Jump to content
Scandinaviancorner

Scandinavian Corner Khao lak

Recommended Posts

scorpio63
1 minut sedan, skrev Stefan:

Det finns närodlade godsaker på plats, men de är förhållandevis svåra att hitta och kilopriset är högre. Det skall dock enligt hörsägen finnas närimporterade godsaker från grannlandet i väster, kvalité och kilopris har jag ingen koll på.

Nu är ju fraktkostnaderna för godsaker inom Thailand mycket fördelaktiga, så har man en favoritgodsak i Pattaya kan det vara en god idé att ta den med sig, de brukar inte ta mycket skada av transporten utan håller sig säker fräscha i flera veckor!

Gotland kan nog ge dig mer utförlig information om huru vida medhavd godis är att föredra gentemot platsodlade dito!

//S

Mycket raka besked angående medhavda varor. så länge det inte ät tullzon så känns det som om man då trots allt ska ta med sina godsaker även på semester:-)

• Ge karma 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Soengsang
6 minuter sedan, skrev Stefan:

Det finns närodlade godsaker på plats, men de är förhållandevis svåra att hitta och kilopriset är högre. Det skall dock enligt hörsägen finnas närimporterade godsaker från grannlandet i väster, kvalité och kilopris har jag ingen koll på.

Nu är ju fraktkostnaderna för godsaker inom Thailand mycket fördelaktiga, så har man en favoritgodsak i Pattaya kan det vara en god idé att ta den med sig, de brukar inte ta mycket skada av transporten utan håller sig säker fräscha i flera veckor!

Gotland kan nog ge dig mer utförlig information om huru vida medhavd godis är att föredra gentemot platsodlade dito!

//S

:rotfl::rotfl::rotfl:

Stefan
2 minuter sedan, skrev scorpio63:

Mycket raka besked angående medhavda varor. så länge det inte ät tullzon så känns det som om man då trots allt ska ta med sina godsaker även på semester:-)

Wasaknäcke, Kalles kaviar och svenskt kaffe finns på SC, så använd dina tillåtna kilon till mer behövande syften!

//S

GreenValley
10 minuter sedan, skrev Stefan:

//S

Sen är det av viss betydelse om det är vårens primörer eller fjolårspotatis som finns att tillgå!

Edited by GreenValley
  • Haha 2

scorpio63
2 minuter sedan, skrev Stefan:

Wasaknäcke, Kalles kaviar och svenskt kaffe finns på SC, så använd dina tillåtna kilon till mer behövande syften!

//S

Du är fan helt underbar:-)

Stefan
1 minut sedan, skrev GreenValley:

Sen är det betydelsefullt om det är vårens primörer eller fjolårspotatis som finns att tillgå!

De få fakta jag har fått i min vetskap är att det florerar mycket sättpotatis till ett frapperande högt pris!

• Ge karma 1

Guest wUThai
7 minuter sedan, skrev Stefan:

//S

Svenskt kaffe?

scorpio63

Är min guide ledig så kommer jag innan jul, landar ju i BKK den 17'e.

Är inte min guide ledig så får jag försöka köpa lös henne från jobb,( det måste jag nog i vilket fall som helslst ).

Är det så så dyker vi upp 2 st på ditt ställe några dagar.

• Ge karma 1

Stefan
1 minut sedan, skrev wUThai:

Svenskt kaffe?

Ja, jag vet! Det är sjukt fånigt, men hörde det på en restaurang i Krabi: do you have any Swedish Kaffe? 

Guest wUThai
Precis nyss, skrev Stefan:

Ja, jag vet! Det är sjukt fånigt, men hörde det på en restaurang i Krabi: do you have any Swedish Kaffe? 

Jag förstod vad du menade. Dock är det charterturistvarning lång väg när man börjar snacka om svenskt kaffe! :)

uptoyou
1 timme sedan, skrev Boa52:

Tror säker det skulle vara kul med ett besök hos dej men kommer mog inte att hända vi har rest runt i Thai så det räcker

Ok det finns altid mera att se av Thai men just nu gäller bara vår hem by och vår farm

Fråga SC så kanske han gör en lista med folk som inte besökt, och inte heller tänker besöka honom?

• Haha 4

Soengsang
Precis nyss, skrev Stefan:

I yxbyn finns inget som ens påminner om kaffe

Vill inte slänga pekpinnar, men finns flera bra cafeer där....alldeles utmärkt kaffe :)

• Ge karma 1

Guest wUThai
1 minut sedan, skrev Stefan:

Nu är jag väldigt väldigt långt från en charterturist, dock är jag en kaffe älskare av rang. I yxbyn finns inget som ens påminner om kaffe, så det är faktiskt det enda jag tar med mig för eget bruk när jag åker till Thailand. Att ta en nybryggd kopp gott kaffe och sätta sig på altanen och glo på några buffelarchlen, läppja på ett gott kaffe och konstatera att risplantorna har vuxit 8mm under natten, det är vad jag kallar livskvalitet! Det är då jag tar en taxi till Pattaya!

//S

Kan inte annat än hålla med dig. Dock är inte "svenskt" kaffe nåt jag prioterar.. dock så uppskattar jag att ha lite kul. Och det är ju inte så jättespännande i yxbyn... funkar några dagar sen är det ungefär lika spännande som att se målarfärg torka. 

Stefan
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Vill inte slänga pekpinnar, men finns flera bra cafeer där....alldeles utmärkt kaffe :)

Jo, det fanns en liten söt tjej straxt innan 7/11 som hade ett litet fik i ett hörn, bland det bästa kaffet jag druckit i Thailand!

• Ge karma 1