Jump to content
IGNORERAD

Nya och gamla baht sedlar?


StefanJ

Recommended Posts

Hej..   Min tjej yrade nåt om att jag måste växla mina thaibaht som blev över från senaste resan.

Hon sa att nya sedlar kommer snart, och då blir mina "gamla" sedlar värdelösa.  Låter skumt..   det finns ju redan nyare sedlar OCH äldre sedlar som funkat i Thailand.

Nån som har bättre koll än min tjej i detta ämne?

 

Jag frågade henne..  Och vilket datum blir mina sedlar värdelösa..?   Snart sa hon.   Njaaa tänkte jag, låter ju lite väl snabbt.

Jag pratar inte om 40år gamla sedlar...utan om sedlar med gamla Kungen

Ny Kung...  Nya sedlar.

 

Ha det bäst!

166577_273674889429004_1300334456_n.jpg

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma info från Reuters

 

“In future, we will only be printing the new banknotes,” Central Bank Governor Veerathai Santiprabhob told reporters.

Current bank notes will remain legal tender and the new ones are the same sizes and colors.

The first batch of the new notes featuring King Maha Vajiralongkorn in air force uniform, will be in circulation from April 6.

 

https://www.reuters.com/article/us-Thailand-economy/thai-king-to-replace-father-on-new-banknotes-idUSKCN1GK0XJ

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-09 at 13:20, skrev StefanJ:

Hej..   Min tjej yrade nåt om att jag måste växla mina thaibaht som blev över från senaste resan.

Hon sa att nya sedlar kommer snart, och då blir mina "gamla" sedlar värdelösa.  Låter skumt..   det finns ju redan nyare sedlar OCH äldre sedlar som funkat i Thailand.

Nån som har bättre koll än min tjej i detta ämne?

 

Jag frågade henne..  Och vilket datum blir mina sedlar värdelösa..?   Snart sa hon.   Njaaa tänkte jag, låter ju lite väl snabbt.

Jag pratar inte om 40år gamla sedlar...utan om sedlar med gamla Kungen

Ny Kung...  Nya sedlar.

 

Ha det bäst!

166577_273674889429004_1300334456_n.jpg

Har du så mycket över från resan så är det nog dags att börja växla in snart.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2018-04-09 at 18:20, skrev StefanJ:

Hej..   Min tjej yrade nåt om att jag måste växla mina thaibaht som blev över från senaste resan.

Hon sa att nya sedlar kommer snart, och då blir mina "gamla" sedlar värdelösa.  Låter skumt..   det finns ju redan nyare sedlar OCH äldre sedlar som funkat i Thailand.

Nån som har bättre koll än min tjej i detta ämne?

 

Jag frågade henne..  Och vilket datum blir mina sedlar värdelösa..?   Snart sa hon.   Njaaa tänkte jag, låter ju lite väl snabbt.

Jag pratar inte om 40år gamla sedlar...utan om sedlar med gamla Kungen

Ny Kung...  Nya sedlar.

 

Ha det bäst!

166577_273674889429004_1300334456_n.jpg

Baht står sig bättre än kronan så växla inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...