Jump to content
IGNORERAD

Bra resmål.


janne_h

Recommended Posts

Själv inte varit där men hört mycket gott om Polen. Sen är ju Jylland väldigt trevligt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    9

  • janne_h

    4

  • Soengsang

    3

  • Kenneth4618

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Gdansk är en pärla

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev apknug:

mitten på 90 talet.. tider det men

Särskilt om man var fri som en fågel, det mesta är väl som tur är preskriberat nu :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Särskilt om man var fri som en fågel, det mesta är väl som tur är preskriberat nu :)

Jag hade väl 15-20st visum till Estland i ett gammalt pass från 90-talet, det var tider det :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Sopot är också trevligt.  Bodde på grand hotell  1974 tror jag det var och vi beställde in rysk kaviar och sköljde ner med vodka i karaff

http://polenresa.se/Grand_Hotel_Sopot.html

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Sopot är också trevligt.  Bodde på grand hotell  1974 tror jag det var och vi beställde in rysk kaviar och sköljde ner med vodka i karaff

http://polenresa.se/Grand_Hotel_Sopot.html

Sopot,Gdynia och Gdansk är ihopvuxet numera, det är typ samma stad alltihopa.

Jag har en gammal jobbarkompis som bor där, och jag har sagt i flera år att jag skall komma ner och hälsa på, i sommar skall jag fanimej slå till. :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev janne_h:

Vad är det som är speciellt med Pärnu jurmala och gdynia? Istället för att börja direkt i Tyskland?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Baltikum är lite gammaldags coolt. Man ser snygga och sexiga kvinnor i klänning och sedan är såväl hotell som mat billigt. Hoppa över de förslagna badorterna och titta på Tallin, Riga, Liepaja, Klaipeda och Vilnius. Färja tillbaka kan du ta ifrån Ventspils eller Klaipeda.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Baltikum är lite gammaldags coolt. Man ser snygga och sexiga kvinnor i klänning och sedan är såväl hotell som mat billigt. Hoppa över de förslagna badorterna och titta på Tallin, Riga, Liepaja, Klaipeda och Vilnius. Färja tillbaka kan du ta ifrån Ventspils eller Klaipeda.

Enl.mig fel, just orterna dit vanliga passagerarfärjor går bör man hoppa över, dvs Tallin/Riga.

Liepaja är en rätt trist, små orter framförallt på de Estiska öarna är grymma, även miljön på öarna verkligen värda besök.

Sen hela kusträckan från Riga till Kolka är frän, Roja är en mysig liten by.

 

Klaipeda däremot är en pärla som inte har mycket turism, grymt härliga pubar o restauranger, och man kan åka ro-pax färja därifrån, det är iofs ingen höjdare, trängas med svettiga bulgariska chaufförer, samma med ro-pax som går på Liepaja 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Sopot,Gdynia och Gdansk är ihopvuxet numera, det är typ samma stad alltihopa.

Jag har en gammal jobbarkompis som bor där, och jag har sagt i flera år att jag skall komma ner och hälsa på, i sommar skall jag fanimej slå till. :-) 

Ta en trip till Malbork Besök korsriddarslott från 1400 talet Häftig

och Torun där Copernikus / han som hittade på att jorden snurrar rund solen / bodde  

Link to comment
Dela på andra sajter

sunshine11281

Vi ska åka en tur ifrån Göteborg på 3 veckor i juni till Moseldalen Rudesheim därefter till

Bad gastain.

3 dagar på varje ställe sedan vidare till Rovinj i en vecka.

Sen åker vi Budapest till Prag och slutligen Berlin.

Därefter till Göteborg igen.

Där har du lite tips som du kan ta ifrån.

Sunshine

Ändrades av sunshine11281
felstavat
Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Sopot,Gdynia och Gdansk är ihopvuxet numera, det är typ samma stad alltihopa.

Jag har en gammal jobbarkompis som bor där, och jag har sagt i flera år att jag skall komma ner och hälsa på, i sommar skall jag fanimej slå till. :-) 

Är inte Gdynia och Gdansk olika namn på samma stad?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Är inte Gdynia och Gdansk olika namn på samma stad?

Nej

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Är inte Gdynia och Gdansk olika namn på samma stad?
Gdansk ligger en knappt timme från Gdynia. Så, nej det är inte samma stad.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev wUThai:

Gdansk ligger en knappt timme från Gdynia. Så, nej det är inte samma stad.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Om man promenerar ja, annars 17min med lokalbuss ;-)

 

gdansk.thumb.jpg.9cadb846e1544d5e31a1bd3d42f81d27.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Om man promenerar ja, annars 17min med lokalbuss ;-)

 

gdansk.thumb.jpg.9cadb846e1544d5e31a1bd3d42f81d27.jpg

Tja, vi åkte med taxi från färjeterminalen till Gdansk, tog ca 45 min. Trafiken kanske gjorde att det tog tid?! Men du kanske åkte snabbuss! [emoji4]

 

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

 

1ce0ab5b2e014499c629d70c55ffab3b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Tja, vi åkte med taxi från färjeterminalen till Gdansk, tog ca 45 min. Trafiken kanske gjorde att det tog tid?!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Ja eller så kanske chauffören gjorde en klassiker, "vi kör runt den här dumma turisten lite så vi tjänar lite mer pengar" :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Ja eller så kanske chauffören gjorde en klassiker, "vi kör runt den här dumma turisten lite så vi tjänar lite mer pengar" [emoji3] 
Postar igen! Eller det kanske beror på att jag gjort resan. Möjligt att du åker nån superbuss på 12 minuter!? [emoji16]



ded383ed1add72d35a45c7462d641e97.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Postar igen! Eller det kanske beror på att jag gjort resan. Möjligt att du åker nån superbuss på 12 minuter!? emoji16.png



ded383ed1add72d35a45c7462d641e97.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Köp en Samsung, den där gamla HTC'n suger :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Köp en Samsung, den där gamla HTC'n suger [emoji3] 
Hahaha! Aja, ska dokumentera nästa gång vi dra dit. Blir om nån månad så kanske jag kan övertyga dig! [emoji16]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Gdansk central till Gdynia Glowna tar det ca 25 till 30 minuter med snabb tåg

Det tar längre tid med bil eller buss då trafik är enormt mellan de två städer även om man tar ringvägen. 

Var där inte så länge sedan hos våra leverantörer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Normandie med en båttur till Jersey och sedan en sväng till Bretagne. Fantastisk vacker del av Europa som inte ligger för långt bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Nej

 

2 timmar sedan, skrev wUThai:

Gdansk ligger en knappt timme från Gdynia. Så, nej det är inte samma stad.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Jag nickade väl till när det var Polackien på geografilektionen....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Isle of Man TT.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎04‎-‎26 at 09:20, skrev Kenneth4618:

En vecka är lite kort för vissa tips för det går ju åt minst 2 dagar för resan till och från Tyskland

Håller med det var därför jag föreslog Zell Am Zee.

Tog ju bara knappt 17 timmar från Partille med en 740 kombi inkl färjorna vid Rödby och Helsingborg (innan bron var byggd), med en Mustang borde det gå att putsa tiden lite granna

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...