Jump to content
IGNORERAD

Har ni tatuering?


Cavemannen

Har ni tatuering?  

110 röster

  1. 1. Har ni tatuering?

    • Ja, flera stycken
      33
    • Ja, fast bara handknackad thaitatuering gjord av en munk
      4
    • Nej, men funderar på en
      8
    • Nej, Fyyfaan!
      65


Recommended Posts

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    13

  • Atom

    7

  • Boa52

    5

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bara i ansiktet och på händerna.  På övriga kroppen är det väl bara sjöbusar och kriminella som har tatueringar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Nej men inte nej fy fan. Passar på många men inte på mig. Har dock svårt för fruntimmer som har på bröst och överarmar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har givetvis både tatuering, changlinne' och flipp flopps och har ni inte det kan ni åka till Ibiza istället :sure:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Har givetvis både tatuering, changlinne' och flipp flopps och har ni inte det kan ni åka till Ibiza istället :sure:

Om man undviker att handla på 7/11 så slipper man se stenbordsexperterna i paraduniform! :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 minuter sedan, skrev GreenValley:

Om man undviker att handla på 7/11 så slipper man se stenbordsexperterna i paraduniform! :crazy:

För min del är Lotus Supermarket som gäller 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
30 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Nej. Man sätter inte klistermärken på en Ferrari...

Nä det finns ju de som är skiträdda för någara nålstick :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nä det finns ju de som är skiträdda för någara nålstick :look_down:

Den typen av kommentarer brukar vi i mina hemtrakter kalla för ett långskott från egen blålinje. :sure:

 

Otatuerade Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev Fritz:

Den typen av kommentarer brukar vi i mina hemtrakter kalla för ett långskott från egen blålinje. :sure:

 

Otatuerade Fritz..

5555555555 nålsticksrädde tallen gav ju karma på den. Han som kallar sig sjöman med med mera, med mera ...................och så vidare........:haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det är så coolt med tatueringar typ tribaler och ovanför rumpan etc. Speciellt när det kanske kommer något nytt typ 6 D.

Jag själv skulle aldrig brännmärka min hud men jag dömer inte andra.

5ada144d41ba1_tattoosacoolt.jpg.271fa8fc5de5ed0102f14a3958a2b1aa.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fredman:

Har dock svårt för fruntimmer som har på bröst och överarmar. 

och på magen...

 

 

men en drake som börjar vid ena foten och fortsätter upp över benet och ryggen kan vara ganska sexigt

 

/Micke

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jag gillar tjejens gaddning

5ada23f3b53d6_Kennethmylove.thumb.jpg.969671a6c1c6e6158cc9d67652069846.jpg

 

Men vad frugan tycker har jag inte frågat än

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom flesta svarar fy fan men dom bilder man ser på forum medlemar är dom flesta tatuerade

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart har jag EN tatuering!

Den kanske är lite svår att se, men den har en lite kul och samtidigt tragisk historia! (lång och lite OT)

Någon gång för många många år sedan, jag tror jag gick i 5,e klass eller något sådant, kom det en ny tjej till min klass.

Det var inte vilken tjej som helst, hennes pappa var Jugoslav och hennes mamma Italienska.

Jag bara häpnade när jag såg henne första gången, hon hade kolsvart långt hår, nötbruna ögon och olivbrun hy, hon var det vackraste jag dittills hade sett! Jag trodde helt enkelt inte att det fanns så vackra varelser på jorden!


(här kommer förtydligande, jag växte upp i en helt ny stadsdel, en produkt av miljonprogrammet. Skolan jag gick i var helt ny och ett var ett socialt experiment för den tiden, man byggde en enorm skola med totalt ca 1200 elever.

Av dessa 1200 ungar fanns det vad jag minns, en Korean, ett syskonpar från Finland, en halvt utvecklingsstörd Spanjor och så nu HON! Så min erfarenhet av andra nationaliteter var med andra ord extremt liten.)

 

Något hände med mig, jag fick en konstig känsla i kroppen som jag aldrig känt förut. Fröken presenterade Robertha för oss och meddelade att hon skulle sitta bänkgranne med, med ..... STEFAN!
Herre jävlar, hon skulle sitta bara några decimeter från mig, gud kanske fanns trotts allt! Den första tiden var dock ett helvete, jag ville prata med henne, bli kompis med henne, men hur fan gör man det med en sådan sagofigur?

Saken vart inte bättre av att hon och hennes familj flyttade in i en lägenhet bara några få trappuppgångar från min. Den där konstiga känslan i kroppen förvärrades för varje dag och började koncentrera sig till något jag dittills bara använt till pinka med!

Tiden gick och jag gjorde blyga men tappra försök att få hennes uppmärksamhet, men det var förgäves, jag var liksom osynlig för henne! Jag hade hört något svammel om att "i krig och kärlek var allt tillåtet", vad krig var hade jag stenkoll på, vi grabbar slogs så fort vi fick en chans och dessutom fick vi yngre spö av de äldre så fort de såg oss yngre, det var ju krig, typ! Vad kärlek var egentligen hade jag ingen aning om, men skit samma, krig var ju tillåtet!

"Kriget" jag inledde är idag inget jag är stolt över, men jag visste inte bättre! Det vart tjuvnyp, hårdragning och diverse andra elakheter, men det fungerade, hon såg mig äntligen! 

