Jump to content
IGNORERAD

R.I.P. Lille Babs

Fredman
 Dela

Recommended Posts

Klart att Lill-Babs ska ha en egen R.I.P. tråd. "Leva livet" ja det gjorde hon verkligen.

Så nära en svensk kvinnlig Dean Martin som man kan komma.

The Flat Earth Society has members all around the globe!

Dela på andra sajter

Nja man kanske inte ska jämföta Lill Babs med Dean Martin.

Möjligen festandet då men Dean Var ju en sångare.

Det var inte Lill Babs.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Trist, men vi skall alla den vägen vandra...

Vila i frid Barbro.

Leva livet, LIVE!

Max ironi?

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Tycker precis som när Jerka gick bort att det är så sjukt orättvist när människor som är vid god vigör och sprider glädje omkring sig går bort........

Får inte ihop den orättvisa koden......

Sympatisk människa iaf enligt min åsikt.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Det var inte Lill Babs.

BTT

Intelligensreserven levererar kunskaper igen...

Dum är fel epitet, ok att du av födsel och ohejdad vana är befriad från empati och medkänsla för andra människor, det visste vi. Men att du är så gement okänslig och elak, det var nytt iaf. för mej

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Bra skrivet av Marcus Birro:

"Jag träffade Barbro Svensson i en tevestudio 1997. Jag var berusad. Det var inte Barbro. Hon bytte kläder och vi hade samma loge. 
Jag hade givit ut en diktsamling som jag skulle prata om i något sammanhang.

Det var bara vi två i den där logen och hon visste så klart inte alls vem jag var men jag glömmer aldrig hur oändligt trevlig hon var. Hon var genuint nyfiken. Hon ställde en massa frågor, lyssnade, skrattade.

Jag kom ihåg att jag tänkte på det då, och även flera gånger efteråt: "hon hade inte behövt att vara trevlig" mot mig.
Hon hade inga poäng att hämta. Jag var en okänd snubbe i skinnjacka som skulle medverka i samma program som hon. 
Men hon var varm, lyssnande, sympatisk.

Långt mycket viktigare människor än jag har vittnat om hennes genuina folklighet. Hon förställde sig aldrig. Hon var inte en person framför kamerorna och en annan bakom. Hon var den var hon var. Hon var en rest av en slags innerlig svensk arbetarklass. Genuin, noggrann och angelägen om att göra sin plikt.

Hon glömde aldrig vilka det var som gjort henne till den hon blev. Människorna, publiken, alla som älskade att lyssna till henne.

Många framgångsrika människor ser till att städa rent under sig. Man lovar och sviker människor som står en bit längre ner på skalan. Man glömmer fotfolket. Man omger sig med framgångsrika människor, strålar på röda mattan och inser inte att det bara är ett fingerknäpp mellan toppen och botten. Barbro Svensson var ett utmärkt exempel på en människa som aldrig glömde hela resan hon gjort.

Hon var sin resa, inte bara resans mål. Hon tog sig själv och sin publik på allvar och därför blev hon älskad och respekterad av flera generationer, av både publik, media och andra artister.

Med henne försvinner också en stor del av det gamla Sverige, den del av vår historia som stavas svenskstoppen, halvtaffligt bakade kanelbullar, kok-kaffe och röda stugor, grannar som respektfullt hejar på varandra över rabarber-buskarna.

Barbro Svensson var mer än en glad kvinna med käcka sånger. Hon representerade det allra vackraste med Sverige, hon kombinerade glädjen med ett nordiskt vemod som tilltalade fler än de som älskade Nygammalt och allsång.

För egen del var hennes samarbete med poeten Lars Forsell helt enastående vackert. Hon förstod att livet innehåller både ljus och mörker, både yta och djup.

Hon var som en slags nordisk skymning om sommaren, både ljus och mörk på samma gång och den kombinationen, parat med en genuin kärlek till människor, gjorde henne fullständigt enastående populär.

Jag trodde faktiskt inte hon kunde dö.
Det kommer nog visa sig att hon inte gjort det heller..."

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Odin:

Intelligensreserven levererar kunskaper igen...

Dum är fel epitet, ok att du av födsel och ohejdad vana är befriad från empati och medkänsla för andra människor, det visste vi. Men att du är så gement okänslig och elak, det var nytt iaf. för mej

Så jag är elak för att jag inte tycker att lill Babs var en bra sångerska?

Lill Babs är en del av den svenska underhållningshistorien så även en del av min barndom och uppväxt men som sagt hon var ingen favorit hos mig som sångerska.

