Jump to content
IGNORERAD

Bra resmål.


janne_h

Recommended Posts

Sitter vid poolen och softar, då vi åker till Stockholm i kväll med Thai.

 

Imorgon ska jag åka och sätta sommardäck på mustangen.

Och jag har lovat min fru att vi under sommaren ska bila ner i europa en vecka med mustangen. Min plan är att börja med färjan till Tyskland. Men sen har jag inte kommit så mycket längre i planeringen. Är det någon som har förslag på bra resmål i norra Europa med bil? Då södra Europa känns som att det kan bli stressigt om vi ska åka så kort tid. Och ändå vill hinna med några stopp på vägen utan att det känns som vi stressar.

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    9

  • janne_h

    4

  • Kenneth4618

    3

  • UglyFarang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Sitter vid poolen och softar, då vi åker till Stockholm i kväll med Thai.
 
Imorgon ska jag åka och sätta sommardäck på mustangen.
Och jag har lovat min fru att vi under sommaren ska bila ner i europa en vecka med mustangen. Min plan är att börja med färjan till Tyskland. Men sen har jag inte kommit så mycket längre i planeringen. Är det någon som har förslag på bra resmål i norra Europa med bil? Då södra Europa känns som att det kan bli stressigt om vi ska åka så kort tid. Och ändå vill hinna med några stopp på vägen utan att det känns som vi stressar.
 
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 
 



Norge och deras 60-vägar. Har ni tur kan ni stöta på en 80-väg. Hissnande hastigheter.
Atlanterhavsveien eller Lofoten kan väl vara trevligt.

Du slipper plåga livet ur motorn på Mustangen
Link to comment
Dela på andra sajter



Norge och deras 60-vägar. Har ni tur kan ni stöta på en 80-väg. Hissnande hastigheter.
Atlanterhavsveien eller Lofoten kan väl vara trevligt.

Du slipper plåga livet ur motorn på Mustangen
Norge överlåter jag till svenska löneslavar.... 🤣

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Domkyrkan i Köln

Slottet i Heidelberg

Bryssel

Amsterdam

Ändrades av acarls
stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

Ta färjan till Tallin, sen Pärnu,Jurmala,Gdynia avsluta med att fylla bagaget med billig öl o vin i Sassnits och färjan över till Trelleborg.

God tur!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta färjan till Tallin, sen Pärnu,Jurmala,Gdynia avsluta med att fylla bagaget med billig öl o vin i Sassnits och färjan över till Trelleborg.
God tur!
Vad är det som är speciellt med Pärnu jurmala och gdynia? Istället för att börja direkt i Tyskland?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Vad är det som är speciellt med Pärnu jurmala och gdynia? Istället för att börja direkt i Tyskland?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Vackra sommarstäder med bra beacher för bad, bra restauranger, bra sevärdheter mm

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vackra sommarstäder med bra beacher för bad, bra restauranger, bra sevärdheter mm

Det tål att tänka på.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Marsipanstaden Lybeck är trevligt.

Annars är ju Holland fint på sommaren, Groningen och Friesland t .ex.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Österrike och har varit i bla Zell am Zee några gånger på sommaren (aldrig på vintern!) vacker sjö och trevliga badplatser.

God mat och dryck som Schnitzel och Stroh rom tex!

 

En tur till glaciären Kitzsteinhorn på morgonen, sen slappa på stranden i eftermiddagsvärmen vid sjön, och lite party på stan på kvällen, svårslaget!

Kombinera med en tur till Wien.

https://www.zellamsee-kaprun.com/sv

 

Undvik att passera stora städer längs Autobahn vid rusningstid, om ni gör det lyssna på lokalradiokanalerna, "när de skriker "STAU STAU STAU!!! (kö kö kö!!!) är det dags att sänka farten, starta lite senare på morgonen och stanna innan kvällsrusningen, Autobahn gör sej förresten bäst på natten, då kan man gasa lite extra!

 

Glöm inte att ta ett besök i Partille på vägen söderut!

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sväng västerut från Hamburg, Bremen, Groningen, Atlantvallen, Edam, Amsterdam, Brygge, Bryssel, Paris och sedan genom Tyskland upp igen via mosel/rehndalen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte färjan från Göteborg till Fredrikshamn i Danmark och vidare till Legoland i Billund, tyckte att de var ett kul ställe även som vuxen. Sedan bilvägen söderut mot Europa och sedan genom södra Sverige hemåt.

post-3132-0-04330900-1351067126_thumb.jpg.301454e4af049cdc60ecb6e8e2becfe1.jpgpost-3132-0-33157700-1351066931_thumb.jpg.16871dd3ef9f221d22af017a3cb51dec.jpgpost-3132-0-44350900-1351067069_thumb.jpg.9815fe4a64552601427c7277feab4892.jpgpost-3132-0-47187300-1351067234_thumb.jpg.8cf68ade1389cc419dc568831d2f4434.jpgpost-3132-0-69713100-1351067283_thumb.jpg.835f119a629a75d33a345d69e910a9ab.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Sväng västerut från Hamburg, Bremen, Groningen, Atlantvallen, Edam, Amsterdam, Brygge, Bryssel, Paris och sedan genom Tyskland upp igen via mosel/rehndalen

 

Du glömde Normandie.

 

Som gammal militärälskare borde väl det vara ett självklart resmål för dig?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Du glömde Normandie.

 

Som gammal militärälskare borde väl det vara ett självklart resmål för dig?

 

BTT

Tror inte Janne har samma intresse dock....

 

Jag har varit där både privat och i tjänsten men ärligt talat tycker jag mer om att åka runt bland slotten och vingårdarna i Loire-dalen eller i musterierna och testa Cider/Calvados

 

Kan varmt rekommendera slottet i Chambord

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

En vecka är lite kort för vissa tips för det går ju åt minst 2 dagar för resan till och från Tyskland

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk till Flen och skaka liv i Ban99arne...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Seskarö sågverk

eller vad säger @B747

Helt klart världens bästa resmål !!!!!!:great:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Ta färjan till Tallin, sen Pärnu,Jurmala,Gdynia avsluta med att fylla bagaget med billig öl o vin i Sassnits och färjan över till Trelleborg.

God tur!

Ett bra förslag, finns fortfarande idyller kvar i öst, särskilt om man tar färjan ut till öarna, Saaremaa och Hiiumaa, verkligen fint på öarna, påminner lite om Gotland, väldigt trevliga små hotell.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
17 timmar sedan, skrev Tallviking:

Sväng västerut från Hamburg, Bremen, Groningen, Atlantvallen, Edam, Amsterdam, Brygge, Bryssel, Paris och sedan genom Tyskland upp igen via mosel/rehndalen

Låter lite stressigt för en veckas semester.(även om mustangen verkar gå bra) Prova Danmark. Fina stränder, bra mat. öl och trevliga människor

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hobbe:

Fantastiskt ställe Wieliczka. Krakow är mycket vackert. 

Sedan tar man sig till Prag

Därefter Berlin och Potsdam

1502310554173.jpg

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om östrutten. Den kan göras lite eller kortare om ni kör runt kör hela polska kusten. Optimalt swiounetjie till Tallin. Men beror på tiden man kan lägga.

Fasen vi körde polska kusten o baltstatetna med bil som tusan i mitten på 90 talet.. tider det men det är fortfarande bra!



Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...