Visst, hon såg väl inte vidare glad ut nu när hon väl såg mig, men skit samma, krig var tydligen modellen! (detta fick jag snart revidera med anledning av det sydeuropeiska temperamentet)

Ytterliga tid gick med div krigshandlingar, att inte fröken särade på oss är än i dag ett mysterium! Den bästa ammunitionen i kriget var tjuvnyp, Robertha verkligen såg mig då, avskydde är väl mer rätt ord!

Under tiden hade mystiska saker hänt med Roberthas överkropp, sådana där vuxen prylar började växa ut på henne!

Under en lektion när jag satt och klurade på vad för elakheter det var dags för slog det mig, det överlägset bästa strategiska draget måste ju vara ett tjuvnyp på en av utväxterna!  

Jag hörde ett tydligt "smack" och kände lite tryck på höger underarm, det var inte så märkvärdigt, tills jag tittade! Robertha hade gått till motoffensiv! Hon hade med oanad styrka kört hennes nyvässade penna rakt genom min arm!

Det vart smärta, blod och tårar samt min första bekantskap av sjukvården!

Det vart av försåtliga skäl en ganska uppmärksammad tid för både henne och mig efter detta. Robertha vart under en kort tid förflyttad till en special klass, samma som den lätt utvecklingsstörde spanjoren gick i. Fan ta dem för detta beslut!

Efter en inte allt för lång tid började vi faktiskt så smått prata med varandra, började träffades hemma hos någon av oss och lyssnade på musik. Hon spelade ABBA och Baccara och jag spelade AC/DC, Led Zeppelin och Pink Floyd, vi lärde oss att respektera varandra, våra kroppar och våra olika musiksmaker. Vi vart extremt goda vänner, men inget mer. Vi träffas än idag och skrattar år våra minnen, vi pratar om Dancing queen och TNT och vassa pennor, hon märkte mig för livet!

 

Hon gifte sig sedermera med min bästa kamrat, och de levde (inte) lyckliga i resten av deras liv  

Snipp snapp snut, så var den sagan slut!

tatt.thumb.jpg.ed49f92c30745f6dcd0c0cd0c5d41ad8.jpg


//S 

  

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jävla WT med tatueringar. Så många ungdomar på jobbet som är tattade över hela kroppen, fy fan vad dom kommer att  ångra sig.

 

 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej! ar aldrig fastnat för tatueringar och har inga planer att skaffa. Tycker att det upp till var och en, men är inte för mig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer antagligen få en hel del skit för följande inlägg, det förstår och respekterar helt.

Jag tycker tatueringar är helt OK, men det finns gränser.

Jag är med och driver/äger ett förhållandevis framgångsrikt företag i arkitekt/ingenjörsbranschen. Vi har många stora och intressanta uppdrag, vi expanderar och söker nya medarbetare kontinuerligt.
Vi har en väldigt öppen syn på kön, religion, hudfärg och sexuell läggning mm, men du skall dock komma i håg att du är en representant för företaget.

Ett av vårat framgångskoncept har varit att alla, både nya och gamla medarbetare ska efter förmåga och vilja delta i gemensamma stora projekt, men även driva sina egna mindre projekt som de har ansvar för, men med fullt stöd från oss i ledningen om det behövs.

Att driva/delta i ett projekt kräver många kontakter, möten mm med kund, brukare, olika entreprenörer och investerare osv. Vi har heller ingen dress code, du ska bara se hel och ren ut och anpassa dig efter de förutsättningar som gäller.

För en tid sedan fick jag in en ansökan om anställning. Allt såg väldigt bra ut, fint CV, bra betyg och en mycket imponerande portfolio, första känslan var att det i princip var klart, snubben skulle få tjänsten!

Så kom då dagen för anställningsintervjun, In kliver en kille som har tatueringar på princip hela den synliga kroppsytan, inklusive hela ansiktet. Han hade även den goda smaken att ha piercingar som samman lagt borde ha vägt ett kilo. Det var inte nog med det, det som i hans barndom hade varit örsnibbar satt det stora svarta ringar, alltså inte örhängen utan enorma hål genom örat! 

Hur fan ska jag med trovärdighet skicka en sådan snubbe till kund/brukare? Ja, jag vet! Jag är antagligen en utdöende generation!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl funderat nån gång men bestämde mig till slut för att det vore överflödigt på en kropp som redan är perfekt...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev edvardpop:

Har väl funderat nån gång men bestämde mig till slut för att det vore överflödigt på en kropp som redan är perfekt...

Man sätter inga klistermärken på en Rolls Royce!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, har ett par stycken som är typ 25 år gamla, inget jag direkt bryr mig om, men jag hade gärna bytt ut dom mot något annat då tekniken har blivit mycket bättre på senare år.

 

Här har vi en som är duktig, motiven kan man väl iof diskutera, men duktig är han...

 

https://www.google.com/search?biw=2048&bih=1015&tbm=isch&sa=1&ei=iGLaWvyPOIKTsgHj9Y6ABA&q=victor+tattoo+portugal&oq=victor+tattoo+portugal&gs_l=psy-ab.12...0.0.0.105542.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.psy-ab..0.0.0....0.MHhP89blDWM

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...