;-)

Att få reda på att någon brutit sig in i ens hus kan man ju annars märka utan hjälp som kommer för sent. Förklara gärna fördelen för såna som mig som inte fattar. 

Håller med om att fast galler knappast är rätt melodi, på fartyg så löser man annars en simpel låsning mot pirater med bult och vingmutter så man kan öppna inifrån. 

 

/ SatanG

Haha! Märks att du bott i yxklandet för länge och varit sjösjuk en längre tid. Hahaha! Hur mycket tjänar vakterna och hur mycket orkar dom bry sig? :mdr: Naiv, jag! Va!??!?! 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wUThai:

Haha! Märks att du bott i yxklandet för länge och varit sjösjuk en längre tid. Hahaha! Hur mycket tjänar vakterna och hur mycket orkar dom bry sig? :mdr: Naiv, jag! Va!??!?! 

Ja möjligt att man bott där för länge men det är ju iaf valfritt. Händer att vi diskuterar flytt/öppningar till andra länder, Sverige har ju länge varit på dekis så där vill man inte vara mer än max några veckor. Alla som jobbar till sjöss har nog varit sjösjuka, de senaste två åren har jag bara jobbar i thaliändska gulfen och där har jag inte märkt något än så länge men du har säkert något svar om det med.

Tycker ärligt talat våra vakter är ganska stabila, iaf jämfört med många andra man sett. Har inte koll på vad de tjänar men gissa 15-20k/mån.

Hur lever du själv? Fanns det f.ö. någon poäng i ditt inlägg eller är det helgens kalsongfylla som startat 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev SatanG:

Dubbelpost

 

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Märks att du bott i yxklandet för länge och varit sjösjuk en längre tid. Hahaha! Hur mycket tjänar vakterna och hur mycket orkar dom bry sig? :mdr: Naiv, jag! Va!??!?! 
Har en polare som bor i Pattaya. Vakterna i hans område är verkligen lågbudget. Vakterna släpper in vem som helst utan frågor eller begära leg i pant på dagarna. Och på nätterna sover vakterna i kuren. Tror ett par pappdockockor vid grinden skulle göra större nytta. [emoji16]🤣
Tror att det är så i stora delar av Thailand.
Har sett att dom fått polisen på mc med påslagen saftblandare på mc,n rondera området nån kväll i månaden. Ungefär som att det skulle ge intrycket av att polisen gör oss tryggare. 🤣

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev scorpio63:

Jomenjavisst.

Jag vet inte hur många gånger och timmar jag suttit i telefon med securitas och bett dom förklara deras beteende som inte stämmer med det dom säger.

Securitas larm har här inga egna som sitter och väntar på larm utan anlitar väktare.

Inga egna? Mig veterligen har dom både egen larmcentral och egna väktare? Larmcentralen i Thailand ligger i Chonburi neråt rayong. Dom svara på kvällar och helger åt min firma när kontoret är stängt bland annat. I Stockholm ligger deras larmcentral vid lindhagensplan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
9 timmar sedan, skrev SatanG:

Ja möjligt att man bott där för länge men det är ju iaf valfritt. Händer att vi diskuterar flytt/öppningar till andra länder, Sverige har ju länge varit på dekis så där vill man inte vara mer än max några veckor. Alla som jobbar till sjöss har nog varit sjösjuka, de senaste två åren har jag bara jobbar i thaliändska gulfen och där har jag inte märkt något än så länge men du har säkert något svar om det med.

Tycker ärligt talat våra vakter är ganska stabila, iaf jämfört med många andra man sett. Har inte koll på vad de tjänar men gissa 15-20k/mån.

Hur lever du själv? Fanns det f.ö. någon poäng i ditt inlägg eller är det helgens kalsongfylla som startat 

 

/ SatanG

Ja, Sverige är verkligen på dekis... snart i klass med yxlandet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev wUThai:

Ja, Sverige är verkligen på dekis... snart i klass med yxlandet. :)

 

Ja det beror ju på vad och hur man lever samt värderingar i livet. Själv tror jag att mitt liv är oförskämt bra i Thailand även om jag just nu tvingas vara i Stockholm för att förhoppningsvis se min lillebror återkomma till livet. Jag har spenderat många timmar varje dag på Karolinska intensiven sedan 17 April och kan iaf gratulera er till att ha jävligt skarp sjukvård när det gäller.

Hoppas det håller i sig, jag vill gärna att Sverige ska lysa även om min framtidsbild är ganska negativ som helhet.

Fattar inte riktigt vad du menar med yxland, saken är den att oftast får man vad man betalar för. Det är universellt och innebär att nivån även i Thailand kan lätt gå förbi t.ex. Sverige. Tänk på att folk lever under olika förutsättningar, alla sitter inte som halvpanka förtidspensionärer i Pattaya så lever man som i ett "Yxland" i Thailand har man ju gjort fel någonstans. 

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
20 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja det beror ju på vad och hur man lever samt värderingar i livet. Själv tror jag att mitt liv är oförskämt bra i Thailand även om jag just nu tvingas vara i Stockholm för att förhoppningsvis se min lillebror återkomma till livet. Jag har spenderat många timmar varje dag på Karolinska intensiven sedan 17 April och kan iaf gratulera er till att ha jävligt skarp sjukvård när det gäller.

Hoppas det håller i sig, jag vill gärna att Sverige ska lysa även om min framtidsbild är ganska negativ som helhet.

Fattar inte riktigt vad du menar med yxland, saken är den att oftast får man vad man betalar för. Det är universellt och innebär att nivån även i Thailand kan lätt gå förbi t.ex. Sverige. Tänk på att folk lever under olika förutsättningar, alla sitter inte som halvpanka förtidspensionärer i Pattaya så lever man som i ett "Yxland" i Thailand har man ju gjort fel någonstans. 

 

/ SatanG 

Hoppas din bror återhämtar sig och bli frisk. Känns inte rätt och diskuterar om Sverige .vs Thailand p.g.a. omständigheterna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...