Ska man inte få säga eller skriva att man inte gillade någon som artist för att han eller hon precis dött?

Det kallas hyckleri.

Men det är ganska typiskt när någon dött. Då kommer hycklarna ofta fram och besjunger  samma person dom tidigare ogillat eller kritiserat.

Och Odin kan nog sälla sig till skaran av hycklare på forumet eller kappvändare heter det väl oxå.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Ska man inte få säga eller skriva att man inte gillade någon som artist för att han eller hon precis dött?

BTT

Nej. Det är dålig stil. Varför vill du skriva det? Skulle du själv uppskatta om nån tönt förringade en artist du med nöje lyssnat på under många år 

och som just trillat av pinn med en nedsättande kommentar? Fö finns det ju massor av artister som inte är särskilt duktiga på att sjunga men av

nån anledning låter det alldeles utmärkt ändå. 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev edvardpop:

Nej. Det är dålig stil. Varför vill du skriva det? Skulle du själv uppskatta om nån tönt förringade en artist du med nöje lyssnat på under många år 

och som just trillat av pinn med en nedsättande kommentar? Fö finns det ju massor av artister som inte är särskilt duktiga på att sjunga men av

nån anledning låter det alldeles utmärkt ändå. 

Har du hört Paris Hilton låten?:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Så jag är elak för att jag inte tycker att lill Babs var en bra sångerska?

Lill Babs är en del av den svenska underhållningshistorien så även en del av min barndom och uppväxt men som sagt hon var ingen favorit hos mig som sångerska.

Det kallas hyckleri.

Men det är ganska typiskt när någon dött. Då kommer cklarna ofta fram och besjunger  samma person dom tidigare ogillat eller kritiserat.

Och Odin kan nog sälla sig till skaran av hycklare på forumet eller kappvändare heter det väl oxå.

BTT

Herregud (oj nu hycklade jag igen) jag är ju inte troende...

Jag tror inte eg att du är elak, men det du skrev var elakt. 

Vad jag mins så har du inte sagt ett enda ord om ditt hatobjekt under hennes liv, men nu efter LillBabs död så vågade du krypa upp från under stenen...

Nästa fråga infaller ju naturligt, när, hur och var har jag kritiserat Lill Babs?

Jag är varken hycklare eller mytoman, men jag vet någon som är båda delarna.

Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎04‎-‎03 at 15:32, skrev broder tuk tuk:

Det var inte Lill Babs.

BTT

Tror du att du är "Häftig"?

Jag måste tyvärr meddela dej att du är en tönt.

???

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Dean Martin?? Det är ett skomärke va?? Dr. nåt...

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Tommy:

Tror du att du är "Häftig"?

Jag måste tyvärr meddela dej att du är en tönt.

???

MVH

Tror du är mera TÖNT Lill Babs var en personlighet, en artist, en vänlig människa men om hon var en sångerska är väl till lyssnaren, eller hur

Hon var som Jerry en person som varit med mej mitt hela liv så visst blir man ledsen men tanten var gammal och skötte sig inte så bra

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Odin:

Dean Martin?? Det är ett skomärke va?? Dr. nåt...

Förstår att du inte kan läsa så, köp inte skor utan hjälp

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Tror du är mera TÖNT Lill Babs var en personlighet, en artist, en vänlig människa men om hon var en sångerska är väl till lyssnaren, eller hur

Hon var som Jerry en person som varit med mej mitt hela liv så visst blir man ledsen men tanten var gammal och skötte sig inte så bra

1 timme sedan, skrev Boa52:

Förstår att du inte kan läsa så, köp inte skor utan hjälp

Har du köpt billigt knark på nätet?

MVH

Dela på andra sajter

Jag blir ledsen och förbannad hur kan man förstöra en sådan här tråd som handlar om en människa som dött.

Tyck vad ni vill, har du inget positivt att förmedla så håll käft och lägg dina åsikter i en annan tråd.

Nissehult_13

Dela på andra sajter

Tyvärr har Sveriges genom tiderna mest folkkära artist gått bort. Stor saknad bland flertalet svenskar men även från personer av tysk och norsk härstamning.

En artist som verkligen bjöd på sig själv, finns inget ont att förtälja om denna helt underbara kvinna.

Dela på andra sajter

Känns skönt man inte köpt några jävla skittidningar på väldigt länge, de kan inte annat än sprida dynga.

Särskilt f**tan Åsa Linderborg....kommunist som hon är.

Jag riktigt hatar det vidriga vänsterpacket!

30594296_622597188084387_7852953061960974336_n.jpg.46f45da609a1d3a8fa611670f763e0b8.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...