Jump to content
IGNORERAD

Happy new year


Scandinaviancorner

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Happy songkran på er?

Hoppas ni får några våta dagar, det lär vi i alla fall få här i Khao Lak

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Happy songkran på er?

Hoppas ni får några våta dagar, det lär vi i alla fall få här i Khao Lak

Det samma.

Jag håller mig troligen borta från vattenkastarna och fan ta den som kommer och blöter ner min sodaveranda i obygden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chock Dee songkran på er där nere.

Här får vi kasta snöbollar på varandra. Har aldrig varit med om så mycket snö på songkran här i Sverige. 

Lite blöta får det väl bli invärtes, i varje fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 11/04/2018 at 11:54, skrev stefan5300:

Det samma.

Jag håller mig troligen borta från vattenkastarna och fan ta den som kommer och blöter ner min sodaveranda i obygden.

 

ecc21f4f0af321840e019ab34b20cae5-bhv.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

ecc21f4f0af321840e019ab34b20cae5-bhv.jpeg

Gillar visst thailändarnas songkran till 100% i obygden dock utan kanonfulla faranger i songkranföljet efter bilen, även jag blev lite blöt då thailändarna bad mig att kliva ner från sodaverandan så de fick ha sina vattenritualer men hade det varit någon kanonfull farang i följet så hade den säkert gått till mig på verandan och slängt en hink isvatten över både mig, datorn, mobilen, kameran och sedan skrattat gott. 

Nä det där tramsiga vattenkriget i bland annat Pattaya undanber jag mig.

 

Detta är däremot songkran som det är tänkt att vara.

IMG_2186.JPG.8d4b570a87fc8c276c25727e95857565.JPGIMG_2189.JPG.83e7d0b73bd69093de81e575fdfba73f.JPGIMG_2190.JPG.fda20f2692627bd5896008eb5409d8e3.JPG

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Gillar visst thailändarnas songkran till 100% i obygden dock utan kanonfulla faranger i songkranföljet efter bilen, även jag blev lite blöt då thailändarna bad mig att kliva ner från sodaverandan så de fick ha sina vattenritualer men hade det varit någon kanonfull farang i följet så hade den säkert gått till mig på verandan och slängt en hink isvatten över både mig, datorn, mobilen, kameran och sedan skrattat gott. 

Nä det där tramsiga vattenkriget i bland annat Pattaya undanber jag mig.

 

Detta är däremot songkran som det är tänkt att vara.

 

Ser trevligt ut på bilderna.

 

I Pattaya är det rätt hård konkurrens numer om vilka som krigar "värst", men farangerna ligger rätt dåligt till. Indier har seglat upp som en stark utmanare de senaste åren, men ohotad etta i huliganligan är som i alla år : thailändarna. Inga kan hiva så mycket vatten som dem, på allt  och alla oavbrutet.

 

Söndag idag, så redan noterat rätt många pickisar fullastade med vatten och thailändare, på väg mot Beach Road för att leva bus hela dagen. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
21 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ser trevligt ut på bilderna.

 

I Pattaya är det rätt hård konkurrens numer om vilka som krigar "värst", men farangerna ligger rätt dåligt till. Indier har seglat upp som en stark utmanare de senaste åren, men ohotad etta i huliganligan är som i alla år : thailändarna. Inga kan hiva så mycket vatten som dem, på allt  och alla oavbrutet.

 

Söndag idag, så redan noterat rätt många pickisar fullastade med vatten och thailändare, på väg mot Beach Road för att leva bus hela dagen. 

 

Varning # Ironi # Varning

 

Klart Thailändarana tycker om songkran. Enda dagarna på året det är lagligt för dom att trakassera utlänningar. 

 

555😁😂🤣

 

Varning # Ironi # Varning

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Varning # Ironi # Varning

 

Klart Thailändarana tycker om songkran. Enda dagarna på året det är lagligt för dom att trakassera utlänningar. 

 

555😁😂🤣

 

Varning # Ironi # Varning

Ironi eller inte så är det nog flera thailändare som ser sin chans att få se en farang att köra omkull med moppen efter att ha fått ett spann vatten kastat i ansiktet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...