Jump to content
IGNORERAD

Har ni tatuering?


Cavemannen

Har ni tatuering?  

110 röster

  1. 1. Har ni tatuering?

    • Ja, flera stycken
      33
    • Ja, fast bara handknackad thaitatuering gjord av en munk
      4
    • Nej, men funderar på en
      8
    • Nej, Fyyfaan!
      65


Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev Atom:

Nu blandar du ihop korten; bokstavstavlor är PK. 7.2, giraffer och träskor är WT.

 

Sofiero är också WT men eftersom cirkeln är rund så är det nästan PK så du får akta dig ;)

 

Va fan WT är sofistikerat numera, trodde jag iaf. Gjorde nyligen ett besök på Swedish match butik på kungsgatan i Stockholm och köpte ett personligt graverat snusdoselock. Sedan vidare avfärd till Salming och köpte bl.a. långfillingar, det är kallt i svenska solen.

 

20180420_172349.thumb.jpg.b1ff25dc0ce988e65e833926ea31e452.jpg

 

På tal om din favoritbärs, slök en Jack Lemon IPA idag, lokalproducerat enligt servitören och finns bara temporärt just nu på pelikanen i Stockholm. Satans god.

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    13

  • Atom

    7

  • Boa52

    5

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kalasbullen
9 timmar sedan, skrev Atom:

Nu blandar du ihop korten; bokstavstavlor är PK. 7.2, giraffer och träskor är WT.

 

Sofiero är också WT men eftersom cirkeln är rund så är det nästan PK så du får akta dig ;)

Håller med om det mesta. Men, Sofiero är inte WT. Det är högkultur och tyder på klass. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
10 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jaha, nu blev det snack om WT och klädsel. 

 

Träskor och en t-shorts liknandes detta är fanimej kung. 

02EB398F-088E-4F0A-A574-61A28362363C.jpeg.08d741323cfc75a60d06c034c57fbb10.jpeg

jävlar va snygg

Link to comment
Dela på andra sajter

Många tatueringsfärger är hälsofarliga

 

Många tatueringsfärger och färger för permanent makeup innehåller förbjudna ämnen som misstänks för att vara cancerframkallande, toxiska eller allergiframkallande, enligt en granskning av Läkemedelsverket.

 

https://www.svd.se/manga-tatueringsfarger-ar-halsofarliga

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag varken har eller har tänkt smycka ut mig med tatueringar eller piercing. Nej jag tänker inte ens göra en nyplantering på kalhygget som jag har på skulten. Frugan tycker att jag duger som jag är och då är jag nöjd. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen tatuering och har inga planer på att skaffa någon heller,tycker helt enkelt inte det är snyggt .

Link to comment
Dela på andra sajter

Har 2 stycken gjorda av munk i Trat. Den första blev godkänd men det lär INTE bli en 3dje av den munken! Hur svårt kan det vara att göra "Haa Teaw" med att börja med den i mitten så allt blir exakt centrerat under den första tatueringen! Jävla klåpare!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Har 2 stycken gjorda av munk i Trat. Den första blev godkänd men det lär INTE bli en 3dje av den munken! Hur svårt kan det vara att göra "Haa Teaw" med att börja med den i mitten så allt blir exakt centrerat under den första tatueringen! Jävla klåpare!

 

Hahaha vilka recensioner gick du efter när du lät en munktrasa på vishan gå loss med inken på dig?

Vem var klåparen sa du? :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Folk har tatuerat sig i tusentals år så det är nog bara en fluga som går över ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Folk har tatuerat sig i tusentals år så det är nog bara en fluga som går över ;)

Precis som internet då?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
On ‎2018‎-‎04‎-‎24 at 19:12, skrev Kenneth4618:

Folk har tatuerat sig i tusentals år så det är nog bara en fluga som går över ;)

Det förklarar ju ett och annat, seden att tatuera sig härstammar från grottfolket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sevenoriginal

Från Dagens Nyheter idag, 28 april 2018:

 

I veckan kom resultatet från Läkemedelsverkets kontroller där man har testat 34 färger för tatuering och permanent makeup.

Det visade sig att en tredjedel av alla färger som användes, 12 färger, innehöll för höga halter av föroreningar eller ämnen som är förbjudna i tatueringsfärger.

En del av dem misstänks vara cancerframkallade. Andra har visat sig kunna förändra arvsmassan och en del av ämnena som Läkemedelsverket hittade kan påverka fortplantningen och vara allergiframkallande. 

Åtta av de undersökta färgerna innehöll dessutom för höga halter av föroreningar som arsenik, barium, bly, kadmium, kobolt, zink eller polycykliska aromatiska kolväten. 

Det var också många av de undersökta produkterna som saknade märkning och varningstexter.

