Jump to content
IGNORERAD

Nytt pass


M33

Recommended Posts

Skulle boka tid för nytt pass, första lediga tiden var 15/6.

Är det alla importerade fruar som skall ha nya pass eller varför denna enorma väntetid? Senast gick jag bara ner till polisen och köade i 10 minuter.

Det var bättre förr.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    6

  • andrejsdenruskige

    5

  • rolba

    3

  • samet

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev M33:

Skulle boka tid för nytt pass, första lediga tiden var 15/6.

Är det alla importerade fruar som skall ha nya pass eller varför denna enorma väntetid? Senast gick jag bara ner till polisen och köade i 10 minuter.

Det var bättre förr.... 

Pratade om detta på radion tidigsre idag. Polisen har sedan en tis tillbaka tidsbokning på en del ställen. VästraGötalands bokning krashade tydligen idag pga. alla bokningar. De ställen som kör utan tidsbokning har blivit nedsprungna med köer på flera timmar till följd. 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 minuter sedan, skrev M33:

Skulle boka tid för nytt pass, första lediga tiden var 15/6.

Är det alla importerade fruar som skall ha nya pass eller varför denna enorma väntetid? Senast gick jag bara ner till polisen och köade i 10 minuter.

Det var bättre förr.... 

 

Missmanagement by the state.......:yuush:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog alla som kommit på att de skall ha pass innan sommaren som ställer till det... 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 minut sedan, skrev samet:

Är nog alla som kommit på att de skall ha pass innan sommaren aom atäkler till det... 

Ha ha ha ha ha: "aom atäkler till det.." :rotfl: :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Skulle boka tid för nytt pass, första lediga tiden var 15/6.
Är det alla importerade fruar som skall ha nya pass eller varför denna enorma väntetid? Senast gick jag bara ner till polisen och köade i 10 minuter.
Det var bättre förr.... 


Du behöver väl inget pass. Dom känner väl igen dig
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev thaiola:

alla 10 ariga pass borjar upphora sa dom skall ha nya 

3 år för sent då eftersom det sen 2005 inte getts ut några 10-åriga pass. 😀😀

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Första lediga tid i Uppsala just nu är 18 juli :waaaht:

När frugan fixade nya pass i mars var det 3 veckors väntetid

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skälet är väl antagligen att Sveriges befolkning vuxit till 10 miljoner på relativt kort tid. Men statsapparaten är dimensionerad för 8....

 

Och med tanke på vår ”starka” valuta så blir man ändå förvånad....

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

I Stockholm finns ledig tid nu på måndag så krisen är mer relaterad till satsningar hos lokala kontor på resurser och har inget med varken befolkningsmängd eller invandring att göra

 

Under resten av nästa vecka finns gott om lediga tider runt om i Stockholm

 

bild.thumb.png.6ee77649e977758c5651c4b8b6db4ba1.png

 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, kanske bäst att kolla hur lång tid det tar att få ett nytt pass från ambassaden i Bkk.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 21/04/2018 at 16:07, skrev Tallviking:

I Stockholm finns ledig tid nu på måndag så krisen är mer relaterad till satsningar hos lokala kontor på resurser och har inget med varken befolkningsmängd eller invandring att göra

 

Under resten av nästa vecka finns gott om lediga tider runt om i Stockholm

 

bild.thumb.png.6ee77649e977758c5651c4b8b6db4ba1.png

 

Precis, fixade nya pass till mig och frugan och kunde välja fritt datum och tid var jag ville, Täby, Sollentuna, Arlanda. Bokade när det passade oss. Fanns hur mycket tider som helst och inga köer när väl på plats.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-21 at 01:50, skrev thaiola:

alla 10 ariga pass borjar upphora sa dom skall ha nya 

Slutade inte 10-årspassen 2001-2?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Slutade inte 10-årspassen 2001-2?

Jag fick ett 2004

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite ot, men gäller 6-månadersregeln för giltighetstiden på pass fortfarande vid inresa till Thailand? 

Klurar på att ta en liten minisemester nästa vecka, men mitt pass går ut i oktober och väntetiden i Nyköping är 3 veckor!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Lite ot, men gäller 6-månadersregeln för giltighetstiden på pass fortfarande vid inresa till Thailand? 

Klurar på att ta en liten minisemester nästa vecka, men mitt pass går ut i oktober och väntetiden i Nyköping är 3 veckor!

//S

 

Kör med nödpass!

 

Edit:

Dags för civil olydnad.

Alla går och söker nödpass för att visa sitt missnöje.

 

Är det borttappade pass som ska tillverkas när det blivit sådana köer eller har dom dragit in på personal då dom vill ha betalt.

Tidigare var det ju fanimej drop-in

Link to comment
Dela på andra sajter

Huva, ett rosa fjollpass! Jag har retat brorsan för detta för många gånger då han inte hittade sitt pass samma dag som han skulle åka till Thailand första gången! Han hade i sin iver lagt passet i resväskan!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan det ju bli ännu oftare. Jag var tvungen att byta pass ett år för tidigt för att man måste ha 6 månaders mer giltighetstid än visumet när jag förlängde mitt 1 årsvisum i vintras.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Jive:

Hmm, kanske bäst att kolla hur lång tid det tar att få ett nytt pass från ambassaden i Bkk.

För drygt ett år sedan fixade jag nytt pass, var på ambassaden en Torsdag och kunde hämta passet Torsdagen efter på konsulatet i Pattaya, kostnad 5400 Baht och 500 Baht för det  hämtades i Pattaya. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

För drygt ett år sedan fixade jag nytt pass, var på ambassaden en Torsdag och kunde hämta passet Torsdagen efter på konsulatet i Pattaya, kostnad 5400 Baht och 500 Baht för det  hämtades i Pattaya. 

Ja, så var det tidigare, men har hört (bl a från konsulatet) att man får räkna med längre tid numera på passleverans från Sverige. Varför skulle detta funka i Sverige, när inget annat gör det? He he

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Jive:

Ja, så var det tidigare, men har hört (bl a från konsulatet) att man får räkna med längre tid numera på passleverans från Sverige. Varför skulle detta funka i Sverige, när inget annat gör det? He he

Jag har alldeles nyligen hämtat ut mitt nya pass på konsulatet i Pattaya. Men det var ändå för länge sen för att jag ska minnas exakt antal dagar det tog men runt en vecka var det i alla fall. Det beror nog en del på vilken veckodag man besöker ambassaden eftersom passen från Sverige vad jag hört bara skickas en gång i veckan.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Jag har alldeles nyligen hämtat ut mitt nya pass på konsulatet i Pattaya. Men det var ändå för länge sen för att jag ska minnas exakt antal dagar det tog men runt en vecka var det i alla fall. Det beror nog en del på vilken veckodag man besöker ambassaden eftersom passen från Sverige vad jag hört bara skickas en gång i veckan.

 

Fritz..

Tack för det svaret, Fritz! Nu känns det bättre. Ha en bra dag!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag har alldeles nyligen hämtat ut mitt nya pass på konsulatet i Pattaya. Men det var ändå för länge sen för att jag ska minnas exakt antal dagar det tog men runt en vecka var det i alla fall. Det beror nog en del på vilken veckodag man besöker ambassaden eftersom passen från Sverige vad jag hört bara skickas en gång i veckan.

 

Fritz..

Jag bokade tid igår för att göra nytt pass när jag kommer till Sverige. 

7 veckors väntetid i Gävle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...