Jump to content
IGNORERAD

28 år är för tidigt

Kötthandlarn
 Dela

Recommended Posts

Håller med, tråkigt...

Vila i frid Tim.

MVH

• Ge karma 2

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Väldigt sorgligt! Tyvärr mådde han inte bra fysiskt eller psykisk. Slogs med depressioner och panikångest, vet ju hur det är. Alldeles för ung och han hade mycket kvar att ge.

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

Visst, oavsett vad dödsorsaken är så är det ju oerhört tragiskt. Dessutom vid så tidig ålder.

Även om musikgenren kanske inte är den jag helst lyssnar på får man väl erkänna att han

var duktig på att komponera låtar som satte sig.

• Ge karma 5
  • Tummen upp 1

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Riktigt tråkigt är det...Gjorde över 900 gigs på egen hand...skapade massor med hits som gick hem globalt.

Inte min stil men nog förstår jag varför han blev så stor. Det är superkvalitet rätt igenom...Han gav 100% av sitt liv till musiken...Vila i frid Tim...

• Ge karma 6

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Visst är det tråkigt när unga människor går bort men var han verkligen ett sådant geni att kvällsekot igårkväll kl 10 var tvungna att ängna MER ÄN HALVA programtiden åt detta. En massa människor som skulle berätta hur bra han var inkl en gammal skolfröken! Och så avslutar man detta extremt långa reportage med att säga att omedelbart efter ekot kommer ett extrainsatt program om killen ifråga. Själv hade jag ingen aning om vem det var men mot slutet av reportaget kom typ högst 10 sekunder av hans musik som jag faktiskt kände igen.

Nog måste det hänt en hel del annat under gårdagen som ekot kunde ha rapporterat om.

• Ge karma 1
  • Buu 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Väldigt stora förväntningar (KRAV) från omgivningen på Tim som han med all konstens alla medel försökte uppfylla. Tyvärr var varken han eller Elvis de supermänniskor som behövs för att klara

den enorma press omgivningen ställer på superstjärnor. Finns knappt någon stor känd artist som inte nyttjar otillbörlig stimulantia för att klara omgivningens fodringar.

Undrar bara hur många svenska artister som alltid är helt rena från olagliga droger, finns det några över huvud taget?

En vanlig döing har svårt att förstå vilken situation superstjärnorna sitter i. Bara detta att ALDRIG kunna leva ett helt vanligt anonymt liv, kanske bara för någon dag eller vecka unnas aldrig dessa superstjärnor.

Alltid påpassad, alla som vet allt vad du gör eller inte gör, vilka du umgåtts med och vilka du ratat för att därefter matas med vad fansen tycker och inte tycker. Ständigt var på G och dessutom trevlig.

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Visst är det tråkigt när unga människor går bort men var han verkligen ett sådant geni att kvällsekot igårkväll kl 10 var tvungna att ängna MER ÄN HALVA programtiden åt detta. En massa människor som skulle berätta hur bra han var inkl en gammal skolfröken! Och så avslutar man detta extremt långa reportage med att säga att omedelbart efter ekot kommer ett extrainsatt program om killen ifråga. Själv hade jag ingen aning om vem det var men mot slutet av reportaget kom typ högst 10 sekunder av hans musik som jag faktiskt kände igen.

Nog måste det hänt en hel del annat under gårdagen som ekot kunde ha rapporterat om.

Svar: Ja, han var ett geni och en världskändis.

• Ge karma 8
  • Tummen upp 1

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

På ”min tid” var en DJ någon som vände vinylplattor på discon och fick mycket brudar.

Avicii fick mig att förstå att idag är det något helt annat. Lyssnar inte mycket på den musiken men hans stack ut på ett positivt sätt. Tragiskt med hans tidiga bortgång.

• Ge karma 6

The Flat Earth Society has members all around the globe!

Dela på andra sajter

Riktigt tråkigt.
Inte mitt första val av musik, men han har gjort massor av bra musik.
Musik som ofta fastnar direkt och som man blir glad av.