 

 

Detta gäller troligtvis färger som används av tatuerare i Sverige.   I Thailand är man kanske mer noga med vilka färger man använder vid tatuering, eller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Sevenoriginal:

Från Dagens Nyheter idag, 28 april 2018:

 

I veckan kom resultatet från Läkemedelsverkets kontroller där man har testat 34 färger för tatuering och permanent makeup.

Det visade sig att en tredjedel av alla färger som användes, 12 färger, innehöll för höga halter av föroreningar eller ämnen som är förbjudna i tatueringsfärger.

En del av dem misstänks vara cancerframkallade. Andra har visat sig kunna förändra arvsmassan och en del av ämnena som Läkemedelsverket hittade kan påverka fortplantningen och vara allergiframkallande. 

Åtta av de undersökta färgerna innehöll dessutom för höga halter av föroreningar som arsenik, barium, bly, kadmium, kobolt, zink eller polycykliska aromatiska kolväten. 

Det var också många av de undersökta produkterna som saknade märkning och varningstexter.

 

 

Detta gäller troligtvis färger som används av tatuerare i Sverige.   I Thailand är man kanske mer noga med vilka färger man använder vid tatuering, eller? 

Det tror jag inte en sekund på, snarare tvärt om är min gissning.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Sevenoriginal:

I Thailand är man kanske mer noga med vilka färger man använder vid tatuering, eller? 

Naturligtvis, de är ju kända för säkerhetstänk 5555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Fy faaaan!!! Det verkar vara lika farligt att tatuera sig som att röka och snusa :haha:

Snus.thumb.JPG.296a7cda20423b8ddddaabaeeb907f5f.JPG

Cigarett.thumb.JPG.1e8eed33cace648d1ce7019c4c9f1652.JPG

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
On 2018-04-25 at 23:52, skrev GreenValley:

Det förklarar ju ett och annat, seden att tatuera sig härstammar från grottfolket!

Nä det härstammar från Polynesien :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-28 at 08:21, skrev Sevenoriginal:

Andra har visat sig kunna förändra arvsmassan 

Kommer ungarna att födas med tatueringar då?

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
On 2018-04-28 at 14:19, skrev Kenneth4618:

Fy faaaan!!! Det verkar vara lika farligt att tatuera sig som att röka och snusa :haha:

Snus.thumb.JPG.296a7cda20423b8ddddaabaeeb907f5f.JPG

Cigarett.thumb.JPG.1e8eed33cace648d1ce7019c4c9f1652.JPG

 

 

Varm mat i plastpåsar är inte heller nyttigt då plast utsöndrar gifter vid värme.

849325098_varm-mat-i-plastpsar-75270421.jpg.7b678cf38284d2919eba818db536b9ec.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
17 timmar sedan, skrev stefan5300:

Varm mat i plastpåsar är inte heller nyttigt då plast utsöndrar gifter vid värme.

849325098_varm-mat-i-plastpsar-75270421.jpg.7b678cf38284d2919eba818db536b9ec.jpg

 

Ja det är farligt att leva

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-25 at 23:52, skrev GreenValley:

Det förklarar ju ett och annat, seden att tatuera sig härstammar från grottfolket!

Det är ju grottfolk som målar på sin kropp och tycker det är snyggt, herregud va fånigt att tatuera sej måste vara nån osäkerhetskänsla, här kommer

jag med målad kropp, huva så tokig folk kan va

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
4 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är ju grottfolk som målar på sin kropp och tycker det är snyggt, herregud va fånigt att tatuera sej måste vara nån osäkerhetskänsla, här kommer

jag med målad kropp, huva så tokig folk kan va

Gäller fortfarande

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mr atm:

Gäller fortfarande

 

 

Förstår du gillar den borde heta konserverad gubbskrälle med målad kropp

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, Boa52 said:

Det är ju grottfolk som målar på sin kropp och tycker det är snyggt, herregud va fånigt att tatuera sej måste vara nån osäkerhetskänsla, här kommer

jag med målad kropp, huva så tokig folk kan va

Insiktsfulla analyser som vanligt från MPRs permanente expert på folklivsfrågor.

 

Min personliga fördom är att personer med många enkelt synliga tatueringar nog i allmänhet är något dummare än folk som inte har många och lätt synliga tatueringar. Faktumet att Boa är otatuerad gör ändå att jag med stor säkerhet kan fastslå att på MPR är genomsnittsintelligensen högre för tatuerade än otatuerade.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
7 timmar sedan, skrev Atom:

Insiktsfulla analyser som vanligt från MPRs permanente expert på folklivsfrågor.

 

Min personliga fördom är att personer med många enkelt synliga tatueringar nog i allmänhet är något dummare än folk som inte har många och lätt synliga tatueringar. Faktumet att Boa är otatuerad gör ändå att jag med stor säkerhet kan fastslå att på MPR är genomsnittsintelligensen högre för tatuerade än otatuerade.

Faktumet att du råkar ha en ej lätt synlig tatuering och alltså därmed inte har någon betydelse i ditt antagande antar jag?

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...