Jump to content
IGNORERAD

Resmål Vietnam 10 dagar


stefantaby

Recommended Posts

Hej jag funderar på 10 dagar i Vietnam inte behov att besöka Hanoi/Saigon utan mer en mindre stad gärna med boende nära stranden, vi är 2 som flyger från Chiang Mai eller via Bangkok, någon som har erfarenhet från det konceptet? Avser att göra resan 2019 mars.

Link to comment
Dela på andra sajter

AirAsia flyger från DMK till Danang. Därifrån inte långt till Hoi An. 

Beacher finns. 

En del kineser dock....

 

Men varför inte till Hanoi och sedan till det fantastiska Halong Bay för en romantisk kryssning....;-)

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset men har inte så många dagar 10 st så jag tänkte det tar ju några dagar i Hanoi

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoi An ev kombinerad med Da Nang skulle jag också rekommendera. Soligt och varmt i mars också.

 

Ett alternativ kan vara ön Phu Quoc, men kanske något för lugnt där

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev spooncreek:

Hoi An ev kombinerad med Da Nang skulle jag också rekommendera. Soligt och varmt i mars också.

 

Ett alternativ kan vara ön Phu Quoc, men kanske något för lugnt där

Absolut Hoi An/Da Nang. Tripp till Hue om man är kulturellt intresserad. Från BKK flyger Bangkok Air direkt till Da Nang, fina stränder och feb/mars lär vara bästa tiden. Något överflöd av kineser noterade inte jag när vi var där, mest an blandning av allehanda turister. Inte mycket ryssar där heller, däremot en jäkla massa i Na Trang. Går rysscharter direkt dit.

 

Phu Quoc har jag funderat på länge men fick negativt omdöme nu i vintras från en som var där. Har också hört att det är mycket kineser och exploateras kraftigt nu så det hoppar nog jag iaf.  

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för info ang 10 dagar i Vietnam, tänkte också på Phu Quoc men kanske Hoi An /Da Nang  är optimalt. Flyg direkt till  Da Nang är smidigt, vad är Hoi An för ett ställe, nära Da Nang?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev stefantaby:

Tack för info ang 10 dagar i Vietnam, tänkte också på Phu Quoc men kanske Hoi An /Da Nang  är optimalt. Flyg direkt till  Da Nang är smidigt, vad är Hoi An för ett ställe, nära Da Nang?

Gammal sjöfartsknutpunkt med influenser från många olika länder. Väldigt trevligt att strosa omkring och finns lite trevliga utflykter att göra också. Finns på Unicefs lista över världsarv och dit ska ni absolut. Finns fina stränder där med. Da Nang kan ni ta några dagar i början eller slutet. Ska ni till Hue så ta den trippen från Da Nang, är en bit att åka men funkar med taxi tor på en dag.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Esspe som fd lättmatros i rederi Grängesberg/Oxelösund 68-70 låter detta intressant, tack för det/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir sugen på en ny tur dit nu :) Får nog bli en liten Vietnamrunda nästa år.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag, och min polare som dyker upp här 2-3ggr om året är sugna på en sväng till Vietnamn i Juli. Var är det bäst party,barer och hålligång? Vi var i PhnomPenh forra året. Mycket nice. Vill testa något nytt iår.

 

Inget intresse av tempel,kultur,strand m.m 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Jag, och min polare som dyker upp här 2-3ggr om året är sugna på en sväng till Vietnamn i Juli. Var är det bäst party,barer och hålligång? Vi var i PhnomPenh forra året. Mycket nice. Vill testa något nytt iår.

 

Inget intresse av tempel,kultur,strand m.m 

Ska ni parta i Vietnam är det Saigon som gäller

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ska ni parta i Vietnam är det Saigon som gäller

Det är dit vi funderar på att dra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ska ni parta i Vietnam är det Saigon som gäller

District 1 i gamla stan är fullt av hålligång. ;) 

Bui Vien är en säker startpunkt och har många boenden.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev leifen:

District 1 i gamla stan är fullt av hålligång. ;) 

Bui Vien är en säker startpunkt och har många boenden.

 

Håller med Backpackersområdet är det ös på. Gott om trevliga hak och smågränder

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev thomas001:

Det är dit vi funderar på att dra. 

Bui Vien som nämnts ovan är bra party. Lite beroende på vad man tycker om backpackers som dominerar gatubilden. Numera försöker de framstå som ett walking street, men fullt så syndigt som i Sin City är det inte än.

 

Ett klassiskt ställe 10 minuter bort med taxi från är Apocalypse Now. Nattklubb med mycket expats och glada damer.

 

En riktigt häftig Skybar man inte bör missa är Chill Skybar. Bra drinkar, häftig utsikt, trendigt.  Lite upscale och med dress-code som i alla fall  diskvalificerar de med shorts och flip-flops. http://chillsaigon.com/

 

Livemusik finns det gott om i Saigon. Ofta på barer med vackra värdinnor. MZ club är en sådan https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g293925-d2642272-r478297682-MZ_Club-Ho_Chi_Minh_City.html  De har ett schysst koncept där sångarna kör tre låtar var, de roterar runt mellan stan olika liveklubbar i stan,  som gör att blir rätt varierad musik.

 

Att tänka på om någon i gänget skulle vilja ha med en glad flicka som sällskap till hotellrummet, så tror jag att det fortfarande är ett rätt stort problem på de större och bättre hotellen. Bättre i så fall att bo på mindre hotell för 20-30 USD natten. Ofta enkelt men fräscht.

 

20180411_231352.thumb.jpg.754ae8b58b1a195f0c1b7c77e212d180.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...