Han storhet går inte att ifrågasätta, bara att "Wake Me Up" har 1491001439 (!) visningar på Youtube säger allt.

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tragiskt när en så ung människa gå bort. Han har ju brottas med diverse sjukdomar. Sista bilden på honom från Oman ser man tydligt att nåt inte står rätt till. Är bara skinn och ben av honom. 

VIF, Avicii. 

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fredman:

På ”min tid” var en DJ någon som vände vinylplattor på discon och fick mycket brudar.

Avicii fick mig att förstå att idag är det något helt annat. Lyssnar inte mycket på den musiken men hans stack ut på ett positivt sätt. Tragiskt med hans tidiga bortgång.

Japp stämmer, var detta på 80 talet och brudar fick man, varje lördag en ny som ville "sova"  över!

• Ge karma 4

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Dela på andra sajter

Gick igenom lite snabbt några av de samarbeten han haft med andra artister under sin allt för korta karriär för att se om jag

kände igen nån låt dock utan att fastna.Fast det här klippet där han rappar med Lilleman för en del år sedan var ju faktiskt

väldigt charmigt. Rip

• Ge karma 5

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev edvardpop:

Gick igenom lite snabbt några av de samarbeten han haft med andra artister under sin allt för korta karriär för att se om jag

kände igen nån låt dock utan att fastna.Fast det här klippet där han rappar med Lilleman för en del år sedan var ju faktiskt

väldigt charmigt. Rip

Väldigt gulligt.......

• Ge karma 1

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Observera att detta är ingen kritik mot dig som person eller mot ditt inlägg utan bara en respons av din åsikt om meditiden som ägnades åt Avicii.......

Jag respekterar dina åsikter fullt ut även om jag inte helt håller med...:thumbsup:

Kan förstå din fråga men det är väl förmodligen lite utav en generationsgrejj givetvis och det där med geni ligger ju i betraktarens öga.......

Vet inte hur gammal du är men jag gissar på att du inte tillhör Aviciis generation och då är det fullt förståeligt att man inte har koll på den musiken, lika lite som kidsen i 20 år:s åldern har koll på vad typ 40+:are lyssnar på.......

Har själv inte jättekoll på allt han gjorde men tycker att, om man har en så stor skara fans, så har man lyckats på ngt sätt och av dem ses han nog som ett geni och jag ser honom också som ett musikaliskt geni.......

Inte för att jag lyssnar på honom speciellt mycket men för att har har lyckats nå ut till så många människor i sin generation....

Avicii var en av Sveriges största musikexporter genom tiderna och var den första DJ:n som gjorde en världsomspännande arenaturné med fullt hus överallt.....

På Youtube snittar hans officiella videor på nästan 400 miljoner visningar och en av dem har hela 1,4 miljarder visningar.

För något år sedan nådde han upp till 11 miljarder streamningar på Spotisfy och förmodligen mycket mera nu, så JA, han var nog tillräckligt speciell för en stor mängd människor för att få så mycket mediatid........

20:åringar lyssnar knappast på kvällsekot :waaaht:

enis

• Ge karma 4

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Enis:

20:åringar lyssnar knappast på kvällsekot :waaaht:

enis

Så sant.....:thumbsup:

Snackade med en liten 20 +:are för ett tag sedan och personen i fråga hade inte en aning om vilka varken Iron Maiden eller Kiss var.......

Vilket jag tyckte var häpnadsväckande men då kommer ju den här generationsgrejjen in igen.......:giggle:

Ändrades av Kötthandlarn
  • Ge karma 1
  • Haha 2

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Är 70 år och lyssnar mest på dansbandsmusik Lasse Stefanz men Aviccis låtar tycker jag också är djävligt bra om, bara  att slå sig ned och njuuuuuta.

Inte många som slår Wake Me Up - om någon?

• Ge karma 5
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Otroligt sorgligt.

Gammal som man är så var det även precis min musik han producerade, jag kanske är för ung i sinnet.

Vem ska fixa bra musik åt mig nu?

• Ge karma 1

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...