Jump to content
Jussinam

1 år O-A visum, inkomst, förlängning, flytt...

Recommended Posts

Muimatt
3 hours ago, Tallviking said:

Max 100 st medborgarskap per år och land delas ut bara

Stämmer bra TV, men om hundra svenskar per år med rätt kvalifikationer hade sökt hade antagligen vi inte fyllt kvoten i köpet av 2-3 år. Det är inte många svenskar som kan läsa och skriva på Thai( plus allt annat)och som faktiskt vill ha ett medborgarskap.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• mikedo58
      Av mikedo58
      Hej alla,

I måndags kom det lokala elverket i Krasang, Buriram, tillsammans med Hotline från Prasat för att flytta en elstolpe en bit (ca 5 meter) framför det hus som vi håller på och bygger, så att den inte skall blockera vare sig huset eller infarten till det. Detta hör ju egentligen ihop med mitt husbygge i Krasang (http://www.maipenrai...ygge-i-krasang/), men jag tyckte att det var så intressant att jag gjorde en egen tråd av detta, så jag sedan förstås kommer att länka till från min husbygggartråd.

Först kom några killar från det lokala elverket och tog loss de mindre kablarna och isolatorerna.
      Vi, resten av fruns familj och några andra i närheten blev förstås av med strömmen i samband med detta

Vissa av kablarna hölls under tiden upp av en kranbil.
      Sedan kom Hotline från Prasat för att se till att stolpen kan flyttas utan att stänga av strömmen i de grova kablarna.

Här ser man de lokala killarna från andra hållet och längst till vänster syns också jordhögen från det nya hålet som stolpen skall flyttas till.

Här ser man det nya hålet litet bättre.

Sedan kom den kranbil som skulle användas för att flytta stolpen.

Hotline-killarna gjorde också en del förberedelser.

Först försökte man köra in kranbilen från ena hållet, vilket ledde till att den nästan körde fast i de sant och grushögar som används för husbygget.

Sedan klättrade två av Hotline-killarna upp i stolpen för att ta loss de grova kablarna och se till att de kan hållas åt sidan.

Först firades litet specialverktyg upp.

Sedan började de att ta loss den grova kabel som var närmast vägen.

Här har den första grova kabeln tagits loss.

Här dras den första grova kabeln undan, samtidigt som man börjar ta loss mittenkablen.

Man kom sedan på att det var bättre att använda kranbilen från andra hållet.

En närbild på kranbilen och ett par av Hotline-killarna.

Här har även mittenkablen tagits loss.

Här har också mittkabeln dragits undan en bit.

Fortsättning följer...

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy