Jump to content
IGNORERAD

Router från Thailand att använda i Sverige


stefantaby

Recommended Posts

Hej jag har en router på rummet ZYXEL Router NBG-418N v2 då wifi är väldig svag på rummet i det hotell jag bor på i Chiang Mai och då fungerar det bra. Den är kopplad till ett tfn jack på rummet. Jag undrar om samma router går att använda I Sverige på samma sätt då jag inte har internet till den hyreslgh jag hyr utan använder min mobil som "router" och kopplar den till laptoppen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om den är kopplad till telefonjacket är det väl ADSL i tråden. Om du inte kan få kabel i din hyreslägenhet i Sverige kanske du kan få ADSL till ett telefonjack. Router brukar följa med abonnemangen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste fortfarande ha internet. Beställ det så får du med en router.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev frason:

Du måste fortfarande ha internet. Beställ det så får du med en router.

Han måste väl ha varken ha router eller internet knutet till lägenheten om han kopplar sin dator direkt till mobilen och använder det internet som ingår i mobilabonnemanget?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Han måste väl ha varken ha router eller internet knutet till lägenheten om han kopplar sin dator direkt till mobilen och använder det internet som ingår i mobilabonnemanget?

 

Herr Chang har talat.

Internetdelning fungerar bra, men kolla upp abonnemanget först hur mycket du har och får använda som datatrafik.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hmm, det verkar lite skumt med routern.

Är det verkligen telejacket den är kopplad till?

 

Nåja, läser att det är en 300 Mbps. Värdet på den kan inte vara direkt högt och vettigare saker finns att köpa för småpengar i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herr Chang:

Han måste väl ha varken ha router eller internet knutet till lägenheten om han kopplar sin dator direkt till mobilen och använder det internet som ingår i mobilabonnemanget?

 

Herr Chang har talat.

Nä, varför då ta med sig en xdsl-router från Thailand? Vilken var TS frågeställning.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev 65Selander:

Internetdelning fungerar bra, men kolla upp abonnemanget först hur mycket du har och får använda som datatrafik.

Ja, så är det. Jag har ingen stor kvot på mitt i övrigt utmärkta mobilabonnemang från Telia, och det märks ju de få gånger mitt Com Hem internet i lägenheten går ner några timmar. Att kolla Netflix kan jag glömma, räcker 4-5 minuter innan Telia gnäller om att jag måste köpa mer GB... Att lyssna på Apple Music går ungefär 3-4 timmar innan kvoten är uttömd. Endast 72 kronor för en GB till!

 

Men sajter med mest text, några bilder och ingen självspelande video kan jag sitta länge med. Till exempel MPR.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Ja, så är det. Jag har ingen stor kvot på mitt i övrigt utmärkta mobilabonnemang från Telia, och det märks ju de få gånger mitt Com Hem internet i lägenheten går ner några timmar. Att kolla Netflix kan jag glömma, räcker 4-5 minuter innan Telia gnäller om att jag måste köpa mer GB... Att lyssna på Apple Music går ungefär 3-4 timmar innan kvoten är uttömd. Endast 72 kronor för en GB till!

 

Men sajter med mest text, några bilder och ingen självspelande video kan jag sitta länge med. Till exempel MPR.

 

Herr Chang har talat.

Vet inte vilket abonnemang du har på Telia men kanske Fello kan vara ett alternativ för dig ?

Ganska bra priser och Telias nät . Billigare/mer data om man är student eller 55+.

https://www.fello.se/

 

 

Mvh Hobbe 

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Är ju fantastiskt att den routern är kopplad till telefon uttaget. Då det inte finns en sådan ingång på den routern. ??????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...